ویزای سرمایه گذاری اتریش


در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با سرمایه گذاری در اتریش، اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش و میزان سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در اتریش و روش اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اتریش مطالبی را عنوان کنیم.

بسیاری از کشورهای دنیا برای شکوفائی و رونق اقتصادی خود در برابر اهدا سرمایه به آن کشور و سرمایه گذاری در آن، اقدام به اعطای تابعیت و اقامت برای شخص سرمایه گذار می نمایند. برنامه اعطای پاسپورت واقامت اتریش در برابر سرمایه گذاری هم اکنون در کشور اتریش وجود دارد.
کشور اتریش کشوری با اقتصاد توسعه یافته و با شرایط پایدار، دارای پیش زمینه های مناسبی برای تحقیق و توسعه می باشد که به دلیل استانداردهای بالای زندگی، اتریش از جمله کشورهای مطرح در این زمینه می باشد.


دریافت اقامت اتریش دارای راه های مختلفی می باشد:

خرید ملک و مستغلات و یا تأسیس شرکت در اتریش
اخذ تابعیت اتریش از طریق سرمایه گذاری کاملاً قانونی بوده و طبق قانون مصوب مجلس کشور اتریش برای اخذ تابعیت کشور اتریش باید از طریق اهدا سرمایه به اقتصاد اتریش کمک نمود.نوع سرمایه گذرای توسط دولت، پرداخت نقدی به پروژهای تعیین شده توسط دولت می باشد و امکان پرداخت غیر نقدی وجود ندارد. هم چنین لازم به ذکر است که منبع تهیه سرمایه فرد جهت دریافت پاسپورت و تابعیت اتریش باید کاملاً مشخص و قانونی باشد و از راه هایی نظیر: فروش ملک،ارث، پس انداز و تجارت و .. حاصل شده باشد و بنابراین سرمایه نباید از طرق غیر قانونی حاصل شده باشد. حداقل سرمایه لازم حداقل 200 هزار یورو می باشد که البته در صورت رد تابعیت فرد تمام 3 میلیون یورو به فرد استرداد خواهد شد.این مبلغ واریزی در ان حساب (حساب تضمین شده دولت) مسدود می گردد و هیچ کس حق برداشت و استفاده از آن را ندارد تا زمانی که پرونده ی شخص به سرانجام برسد و با صدور تابعیت و پاسپورت  برای فرد مبلغ مذکور جهت استفاده در پروژه های دولتی باز می شود. در صورت رد شدن تابعیت فرد مبلغ مذکور برای براشت شخصی سرمایه گذار آزاد و به شخص مسترد می شود. مدت زمان پیش بینی شده برای این پروسه در شرایط عادی حدود 4 تا 12 ماه خواهد بود. پس از دریافت پاسپورت اتریش فرد اجازه زندگی در اتریش را برای همیشه به عنوان یک شهروند اتریشی خواهد داشت و از حق تصیل در اتریش و کار در اتریش و و هر نوع فعالیت تجاری و حق خرید و فروش ملک ومتعلقات قانونی دیگر را خواهد داشت.
ثبت شرکت در اتریش:
از جمله روش های مهم سرمایه گذاری در اتریش ثبت شرکت دراتریش می باشد:
در این روش فرد می باید از طریق یک کشور ثالث وارد اتریش گرددو در اتریش اقدام به ثبت شرکت می نماید بعد از به ثبت رسیدن شرکت، سرمایه گذاری بایستی یک طرح توجیهی به دولت ارائه نماید که که در صورت موافقت دولت با این طرح توجیهی فرد بایستی سرمایه اش را به تناسب وارد اتریش نماید و تجارت خود را آغاز کند. در طی بازه زمانی 5 ساله سرمایه گذار با اثبات پرداخت مالیات و پرداخت حقوق و بیمه برای کارمندانش می تواند اقامت موقت  خود را تبدیل به اقامت دائم گرداند. ثبت شرکت در اتریش هم اقامت این کشور را و هم در آمد بالایی ار در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد.
تشکیلات شرکتی:
•    شرکت با مسئولیت محدود
•    شرکت سهامی خاص
•    شرکت مطابق با قوانین اتحادیه اروپا
یکی از انواع معممول ثبت شرکت دراتریش شرکت با مسئولیت محدود می باشد.
معمولاً شرکت های با مسئولیت محدود و یا شرکت های سهامی خاص مشمول قوانین مالیاتی می گردند که طبق این قوانین سود شرکت ها با نرخ مالیات 25% به طور یکسان مشمول پرداخت مالیات می شوند. در واقع از سال 2005 با کاهش میزان مالیات از 34 درصد به 25 درصد در کشور اتریش ، این کشور بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. و قوانین مالیاتی اتریش با قوانین کشورهای اروپای شرقی مثل اسلواکی و ومجارستان و لهستان که دارای کمترین میزان مالیات می باشند، یکسان گردیده است.