439205587 سوالاتی که باید قبل از برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور از خود بپرسید

 

آیا می توانید هزینه های آن را بپردازید؟

اولین و مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید، امور مالی است. برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در خارج از کشور گزینه مقرون به صرفه ای نیست. برای بسیاری، هزینه های تحصیل ممکن است دور از دسترس باشد. جدای از آن، در حین تحصیل در خارج از کشور، هزینه های زندگی دیگری مانند غذا و اقامت وجود دارد. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل در خارج از کشور ابزار عالی برای تحصیل شما در خارج از کشور هستند.

 

 

آیا می توانید دور از خانه باشید؟

وقتی کیلومترها از خانه دور هستید و چهره های آشنای زیادی در اطراف شما وجود ندارد، دلتنگی به طور طبیعی به وجود می آید. یک روز، به خصوص در روزهایی مانند تولدها و جشنواره ها، همه دلتنگ خانه و خانواده می شوند. نمی توان برای آن آماده شد. برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، این احساس می آید و می رود، و در نهایت، با گذشت زمان، مقابله با آن آسان تر می شود. با پیشرفت تکنولوژی، هیچ کس برای رسیدن به هر حال خیلی دور نیست. همانطور که گفتیم، دلتنگی با گذشت زمان از بین می رود و هرکسی راه های مختلفی برای مقابله با آن دارد.

 

 

آیا برای نوع جدید غذا آماده هستید؟

در مورد غذا قطعاً تفاوت زیادی وجود خواهد داشت. شما باید تصمیم بگیرید که چقدر با ترجیحات غذایی خود باز هستید. اگر گیاهخوار هستید، مکان هایی وجود دارد که گزینه های غذایی شما بسیار محدود خواهد بود. غذا نیز یکی از آن چیزهایی است که دلتنگ خانه تان می شود. بهترین راه برای مقابله با همه اینها این است که اصول اولیه، یک یا دو دستور غذا را از غذاهای خود یاد بگیرید و تا جایی که می توانید در خانه غذا بخورید. به هر حال غذا خوردن در خارج از منزل به هزینه های شما در حین تحصیل در خارج از کشور می افزاید. از سوی دیگر، غذا یکی از بهترین راه ها برای درک و لذت بردن از فرهنگ و کشوری است که در آن هستید.

 

 

آیا از برنامه ای که برای آن درخواست داده اید راضی هستید؟

یکی از مهمترین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که آیا از دوره ای که برای آن درخواست داده اید راضی هستید یا خیر. این دوره باید با پیشینه تحصیلی شما مطابقت داشته باشد، و چیزی که شما را مورد علاقه شما قرار می دهد، همچنین باید در آینده شغلی به شما کمک کند. بسیار مهم است که دوره شما با ارزش های شما همسو باشد و در اولین دوره ای که در آن پذیرفته شده اید نمی پرید. انتخاب دوره مناسب، که معتقدید در آن تجربه شما در خارج از کشور معجزه می‌کند و زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین، مهم است که بررسی کنید دوره ای که می گذرانید در کشور شما پذیرفته شده است، اگر می خواهید پس از پایان برنامه برگردید.

 

 

از دوره و کشور خود چه می خواهید؟

مهم است که بدانید از کل این تجربه چه می خواهید. فکر کردن کامل به آنچه از رشته ای که انتخاب می کنید و کشوری که می خواهید بروید بسیار مهم است. آیا می خواهید در حین تحصیل به سفر بروید؟ آیا هدف شما این است که پس از پایان برنامه در کشور بمانید؟ آیا می خواهید بعد از آن به کشور دیگری مهاجرت کنید؟ مقصدها با تمام این سوالات تغییر می کنند و هر کشوری ویژگی های متفاوتی خواهد داشت. در مورد احتمالات تحقیق کنید و تصمیم بگیرید.

 

 

آیا با تحصیل در کشور خود تفاوتی دارد؟

یکی از مهم ترین چیزهایی که در حین تحصیل در خارج از کشور باید بدانید این است که چه چیزی از آن به دست می آورید. این مهم است که بدانید از دوره و دانشگاه چه می خواهید. اگر کیلومترها دورتر از خانه خود پرواز کنید و هیچ مزیتی برای آن وجود نداشته باشد، در نهایت بیشتر از اینکه به نفعتان باشد به خودتان آسیب خواهید رساند. همچنین دانستن فرصت های بعد از تحصیل در کشور نیز مهم است. به طور خلاصه، اگر مایلید کشور خود را برای تحصیل ترک کنید، مطمئن شوید که فرصت های بهتری نسبت به کشور خود ارائه می دهد.

