معرفی انگلستان


همواره افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کشور انگلستان و کسب تابعیت کشور انگلستان را از طریق اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ اقامت کاری ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و دیگر راه های مهاجرت به کشور انگلستان را دارند نیازمند دانستن اطلاعاتی در رابطه با   مسائل مختلف کشور انگلستان بوده اند22

 

England1 موسسه بین المللی راد
کشور انگلستان که همان بریتا نیای کبیر (جزیره ای که شامل انگلستان، ولز و اسکاتلند است) و ایرلند شمالی را در برمیگیردکشوری بسیار زیبا است. بریتانیا تقریبا هم اندازه نیوزیلند و نصف فرانسه است. این سرزمین چشم اندازهای مختلفی دارد و اکثر خاک انگلستان، به جز شمال و جنوب غربی، نسبتا مسطح و کم ارتفاع است، در حالیکه بیشتر قسمتهای ولز و اسکاتلند سرزمینی کوهستانی است. کشورانگلستان  را می توان تقریبا به ناحیه ای کوهستانی در شمال و غرب و ناحیه ای پست در شرق تقسیم کرد که دهانه رودخانه اگز (اگزتر) در جنوب غربی و رودخانه تیس (تی ساید) در شمال شرقی، تا حدودی مرز بین آنها را مشخص میکند. کمربند مرکزی که در سراسر انگلستان، از لندن تا یورکشایر شمالی را در می نوردد، نیمی از جمعیت بریتانیا را در خود جای داده است. حدود 90 درصد از جمعیت در نواحی شهری زندگی می کنند.

 

England2 موسسه بین المللی راد
مساحت این کشور ۱۳۰٬۳۹۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۱٬۴۴۶٬۰۰۰ نفر میباشد.
نظام سیاسی در انگلستان به عنوان بخشی از پادشاهی متحده بریتانیا، سلطنت مشروطه و نظام پارلمانی است. از سال ۱۷۰۷ به بعد یعنی زمانی که لایحه اتحاد ۱۷۰۷ موجب اجرایی شدن مفاد پیمان اتحادیه شد و انگلستان و اسکاتلند را به شکل پادشاهی بریتانیای کبیر با یکدیگر متحد کرد چیزی به نام دولت انگلستان وجود نداشته است. قبل از این اتحاد، انگلستان توسط پادشاه آن و پارلمان انگلستان اداره می شد. امروزه انگلستان به طور مستقیم توسط پارلمان بریتانیا اداره می شود، اگر چه دیگر کشورهای اتحادیه بریتانیا دولت خود را دارند. در مجلس عوام که مجلس سفلای پارلمان بریتانیا مستقر در کاخ وستمینستر است ۵۳۲ عضو از مجموع ۶۵۰ عضو پارلمان متعلق به حوزه های انتخابیه انگلستان هستند..
پایتخت کشور انگلستان شهر لندن میباشد و از شهرهای مهم انگلستان میتوان به شهرهای منجستر ، لیورپول، شفیلد، گلاسکو، کاردیف ، بیرمنگام اشاره نمود.
پول رایج کشور انگلستان پوند انگلستان میباشد. هزینه زندگی در کشور انگلستان در شهرهای مختلف متفاوت است. هر چند بین جنوب انگلستان که ثروتمند و پرهیزه است و شمال آن، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که فقیر ( و ارزان تر) است،

آب و هوای انگلستان
انگلستان دارای آب و هوایی نسبتاً معتدل می‌باشد که در زمستان از صفر درجه پایین‌تر و در تابستان از ۳۲ درجه بالاتر نمی‌رود. سردترین ماه سال ژانویه و فوریه و گرم‌ترین ماه سال ماه ژوئیه است.
آب و هوای کشور انگلستان معمولا ملایم و معتدل است، گر چه بسیار متغیر است و معمولا در تمام مواقع سال بارانی است. آب و هوای غرب کشور مرطوب و ملایم تر از شرق کشور است، در حالیکه شمال غربی مرطوبترین ناحیه کشورمیباشد. اسکاتلند و شمال کشور غالبا زمستان های سختی دارند و در آنجا بارش برف زمستانی فراوان است. جنوب شرقی کشور بهترین و گرمترین آب و هوا را دارد، هر چند حتی در این قسمت نیز ممکن است زمستانها طولانی، سرد و پربارش باشند. زبان: زبان های رسمی در این کشور، انگلیسی، ولش و گالیک _ اسکاتلندی است، هر چند دو زبان آخر فقط در کشورهای مربوطه صحبت می شوند و اقلیت نسبتا کمی آن را به کار می برند.
جذاب‌ترین اماکن توریستی انگلستان
ارتفاعات اسکاتلند، دره‌های یورک‌شایر، چند حوضچه آب گرم، شهرهای ادینبورگ و لندن، ساحل ژوراسیک در شهر دورست، شهرهای دیوون و کورن وال، ساحل شهر پم بروک شایر، گذرگاه جاینت، دره‌های رودخانه آفت‌ریم، رشته کوه‌های بدون برف شمال ولز به دلیل داشتن چشم اندازهای رو به قله و نیز تنگه منای میباشد.
انگلستان از نظر مراکز تحصیلی همیشه مورد توجه افراد بوده و دانشگاه های انگلستان جز دانشگاه های برتر جهان میباشد به همین دلیل بسیاری از افراد برای اخذ ویزای ویزای تحصیلی از انگلستان اقدام میکنند. از دانشگاه های برتر انگلستان میتوان به دانشگاه های آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه امپریال کالج دانشگاه بریستول، دانشگاه شفیلد، دانشگاه منچستر و ...... نام برد . برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در انگلستان و در مورد دانشگاه های برتر انگلستان به مطالبی که در این موارد نوشته شده است مراجعه بفرمایید.
همچنین کشور انگلستان به دلیل صنعتی بودن بسیاری از علاقه مندان برای مهاجرت به انگلستان را به سمت ویزاهای کاری انگلستان سوق میدهد .

برای مشاوره در مورد مهاجرت به انگلستان با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.