معرفی دانشگاه های برتر اتریش 


در این نوشتار مصمم هستیم که در رابطه با تحصیل در اتریش، اخذ ویزای تحصیلی اتریش، مهاجرت به اتریش برای تحصیل و دانشگاه های برتر اتریش صحبت کنیم و در مورد هر کدام از دانشگاه ها توضیح مختصری ارائه نماییم.کشور اتریش به واسطه داشتن مراکز دانشگاهی معتبر و همینطور تحصیل رایگان(همراه با بورس تحصیلی ) در این کشور  همواره دانشجویان بسیاری را برای مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی اتریش ( ویزای دانشجویی )  به خود جلب میکند .


دانشگاه وین (University of Vienna )

Vienna موسسه بین المللی راد
دانشگاه وین در شهر وین واقع شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا میباشد . این دانشگاه در سال 1365 توسط دوک رودلف چهارم بنیانگذاری شد . دانشگاه وین دارای 15 دانشکده (دانشکده الهیات کاتولیک ، دانشکده الهیات پروتستان ، دانشکده حقوق ،  دانشکده کسب و کار، اقتصاد و آمار، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده فلسفه و آموزش و پرورش ، دانشکده مطالعات تاریخی و فرهنگی ،  دانشکده مطالعات زبانشناسانه و فرهنگی ، دانشکده روانشناسی ، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشکده ریاضی ، دانشکده فیزیک ، دانشکده شیمی ، دانشکده علوم زمین، جغرافیا و نجوم ، دانشکده علوم زندگی ) میباشد. در این دانشگاه رشته های مقطع لیسانس به زبان آلمانی ارایه میشود ولی در مقطع فوق لیسانس و دکتری رشته هایی وجود دارند که به زبان انگلیسی نیز ارائه میشود. این دانشگاه در حدود 90000 دانشجو مشغول به تحصیل دارد .


دانشگاه تکنیک وین (Technische Universität Wien ) 

TU_Wien-5 موسسه بین المللی راد
دانشگاه تکنیک وین یا دانشگاه فنی وین  TUدر سال ۱۸۱۵ میلادی میلادی و در ابتدا با نام انستیتو پلی‌تکنیک امپراتوری-پادشاهی ودر سال ۱۸۷۲ نام آن به مدرسه عالی فنی (Technische Hochschule) تغییر یافت و در سال ۱۹۰۲ نخستین مدرک دکترا در آن اهدا شد. نام کنونی این دانشگاه یعنی «دانشگاه فنی وین»، از سال ۱۹۷۵ برای آن به کار می‌رود.  این دانشگاه در شهر وین قرار گرفته است . دانشگاه تکنیک وین دارای 8 دانشکده ( دانشکده شهرسازی و معماری ، دانشکده مهندسی عمران ، دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشکده مهندسی برق و فن آوری اطلاعات ، دانشکده ریاضی ، دانشکده فیزیک ، دانشکده مهندسی شیمی و دانشکده علوم رایانه ) میباشد . در این دانشگاه در هر سه مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری رشته های بسیار متنوعی را ارایه میدهد.


دانشگاه گراتس (University of Graz )

KFU موسسه بین المللی راد
دانشگاه گراتس، در سال 1585  میلادی در شهر گراتس تاسیس شده است ،دانشگاه گراتس دومین و قدیمی ترین دانشگاه کشور اتریش و یکی از بزرگترین دانشگاهها در جهان میباشد . دانشگاه گراتس دارای  دانشکده الهیات کاتولیک ، دانشکده حقوق ، دانشکده کسب و کار، دانشکده هنر و علوم انسانی ، دانشکده علوم طبیعی ، دانشکده علوم محیط زیستی ، میباشد . دانشگاه گراتس در سال  2015 میلادی دارای 32000 دانشجو میباشد .


