سرمایه گذاری در انگلستان


بسیاری از افردای که قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند روش اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری را انتخاب میکنند. همان طور که میدانید برای مهاجرت به انگلستان روشهای مختلفی وجود دارد مانند اخذ ویزای تحصیلی از انگلستان ، اخذ ویزای کاری از انگلستان و ..... اخذ ویزای سرمایه گذاری نیز یکی از این روشها میباشد. کشور انگلستان شرایط مناسبی را جهت سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری فراهم می نماید، در این مقاله شرایط و ضوابط سرمایه گذاری در انگلیس و مزایای سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در انگلستان شرح داده خواهد شد.
کشور انگلستان با داشتن بزرگترین ومؤفق ترین اقتصاد های جهان  همواره از بزرگترین مراکز مالی دنیا بوده و طی قرون متمادی انگلستان در زمینه تجارت و کسب و کار و داشتن بزرگترین و معتبرترین بانک های جهان این کشور در تجارت و بازرگانی بین المللی  مطرح بوده است  و همین امر موجب می گردد سرمایه داران بسیاری از سراسر دنیا برای سرمایه  گذاری و کارآفرینی به کشور انگلستان مهاجرت می نمایند. حتی به استناد آمار، شهر لندن دارای بیشترین تعداد سرمایه داران نسبت به شهرهای دیگر جهان می باشد.
مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری  به دو صورت میباشد که در دو حالت و در مبالغ متفاوت انجام میشود ، این دو حالت عبارتند از :
سرمایه گذاری 200 هزار پوندی
سرمایه گذاری 1 میلیون پوندی

سرمایه گذاری 200 هزار پوندی بدین صورت می باشد که سرمایه گذاران بایستی حداقل مبلغ دویست هزار پوند از سرمایه خود را به بریتانیا انتقال دهند که در این صورت نیازی به ارائه مدارک اشتغال ،دعوت به کارو پیشنهاد شغل ندارند و می باید پس از ثبت شرکت تجاری نسبت به انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی مطابق قوانین بریتانیا اقدام نمایند. در این حالت باید سرمایه گذار طرح بیزنسی خود را ارائه نماید .
شرایط سرمایه گذاری طبق سیستم امتیاز بندی آژانس مرزبانی بریتانیا بدین صورت می باشد:
•    موجود بودن حداقل دویست هزار پوندو یا معادل آن در حساب بانکی شخص
•    مدرک زبان انگلیسی  ( مدرک آیلس 5.5 )
•    ارائه سه ماه از صورت حساب بانکی مبنی بر مکفی بودن موجودی فرد برای تأمین هزینه زندگی او و خانواده وی
این نکته نیز ذکر می گردد که مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای صاحبان تجارت امکان صدور ویزای همراه را برای افراد تحت تکفل شخص هموار می نماید. در این حالت به شخص و خانواده وی تقریبا ویزای سه ساله تعلق میگیرد که در سال اول به سرمایه گذار این فرصت داده میشود که طرح بیزینسی خود را راه اندازی نماید و در واقع یک سال فرصت برای راه اندازی کسب و کار در انگلستان به فرد داده میشود ، هنگامی که کسب و کار شخص راه اندازی شد شخص باید در دو ساله آینده برای بیزینس خود مالیات پرداخت میکند و در نهایت بعد از اتمام این دوره اگر بیزینس سود ده باشد ویزای فرد به مدت 2 سال دیگر تمدید شده و در نهایت بعد از 5 سال به فرد اقامت دایم داده میشود.
در روش دوم که سرمایه گذاری 1 میلیون پوندی انگلستان میباشد . شخص باید درصدی از این مبلغ را به انگلستان وارد نماید در این روش اقامت گرفتن در انگستان بسیار ساده میباشد ولی هزینه ای که به این صورت نیاز است سرمایه بسیار بالایی میباشد .
به اشخاصی که قصد سرمایه گذاری در انگلستان را دارند توصیه میشود که ابتدا از طریقی مانند روش تحصیلی وارد انگلستان شوند و سپس در انگلستان سرمایه گذاری نمایند .

مزایای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری:
1.    انگلستان از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردار می باشد که پاسپورت آن امکان مسافرت به تمام کشورها را فراهم می نماید
2.    انگلستان دارای نظام مالیاتی بسیار مناسب خصوصاً برای سرمایه گذاران خارجی می باشد.
3.    طبق گزارش سازمان بانک جهانی انگلیس، انگلستان اولین کشور در اروپا و ششمین کشور در دنیا در زمینه راه اندازی تجارت  و کسب و کار می باشد چرا که سرمایه گذاری در بریتانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار سریعتر و آسان تر صورت می پذیرد می توان گفت امکان تأسیس یک کسب و کار در انگلستان در بازمانی 13 روزه امکان پذیر می باشد
4.    انگلستان یک محیط رقابتی بین المللی برای سرمایه گذارن خارجی محسوب می گردد ؛ انگلستان با مالیات 28 % دارای کم تری مالیات در بین کشورهای G7  میباشد ،حتی بیشترین مالیات شخصی در بریتانیا 40 درصد میباشد که بازهم با ین مقدار دارای کم ترین مقدار در بین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد
5.    طبق گزارش بانک جهانی انگلیس ، انگلستان دومین رتبه را در استخدام کارگران در دنیا دارد بنابراین دارای انعطاف پذیر ترین بازار در اروپا می باشد
6.    انگلستان دارای کم ترین موانع برای کارآفرینان می باشد ، در واقع دومین کشور دنیا از جهت کمترین موانع برای کارآفرینان و دومین بازار منظم محصولات ، کشور انگلستان می باشد
7.    کشور انگلستان دارای بالاترین کیفیت در تحقیقات و بالاترین رتبه در نوآوری می باشد
8.    امکان ثبت مالکیت در انگلستان بسیار آسان می باشد
9.    زبان این کشور زبان بین المللی تجارت می باشد
10.    انگلستان بهترین راه ورود به بازار تجارت اروپا می باشد.
انواع ویزاهای سرمایه گذاری انگلستان :
ویزای سرمایه گذاری انگلستان ویزای Tire1 نامیده میشود
ویزای Tire1 که دارای 3 زیر گروه می باشد:
1-investor سرمایه گذرای در انگلستان:
اخذ این نوع ویزا بهترین ویزای سرمایه گذرای در انگلستان می باشد و مراحل آن بدین صورت است که فرد بایستی دارای یک میلیون پوند باشد که میزان 750 هزار پوند آن در یکی از مؤسسات و شرکت های سهامی انگلستان سرمایه گذاری شود و 50 هزار پوند آن نیز در هر زمینه ای که فرد مایل است نقدینگی داشته باشد  هم چنین فرد بایستی 50% طول سال را در انگلستان باشد.از مزایای این نوع ویزا این است که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد  و این که تمامی افراد تحت تکفل فرد می توانند به همراه شخص ویزای و اقامت  دائم نگلستان را کسب نمایند. این ویزا ابتدا به مدت 3 سال و با امکان تمدید 2 ساله بوده و بعد از سپری شن این مدت، فرد می تواند برای اقامت دائم انگلستان اقدام نماید. از شرایط دیگر اخذ این نوع ویزا داشتن نمره 5/6  در آزمون آیلتس می باشد با دارا بودن این ویزا فرد از تمامی حقوق و مزایای شهروند انگلیس برای اقامت دائم در انگلستان برخوردار می باشد.
2- enter prenear ویزای تأسیس شرکت در انگلستان
اخذ این ویزا در انگلستان نیاز به مبلغ 200 هزار پوند برای شروع یک فعالیت اقتصادی در انگلستان در یکی از شرکت های تحت نظارت FSA دارد که این مبلغ بایستی در گردش باشد. در این نوع ویزا دانش زبان انگلیسی تا میزان 10 امتیاز امکان فرد را برای مهاجرت افزایش می دهد . هم چنین نمره آزمون 5/6 آیلتس برای اخذ این ویزای سرمایه گذاری مورد نیاز است.
3-post –study work برای اخذ این نوع ویزا جهت مهاجرت به انگلستان سابقه اخذ مدرک تحصیلی ازدانشگاه های انگلستان و یا بودن تحت ویزای Tire 4  الزامی می باشد . این ویزا هم اکنون با محدودیت بیشتری ارائه میشود.