 

 

آیا شما آماده تغییرات هستید؟

تحصیل در خارج از کشور، اقامت در یک کشور متفاوت به طور مستقیم به این معنی است که شما با مجموعه ای از مردم و فرهنگ های مختلف در اطراف زندگی می کنید. جهان امروز به یک دهکده جهانی به معنای واقعی تبدیل شده است. وقتی در کشوری تحصیل می کنید که دانشجویان آن از نقاط مختلف جهان می آیند، باید ذهنی باز داشته باشید و جذب کننده فرهنگ ها و افراد مختلف اطراف باشید. مردم محلی کشوری که می خواهید به آنجا بروید به احتمال زیاد از آنها استقبال می کنند و همچنین باید آنها را پذیرا باشید و به تفاوت ها احترام بگذارید. این یک فرصت فوق العاده برای یادگیری چیزهای جدید از فرهنگ های مختلف و به اشتراک گذاشتن یک یا دو چیز از فرهنگ خود است.

 

 

آیا شرایط دوره را می دانید؟

آیا مدارک مورد نیاز برای فرآیند پذیرش بین المللی را بررسی کرده اید؟ معمولاً دانشگاه‌های بین‌المللی از دانشجویانی که از خارج از کشور می‌آیند می‌خواهند برخی از مدارک پشتیبان را همراه با فرم درخواست تکمیل‌شده ارسال کنند. چندین برنامه تحصیلی همچنین از شما می خواهند که در آزمون های ورودی بین المللی یک سطح واجد شرایط بودن را کسب کنید. به عنوان مثال آیلتس، تافل، GMAT، GRE و غیره.

 

 

آیا می توانید برای اقامت مناسب داشته باشید؟

اگر دانشگاهی که انتخاب کرده اید حداقل یک سال به شما خوابگاه می دهد یا یکی از اقوام یا دوستانی دارید که باید به آنجا بروید، وضعیت شما بسیار بهتر است. اشتباه فرود در یک کشور خارجی بدون اقامت تضمین شده را مرتکب نشوید. شما هرگز نمی دانید، شاید یافتن مکانی برای زندگی در آن کشور می تواند بسیار دشوارتر از آنچه تصور می کردید باشد. این سوال مهمی است که باید قبل از برنامه ریزی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از خود بپرسید و راه حل آن را بیابید.

 

 

 آیا می توانید به زبان دوم مهارت صحبت کنید؟

آلمانی، ترکی یا اسپانیایی، هر زبان خارجی که باشد، آیا می توانید آن را ماهرانه صحبت کنید؟ انگلیسی نمی تواند شما را به همه جا برساند. این می تواند در ایالات متحده یا کشورهای اروپایی کار کند، اما در مورد سایر کشورها چطور؟ برای زنده ماندن در یک کشور جدید، باید حداقل اصول اولیه این زبان دوم را یاد بگیرید، اگر به آن مسلط نباشید.

 

 

آیا این برنامه مرا به جایی می رساند که می خواهم در زندگی باشم؟

بله، زندگی تماماً مربوط به سفر است، اما داشتن اهداف شخصی، تحصیلی و حرفه ای مهم است. اینها چیزهایی هستند که به شما مسیر درستی در زندگی می دهند و شما را به سمت شغل و علایق شخصی راهنمایی می کنند. فقط هیچ یک از برنامه های تحصیلی را انتخاب نکنید، بهترین را برای خود انتخاب کنید. هنگام انتخاب یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور، همیشه در مورد اینکه چگونه این برنامه به شما کمک می کند تا به جایی که می خواهید باشید، عمل کنید. به طور واقع بینانه در نظر بگیرید که چگونه این تجربه به اهداف کلی تحصیل شما در خارج از کشور کمک می کند، که ممکن است به شغل، شخصی و تحصیلی مرتبط باشد.

 

چنانچه به اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع نیاز دارید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید.