معرفی اتریش


همواره افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کشور اتریش و کسب تابعیت کشور اتریش را از طریق اخذ اقامت تحصیلی اتریش ، اخذ اقامت کاری اتریش ، اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش و دیگر راه های مهاجرت به کشور اتریش را دارند نیازمند دانستن اطلاعاتی در رابطه با   مسائل مختلف کشور اتریش  بوده اند که در مطلب زیر به آن اشاره شده است.
کشور اتریش با مساحت  ۸۳٬۸۷۱ کیلومتر متر مربع و جمعیتی حدود ۸٬۱۸۹٬۰۰۰ نفر در مرکز اروپا واقع شده است.کشور اتریش در خشکی محصور میباشد. کشور اتریش با داشتن مرز مشترک با 8 کشور یکی از کشورهایی است که بیشترین مرز مشترک را در بین کشورهای اروپایی دارا است. کشور اتریش کمی بزرگتر از اسکاتلند و کوچکتر از پرتغال است. این کشور تقریباً هم‌اندازه امارات است و از ۹ ایالت تشکیل یافته‌است. حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند.

Austria1 موسسه بین المللی راد
کشور اتریش  از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌ مرز است.
جمعیت کشور اتریش تقریبا 8 میلیون و 200 هزار نفر می باشد . پایتخت کشور اتریش ، شهر وین (Vienna ) با 1 میلیون و 523 هزار نفر می باشد .از مهمترین شهرهای اتریش می توان به ، گراتس 227 هزار نفر ، لینتس 184 هزار نفر ، سالزبورگ 143 هزار نفر و اینسبروک 114 هزار نفر اشاره کرد . اتریش دارای کمترین جمعیت در بین کشور های اروپایی است.نیمی از مردم در شهرستان ها زندگی می کنند و تقریبا 20 در صد آن ها در وین میباشند .
کشور اتریش دارای انواع آب و هوای محلی به دلیل اختلاف ارتفاع و جنبه های دیگر است، اما اتريش از جمله مناطق آب و هوايي معتدل محسوب مي شود كه در هر فصل سال جاي مناسبي براي سفراست. شرق کشور  اتریش خشک تر از غرب آن است و به طور کلی در زمستان سردتر، در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است. مناطقي که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، در تمامی سال پوشیده از برف هستند. اتريش در منطقه معتدل و مسير آب و هوايي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير مي پذيرد، قرار گرفته است. هر فصل سال نمايشگر دما و آب و هواي مخصوص همان فصل مي باشد. در اين منطقه بارش اندك، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد معتدل مي باشد. در مناطق كوهستاني آب و هواي پر بارش كوه هاي آلپ وجود دارد. زمستان در اين مناطق طولاني مي باشد. در مابقي استان ها آب و هواي مخصوص اروپا (آب و هواي ميان دريا و قاره اي) ديده مي شود كه آب و هواي متاثر از آتلانتيك در جنوب و قاره اي جنوب شرقي را نيز در بر مي گيرد.

