اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج


برای مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت از فنلاند روشهای مختلفی وجود دارد مانند دریافت پذیرش از دانشگاه های فنلاند و دریافت ویزای تحصیلی و .... . ازدواج نیز یکی از روشهایی است که باعث اقامت دائم در فنلاند میگردد.
تابعیت در اثر ازدواج در کشورهای گوناگون تابع قانون آن کشور میباشد.

در همین مورد ویزایی برای افراد صادر میشود که به آن ویزای ازدواج گویند . در واقع ویزای ازدواج ویزایی هست که به کسانی تعلق میگیرد که  از طریق ازدواج با اتباع یک کشور ثانوی بتوانند برای مهاجرت و اقامت موقت و دایم خود اقدام نمایند . البته باید بگوییم که قوانین کشورها با هم یکسان نیست و این امر به قانون کشورها بستگی دارد . در واقع باید بگوییم که قانون هر کشوری در مورد ازدواج با اتباع بیگانه با هم متفاوت هست. برطبق قانون کشور فنلاند هر گاه یکی از افرادی که در فنلاند اقامت بلند مدت دارد یا شهروند فنلاندی میباشد؛ با یکی از اتباع کشورهای دیگر ازدواج کند میتواند تقاضای ویزا برای همسر خود نماید. طبق قانون فنلاند تفاوت بین مرد و زن در قانون ازدواج نمیباشد .

شخصی که از این طریق برای ویزا اقدام مینماید حتما باید مدارکی را به سفارت ارائه نماید که دلالت بر حقیقی بودن رابطه دو نفر ازدواج بین آنها دارد . این مدارک مانند سند ازدواج و کلیه مدارکی میباشد که نشان دهنده رابطه بین دو نفر میباشد.
شخصی که با این ویزا وارد فنلاند میشود بعد از چند سال میتواند برای اخذ گذرنامه فنلاندی اقدام نماید .
بدیهی است که کسانی که با این ویزا وارد فنلاند میشود در مدت اقامت خود در فنلاند از حقوق شهروندی مانند تحصیل رایگان، اجازه کار و ... برخوردار میباشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج فنلاند:

متقاضیانی که پرونده ازدواج فنلاند را به سفارت تسلیم میکنند برای اخذ ویزای فنلاند باید مدارکی را به سفارت فنلاند تحویل دهند. به طور کلی میتوان مدارکی که به سفارت فنلاند ارائه میگردد را در سه گروه تقسیم بندی کرد.

دسته اول مدارک شامل مدارک هویتی زوج و زوجه میباشد این مدارک مانند پاسپورت، شناسنامه، عکس، سند ازدواج و ... میباشد.

دسته دوم مدارک شامل مدارکی میباشد که همسر متقاضی که در کشور فنلاند اقامت دارد باید به سفارت فنلاند ارائه نماید مانند برگه های شهرداری، برگه های مالیاتی و .... میباشد.

دسته سوم مدارک که به نظر مهمتر میباشد و برای دریافت ویزای ازدواج فنلاند نقش اساسی را دارند مدارکی میباشد که ثابت میکند ازدواج حقیقی میباشد. این مدارک شامل پرینت شماره تلفنها، عکسهای مشترک و ... میباشد و البته این مدارک برای هر شخصی و نسبت به شرایط هر شخص میتواند متفاوت باشد، و الگوی واحدی برای همه ندارد،  این مدارک با در نظر گرفتن شرایط زوج و زوجه در پرونده متقاضی قرار میگیرد.

لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده در اختیار سفارت فنلاند قرار گیرد.


برای اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج در فنلاند و مشاوره جهت ارائه پرونده درست خود به سفارت با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرد.