شرایط ویژه تحصیل پزشکی در انگلستان


رشته پزشکی و تحصیل در رشته پزشکی در ایران و جهان یکی از پرطرفدارترین رشته هایی هست که افراد مایلند در این رشته به تحصیل بپردازند.


در ضمن کشورانگلستان نیز یکی از کشورهایی هست که بسیاری از افراد برای تحصیل رشته های مختلف بدان مهاجرت میکنند. افرادی بسیار زیادی نیز علاقه مند برای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان میباشند. در این نوشتار قصد داریم در مورد تحصیل پزشکی در کشور انگلستان و شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان و همچنین مدارک لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی توضیحاتی را ارائه نماییم.
در ابتدا باید بگوییم که انگلستان در زمینه تحصیل پزشکی پیشینه بسیار قوی دارد و دانشگاه های بسیار معتبر و با قدمت زیاد در انگلستان به آموزش رشته پزشکی می پردازند. بسیاری از پزشکان نام آور جهان فارغ التحصیل از دانشگاه های انگلستان میباشد. از جمله دانشگاه های انگلستان در حوزه پزشکی میتوان به دانشگاه کمبریج و دانشگاه ساسکس، دانشگاه برادفورد و .... اشاره کرد.


همان طور که میدانید تحصیل پزشکی در انگلستان 5 سال به طول می انجامد ولی افرادی که قصد دارند در رشته پزشکی تحصیل نمایند می بایستی به مدت یک و نیم تا 2 سال دوره ای به نام A level را بگذرانند. در واقع این دو سال مانند دوره ی کالج در کشورهای دیگر میباشد. در انتهای دوره A level میبایستی شخص دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب نماید که البته نمراتی که در دوره A level کسب کرده در انتخاب دانشگاه نقش بسیار مهمی دارد.
لازم به ذکر است که دوره A level در برخی از کالج ها به صورت یک ساله برگزار میگردد.


اگر بخواهیم مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان را به صورت خلاصه ذکر کنیم شاید بتوان به موارد زیر اشاره کرد.
1- تحصیل در محیطی انگلیسی زبان و به زبان انگلیسی
2- تحصیل با طول مدت نسبتا کوتاه تر ( به عنوان مثال در کشور مانند کانادا تحصیل در رشته پزشکی حول و حوش 9 سال به طول می انجامد.)
3- تحصیل در کشوری که احتمال دریافت اقامت بعد از تحصیل بسیار بالا میباشد.
4- تحصیل تخصص پزشکی در انگلستان به صورت رایگان و معمولا با حقوق میباشد و این خود مزیت مهمی برای دانشجویان رشته پزشکی است که بتوانند بعد از تحصیل پزشکی در یکی از رشته های تخصصی به تحصیل بپردازند.
5- امکان برخورداری از شرایط بیمه ای، بدین صورت که دانشجویان در حین تحصیل دارای بیمه رایگان میباشند.
6- امکان کار در حین تحصیل که دانشجو میتواند از نظر مالی تا حدی وابسته به خود باشد.
مواردی که گفته شد تعدادی از مزایای تحصیل در انگلستان میباشد. البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که تحصیل رشته پزشکی در انگلستان حائز صرف هزینه میباشد. تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های مختلف دارای هزینه های متفاوتی با توجه به دانشگاه محل تحصیل فرد میباشد.؛ ولی اگر به طور کلی بخواهیم متوسطی از هزینه را ذکر کنیم باید بگوییم که هزینه تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان سالیانه حدود 17 تا 20 هزار پوند میباشد. که البته هزینه گفته شده با توجه به دانشگاه شخص میتواند متفاوت باشد.


برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به انگلستان و همچنین تحصیل رشته پزشکی در انگلستان و دریافت اقامت انگلستان میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس بگیرید و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.