Austria2 موسسه بین المللی راد
کشور اتریش درکل کشوری کوهستانی است ، به طوری که 75 % این کشور را رشته کوه آلپ فرا گرفته است . اتریش دارای یخچال های طبیعی زیادی نیز هست . بلندترین قله ی رشته کوههای آلپ در اتریش ، گراسگلوکنر ( Grossglockner ) با 3798 متر ارتفاع می باشد . دانوب ( Danube ) مهمترین رود کشور کشور اتریش می باشد که از مناطق شمالی این کشور می گذرد . جنگل بیش از 40 % خاک اترش را در بر گرفته است ، پوشش جنگلی در نواحی کوهستانی عمدتا درختان سوزنی برگ از قبیل کاج می باشد .
در باره تاریخ کشور اتریش میتوان گفت که پیش از سده‌های میانه، رومیان، اتریش کنونی را نوریکوم می‌نامیدند. نام اتریش از دوره شارلمانی باقی‌ماند. کشور اتریش مدتهای زیادی هویت سیاسی مستقلی نداشت و در سده‌های میانه بخشی از شاهنشاهی روم بشمار می‌رفت.
در پایان سده ۱۳ رودلف هاپسبورگ بر اتریش کنونی چیره شد و خاندان هابسبورگ از آن به بعد تا قرن بیستم میلادی بر اتریش حکومت کردند. بعد از فروپاشی شاهنشاهی روم در سال ۱۸۰۶، امپراتوری اتریش تشکیل شد. در ۱۸۶۷ امپراتوری دوگانه اتریش-مجارستان شکل گرفت که بعد از شکست نیروهای مرکزی در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد.
در ۱۹۳۳ انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایش‌های فاشیستی برپا کرد. در ۱۹۳۸هیتلر کشور اتریش را به آلمان ضمیمه  کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی کشور  اتریش به اشغال متفقین درآمد و از ۱۹۵۵ به صورت جمهوری فعلی درآمد.
اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می‌شود. پس از پیروزی [انقلاب اسلامی ایران] در سال 1357 (۱۹۷۹م)، اتریش جزء اولین کشورهایی بود که دولت موقت ایران را به رسمیت شناخت
کشور اتریش از 9 ایالت تشکیل یافته است که وین پایتخت این کشور جزء این ایالتهاست .هر کدام از ایالت ها توسط یک حکومت ایالتی اداره می شود و در راس آنها شخص رئیس جمهور فدرال قرار دارد که مدت هر دوره ریاست جمهوری شش سال است. پارلمان فدرال کشور اتریش متشکل از 2 واحد است:
1. شورای ملی که در آن در حال حاضر پنج حزب : سوسیالیست، حزب مردم، حزب آزادی، سبزها، اتحاد برای آینده، این اعضا توسط مردم به مدت چهار سال انتخاب می شوند.
2 . شورای فدرال که اعضای آن توسط افراد یا ارکان های بی طرف توسط قانون بی طرفی که از سال 1956 از طرف کشور اتریش ملزم به بی طرفی است انتخاب می شوند.
کشور اتریش در ژانویه ی 1995  با برگزاری رفراندوم بین مردم به اتحادیه ی اروپا پیوست. و هم اکنون عضو کشورهای حوزه شینگن نیز میباشد.
در کشور اتریش نژاد 91 % مردم اتریش ، اتریشی ، 4 % اتباع یوگسلاوی سابق ( کروات ، اسلوونیایی ، صرب و بوسنیایی ) و 1 % نیز ترک و 1 % نیز آلمانی می باشند ، همچنین دین 73 % اتریشی ها ، کاتولیک ، 5 % پروتستان و 4 % مسلمان است . زبان رسمی اتریش ، آلمانی است ، زبان های ترکی ، صربی و کروات نیز رایج است .
واحد پول کشور اتریش ، یورو با واحد جزء ( سنت ) نام دارد . صادرات اتریش را ماشین آلات و تجهیزات ، لوازم نقلیه ی موتوری ، کاغذ و مقوا ، تولیدات فلزی ، مواد شیمیایی ، آهن و فولاد و منسوجات تشکیل می دهند .
تجارت و صنعت کشور اتریش دارای اقتصاد قوی با ماشین آلات ، محصولات وابسته به فن استخراج ، ذوب فلزات و منسوجات که از اهمیت ویژه ای برخوردار است را داراست . لازم به ذکر است توریسم هم نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشوراتریش  دارد. طبق آخرین آمار بانک جهانی کشور اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هفتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته‌است.
از جاذبه های گردشگری کشور اتریش می توان به قصر شنبرون (Schönbrunn Palace ) در وین ،قصر پادشاهی هوفبورگ ( Hofburg Imperial Palace ) در وین ،کلیسای سنت استفان ( St. Stephen's Cathedral ) در وین ، قصر بلودر ( Belvedere Palace ) در وین ، خانه اپرای ملی وین ( Vienna State Opera / Wiener Staatsoper ) در وین ، ساختمان پارلمان اتریش Parliament Building ) Austrian) در وین ، قصر میرابل ( Palace of Mirabell ) در سالزبورگ و بنای یادبود موزارت ( Mozart Monument ) در وین اشاره کرد.
کشوراتریش به دلیل پر برف بودن ، شرایط بسیار مناسبی برای کوه نوردی و اسکی دارد .  کوه های آن برای افراد علاقمند به کوه و طبیعت بسیار مناسب است.  مناطق کوهستانی کشوراتریش  مکانی خوبی برای مسافرت، استراحت و پناه بردن به طبیعت از زندگی ماشینی است. ورزش اسکی  در کشور اتریش علاقمندان بسیاری دارد. این کشور به بهشت اسکی بازان معروف است.
کشور اتریش بعنوان مهد هنر موسیقی و معماری می باشد و از نظر هنری دارای دانشگاههای ممتاز می باشد که سالیانه دانشجویان بسیاری از سرتاسر دنیا در این دانشگاهها ثبت نام میکنند.
تحصیل در کشور اتریش و در دانشگاهای دولتی اتریش تقریبا رایگان میباشد ، بیشتر متقاضیانی که از ایران و سایر کشورها اقدام می کنند قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش را دارند چرا که این دانشگاه ها از نظر سطح علمی بالاتر از سایر دانشگاه های اتریش می باشند و در ضمن تحصیلات تقریبا رایگان می باشد.
سیاست دانشگاه های دولتی اتریش مبنی بر فراهم آوردن شرایطی جهت تحصیلات رایگان می باشد و شهریه دانشگاه های بین ۶۰۰تا ۷۶۰یورو ترمی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد .
هزینه متوسط برای زندگی کردن دانشجو در اتریش به طور متوسط ماهیانه ۶۰۰ -۷۰۰ یورو می باشد که بر اساس کار نیمه وقت در اتریش می توان بخشی از این هزینه را جبران کرد لازم به ذکر است دانشجویان در کلیه مقاطع اجازه کار نیمه وقت را دارند حتی می توان با مراجعه به سایت دانشگاه فرم درخواست کار خود را تکمیل نمایند.کشور اتریش برای دانشجویان خارجی قوانین جدید اشتغال به کار را وضع کرده است که از تاریخ اول جولای سال 2011 قابل اجرا است .این قوانین به دو گروه از دانشجویان اختصاص دارد ، دانشجویان گروه اول که در دوره های زبان و در نیمه اول لیسانس مشغول به تحصیل هستند می توانند در هفته 10 ساعت کار کنند. این میزان با توجه به حقوق حداقل یک فرد که حدود 7 یورو در ساعت است در ماه 280 یورو خواهد بود و برای دانشجویان گروه دوم که در دوره دوم لیسانس و فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند می توانند در هفته 20 ساعت کار کنند و این میزان با توجه به حقوق حداقل یک فرد که حدود 7 یورو در ساعت است در ماه 560 یورو خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر در باره تحصیل در کشور اتریش ، هزینهای زندگی در کشور اتریش ، ویزای تحصیلی اتریش ، ویزای کاری اتریش وسرمایه گذاری اتریش و... به مقالات مربوطه ای که در همین سایت موسسه بین المللی راد وجود دارد مراجعه فرمایید.