تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان از جمله گزینه هایی است که متقضیان بسیاری از سراسر دنیا دارد و افراد از طریق اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در این رشته به انگلستان مهاجرت می نمایند. چرا که تحصیل در کشوری پیشرفته که زبان رسمی آن هم انگلیسی است و بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان را در خود جای داده ست، گزینه مطلوبی برای تحصیل و البته اخذ تابعیت اروپا از این طریق است. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های انگلستان آینده کاری و زندگی فرد را در هر کشور دنیا تأمین می کند. 

مزایای تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان این است که دانشگاه های انگلستان از معتبرترین دانشگاه ها در زمینه پزشکی  و دندانپزشکی و البته بسیاری دیگر از رشته ها هستند و این امر آینده کاری فرد را تضمین می کند. هم چنین دانشجویان در حین تحصیل فرصت های حضور دردوره های علمی در بیمارستان ها و مؤسسات و مراکز تحقیقاتی را نیز می یابند.

 مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان بر خلاف دیگر کشورها 5 سال است. برای تحصیل در این رشته در انگلستان فرد بایستی ابتدا بتواند از کالج های انگلستان برای تحصیل در دورهA-level  پذیرش بگیرد. افراد با هر نوع مدرکی ملزم به گذراندن این دوره می باشند. طول تحصیل در این دوره 2 سال می باشد که پس از گذراندن واحد های درسی در این مدت و اخذ نمرات بالا در آن افراد باید در آزمونی به نام UKCAT( uk clinical aptitude)شرکت نماید که در صورت قبولی در این آزمون فرد مجاز به انتخاب رشته و ورود به دانشکده پزشکی می گردد. البته در نظر داشته باشید که هر دانشگاه شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان اتخاذ می کند . 

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان سالانه حدود 20 هزار پوند می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی از انگلستان برای رشته دندانپزشکی نیز دارای شرایط مشابهی با رشته پزشکی می باشد و افرد باید بتواند از کالج های انگلستان جهت گذراندن دورهA-level  که دوره آمادگی برای شرکت در آزمون UKCAT( uk clinical aptitude) می باشد، پذیرش بگیرند و پس از سپری کردن دو سال، در آزمون مذکور شرکت نمایند؛ با قبولی در این آزمون از دانشگاه های انگلستان برای تحصیل دندانپزشکی درخواست پذیرش نمایند. تعداد دانشکده های دندانپزشکی انگلستان بسیار محدود است

این نکته را همواره در نظر داشته باشید که سالانه افراد کمی خارج از اتحادیه اروپا امکان ورود به دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی را می یابند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلستان، کار در انگلستان، سرمایه گذاری در انگلستان ،دوره های زبان انگلیسی انگلستان، اقامت انگلستان از طریق ازدواج و دیگر راه های مهاجرت به انگلستان می توانید با مشاورین ما در مؤسسه بین المللی راد تماس حاصل نمایید.