دانشگاه سالزبورگ (University of Salzburg ) 

gebaeude_rudolfskai_h_2013_06_f842912bdc موسسه بین المللی راد
دانشگاه سالزبورگ  اتریش در سال 1622 توسط شاهزاده اسقف اعظم پاریس (فرانسه) به نام Lodron تاسیس شد ه است .دانشگاه سالزبورگ در شهر سالزبورگ واقع شده است این شهر از جمله شهرهای زیبای جهان میباشد که آمیخته ای از مدرنیته و سنت میباشد . این شهر زادگاه موزارت آهنگساز معروف اتریشی هست . چشم اندازهای زیبای سالزبورگ  و محیط آرام این شهر و کیفیت بالای دانشگاه سالزبورگ  بسیاری از دانشجویان را به خود جذب کرده است . دانشگاه سالزبورگ متشکل از 4 دانشکده ( دانشکده الهیات ، دانشکده حقوق ، دانشکده علوم فرهنگی و اجتماعی و دانشکده علوم طبیعی )  میباشد . در دانشگاه سالزبورگ در طول هر سال تحصیلی 5600 دوره تحصیلی در مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری ارائه میشود . در سال 2015 میلادی دانشگاه سالزبورگ در حدود 18000 دانشجو داشته است . 


دانشگاه پزشکی وین (Medical University of Vienna )

akh موسسه بین المللی راد
دانشگاه پزشکی وین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اتریش و جهان است و بیش از 650 سال قدمت دارد . دانشگاه پزشکی وین در سال 1365 میلادی در شهر وین پایتخت اتریش تاسیس شد . دانشگاه پزشکی وین امروزه در رشته های مختلفی در مقاطع مختلف به دانشجویان دوره هایی ارایه میدهد. این دانشگاه ( دانشگاه پزشکی وین ) در رشته های پزشکی و دندانپزشکی رشته هایی را ارائه میدهد .


دانشگاه اینسبورگ (University of Innsbruck )

SOWI_klein موسسه بین المللی راد
دانشگاه اینسبورگ اتریش سال 1669  و در شهر اینسبورگ تاسیس شده است شهر اینسبورگ در غرب اتریش قرار دارد و بزرگترین و مهم ترین موسسه پژوهشی و آموزشی در غرب اتریش است، دانشگاه اینسبورگ دارای 16 دانشکده ( دانشکده معماری ، دانشکده زیست شناسی ، دانشکده شیمی و داروسازی ، دانشکده اقتصاد و آمار ، دانشکده آموزش و پرورش ، دانشکده علوم و مهندسی ، دانشکده علوم جوی و جغرافیا ، دانشکده علوم انسانی و فلسفه و تاریخ ، دانشکده علوم انسانی و زبان و ادبیات ، دانشکده حقوق ، دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و فیزیک ، دانشکده روان شناسی و علوم ورزشی ، دانشکده مدیریت ، دانشکده الهیات کاتولیک ، مدرسه آموزش و پرورش و مدرسه علوم سیاسی و جامعه شناسی ) میباشد که رشته های متنوعی را در هر سه مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری ارائه میدهد . در سال 2015 میلادی این دانشگاه 28000 دانشجو مشغول به تحصیل دارد .


دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna)

S_BOKU موسسه بین المللی راد
دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین که در اختصار دانشگاه بکو گفته میشود در شهر وین و در سال 1872 میلادی تاسیس شده است . دانشگاه بکو در سال 2015 میلادی بالغ بر 10000 دانشجو در رشته مختلف و سطوح تحصیلی مختلف دارد. از عنوان رشته های برجسته این دانشگاه میتوان به رشته های علوم جنگلداری و چوب ، مدیریت آب ، کشاورزی ، شیمی مواد غذایی و بیوتکنولوژی ، مدیریت منابع طبیعی و مهندسی محیط زیست ، طراحی فضای سبز و مدیریت منابع و محیط زیست اشاره نمود .

برای مشاوره بیشتر در زمینه تحصیل در اتریش با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.