معرفی دانشگا ه های برتر دانمارک


بسیاری از افراد که قصد تحصیل در دانمارک و اخذ ویزای دانشجویی از را دارند از این مسئله آگاه هستند که هر ساله در رتبه بندی دانشگاههای جهان ، دانشگاه ها را بر اساس آیتم های مختلف رتبه بندی مکنند.بر اساس گزارش یک شبکه جهانی تحقیقات دانشگاهی دانمارک در رتبه بندی جهانی در مکان پنجم بهترین کشور دنیا برای ارائه تسهیلات آموزش عالی قرار گرفته است. دانمارک همچنین در صدر شاخص آموزش سازمان ملل قرار دارد و مدارک دانشگاهی آن در سراسر دنیا معتبر هستند. موسسات عالی تحصیلی دانمارک برنامه های متعدد آموزشی در سطح عالی ارائه می دهند. در این مقاله سعی کرده ایم که دانشگاه های دانمارک را به صورت مختصر معرفی کنیم تا کسانی که قصد تحصیل در دانمارک واخذ پذیرش و ویزای دانشجویی را دارند بتوانند با آگاهی بیشتری تصمیم خود را بگیرند.


دانشگاه آلبورگ (Aalborg University )

Aalborg موسسه بین المللی راد
دانشگاه آلبورگ در سال 1974 در شهر آلبورگ دانمارک تاسیس شد. دانشگاه آلبورگ یکی از دانشگاه های معتبر دانمارک میباشد و  پردیس اصلی دانشگاه در شهر آلبورگ میباشد ولی در شهرهای اسبیرگ و کپنهاگ نیز دارای پردیسهایی میباشد . ده درصد دانشجویان دانشگاه آلبورگ دانمارک دانشجویان خارجی میباشند. دانشگاه آلبورگ دانمارک دارای چهار دانشکده  (دانشکده علوم انساني ، دانشکده علوم اجتماعي ، دانشکده علوم و هندسی و دانشکده پزشکی میباشد .


دانشگاه آرهوس (Aarhus University )

Arhoos موسسه بین المللی راد
دانشگاه آرهوس در شهر آرهوس دانمارک واقع شده است . این دانشگاه در سال 1928 تاسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی دانمارک میباشد . این دانشگاه در اکثر رشته ها در هر سه مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری دانشجو میپذیرد ولی نکته جالب توجه این است که دانشگاه  آرهوس در 8 رشته کارشناسي و 60 رشته کارشناسي ارشد و دکتري، کلاس ها را به زبان انگليسي برگزار مي کند.


دانشگاه کپنهاگ ( (University of Copenhagen 

copenhag موسسه بین المللی راد
دانشگاه کپنهاگ قدیمی‌ترین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی ر کشور دانمارک میباشد که در شهر کپنهاگ است. این دانشگاه در سال 1479  میلادی تاسیس شده است . این دانشگاه بعد از دانشگاه اوپسالا سوئد قدیمی ترین دانشگاه ناحیه اسکاندیناوی میباشد . دانشگاه کپنهاگ دانمارک به همراه دانشگاه هاي معتبري همچون کمبريج انگلستان و آکسفورد انگلستان، يکي از اعضاي ائتلاف بين المللي دانشگاه هاي تحقيقاتي میباشد . دانشگاه کپنهاگ دانمارک دارای شش دانشکده میباشد که عبارتند از دانشکده بهداشت و علوم پزشکي ، دانشکده انساني
، دانشکده حقوق ، دانشکده علوم ، دانشکده علوم اجتماعي و دانشکده الهيات. سالیان متمادی است که این دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر قاره اروپا  و دنیا میباشد .


دانشگاه جنوب دانمارک (University of Southern Denmark )

University_of_Southern_Denmark موسسه بین المللی راد
دانشگاه جنوب دانمارک در سال 1966 و در شهر اودنسه دانمارک تاسیس شده است . دانشگاه جنوب دانمارک در حال حاضر دارای 5 دانشکده میباشد و دانشگاه در خارج از این شهر مانند شهر اسبیرگ دارای کمپس میباشد . این دانشگاه باعث رونق بیش از بیش شهر اودنسه شده است .


دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark )

tecnical موسسه بین المللی راد
دانشگاه فنی دانمارک که به آن دانشگاه صنعتی دانمارک (DTU  )  نیز گفته میشود در سال 1829 در شهر کپنهاگ دانمارک تاسیس شده است . این دانشگاه اولین دانشگاه پلی تکنیک دانمارک است . امروزه این دانشگاه برترین دانشگاه پلی تکنیک اسکاندیناوی میباشد . دانشگاه فنی دانمارک از دپارتمانها ، مراکز تحقیقاتی و انستیتوهای تخصصی بسیاری تشکیل شده است . دانشگاه فنی دانمارک در رتبه بندی که بر اساس خلاقیت دانشگاه ها انجام میشود در رتبه 47 دنیا قرار گرفته است . این دانشگاه در مقطع دکتری پروژه های فراوانی را تعریف کرده و دانشجوی دکتری قبول میکند.هم چنین این دانشگاه برای دانشجویان دکتری بورس نیز در نظر میگیرد.


مدرسه بازرگانی کپنهاگ (Copenhagen Business School  )

madrese bazargani موسسه بین المللی راد
مدرسه بازرگانی کپنهاگ که به آن دانشگاه بازرگانی کپنهاگ نیز میگویند در سال 1917 میلادی در شهر کپنهاگ دانمارک تاسیس شد ه است و یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های کسب و کار دنیا میباشد. در این دانشگاه کلیه رشته های مربوط به بیزینس و کسب و کار در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه میشود .