معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

همانطور که در مطالب معرفی کشور اسپانیا نیز ذکر شد، کشور اسپانیا یکی از توریستی ترین و پر جاذبه ترین کشور های قاره ی اروپاست و تحصیل در اسپانیا و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا به معنای اخذ ویزای شنگن است. تحصیل در اسپانیا بسیار کم هزینه و به نوعی نیمه رایگان است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد، اسپانیا دانشگاه هایی با رنکینگ های بالا را نیز در خود جای داده است. مجموعه این عوامل می تواند متقاضیان را به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا ترغیب نماید. بدین جهت در این مطلب دانشگاه های اسپاینا را معرفی می کنیم و تعدادی از دانشگاه های برتر اسپاینا را مورد بررسی قرار می دهیم .به طور کلی 13 دانشگاه اسپانیا در رتبه بندی QS جهان در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. هم چنین بیشتر دانشگاه های اسپانیا در شهر مادرید(پایتخت) و بارسلونا تمرکز یافته اند.

دانشگاه بارسلونا(University of Barcelona)

29448_8265 معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

دانشگاه بارسلونا در جایگاه 166 از بین بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی QS در سال 2015 قرار دارد. این دانشگاه بسیار قدیمی است و در واقع دارای قدمتی قرون وسطایی است و در سال 1450 تأسیس گردیده است. همین دانشگاه مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل است. این دانشگاه دارای 18 دانشکده و 100 گروه می باشد که برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد است. هم چنین دانشگاه بارسلونا در برخی از رشته های تحصیلی جزو 100 دانشگاه برتر جهان است.

دانشگاه مستقل بارسلونا(Universitat Autònoma de Barcelona)

 15-VE-CASA-CONVALESCENCIA-01-653x359px معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

این دانشگاه در نزدیکی شهر بارسلونا در سال 1968 تأسیس شد و دارای 4 اصل: آزادی در انتخاب مدرس، آزادی در پذیرش دانشجویان، آزادی در ایجاد برنامه های درسی،آزادی در اداره سرمایه دانشگاه است . دانشگاه مستقل بارسلونا، در زمینه پژوهش و پرورش یک مؤسسه پیشرو است. این دانشگاه دارای 57 دپارتمان در علوم انسانی ، حیات و علوم اجتماعی است و دارای 13 دانشکده است. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه اسپانیا شناخته می شود.

دانشگاه اتونوما مادرید(Universidad Autónoma de Madrid)

ua معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

این دانشگاه در سال 1968 تأسیس گردیده است و با نام دانشگاه خود مختار مادرید یا دانشگاه UAM نیز شناخته می شود. دانشگاه خودمختار مادرید در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در رتبه 186 قرار دارد. دانشگاه اتونوما مادرید، هم چنین نهمین دانشگاه برتر جهان در بین 50 دانشگاه جدید التأسیس می باشد. دانشگاه اتونوما دارای59 دپارتمان و  7 دانشکده است که دانشکده حقوق آن اعتبار بسیار بالایی دارد. این دانشگاه درای سه پردیس است.

دانشگاه اتونوما دی بارسلونا (Universitat Autónoma de Barcelona)

orig4707932992_7a98ca4a97_b_51280195745 معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

این دانشگاه نیز در سال 1968 تأسیس گردیده است و در جایگاه 190 بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه اتونوما بارسلونا دارای 13 دانشکده است و هم چنین به منظور ایجاد یک جامعه دانشگاهی قوی پژوهشی و تمرکز فعالیت های مختلف دارای یک پردیس مرکزی است.

دانشگاه کامپلوتنس ماردید(Universidad Complutense de Madrid)

3-2016-06-16-Rectorado-Complutense معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا است و البته از قدیمی ترین مؤسسات آموزش عالی جهان است. قدمت این دانشگاه به 1293 برمیگردد. نام قدیمی این دانشگاه نیز Estudio de Escuelas Generales de Alcalá می باشد. این دانشگاه در سال 1785 برای اولین بار در کل جهان به یک دانشجوی دختر درجه دکترا را اهدا نمود. دانشگاه کامپلوتنس ماردیددر رتبه بندی QS  در رتبه 226 قرار دارد. هم چنین دانشگاه کامپلوتنس در رشته دندانپزشکی جزو 50 دانشگاه برتر جهان است. گفتنی است که تاکنون 7 فارغ التحصیل این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل گردیده اند.

دانشگاه ناوارا(University of Navarra)

Navarra-Bottom-Line معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

دانشگاه ناوارا در سال 1952 به عنوان یک دانشگاه خصوصی تأسیس شد. بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند. پردیس اصلی این دانشگاه در پامپلونا و سن سباستین قرار دارد. این دانشگاه دارای یک موزه جدید هنر معاصر نیز می باشد. دانشگاه ناوارا در رتبه بندی QS در جایگاه 226 بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

دانشگاه پمپی فابرا(Universitat Pompeu Fabra)

patijaume2 معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

این دانشگاه از جدیدترین دانشگاه های اسپانیا است و در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در جایگاه 295 قرار دارد. نام این دانشگاه برگرفته از یک زبان شناس معروف بدین نام است. این دانشگاه که در سال 1990 تأسیس شده است؛ در شهر بارسلونا قرار دارد. این دانشگاه در سه دانشکده علوم اجتماعی و انسانی، علوم سلامت و زندگی و ITC  و علوم ارتباطات فعالیت می کند.

دانشگاه سالامانکا(Universidad de Salamanca)

salamanca-submast معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

دانشگاه سالامانکا نیز از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا است و در سال 1164 تأسیس شده است. این دانشگاه در استانی به همین نام قرار دارد. دانشگاه سالامانکا اولین مرکز آموزش عالی اسپانیا بود که عنوان دانشگاه به آن اعطا شد. این دانشگاه معمولاً در زمینه های علوم اقتصاد و علوم سیاسی و اکتشافات علمی مشهور است. هم چنین دانشگاه سالامانکا برای دانشجویان خارجی و دانشجویان علوم انسانی و حقوق دوره های زبان اسپانیایی را با کیفیت عالی ارائه می دهد. این دانشگاه دارای 16 دانشکده می باشد.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا(Universitat Politècnica de Catalunya)

1b3abb3 معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

این دانشگاه معروف به دانشگاه UPC بزرگترین دانشگاه مهندسی در اسپانیا است. این دانشگاه در سال 1971 از به هم پیوستن دو دانشگاه مهنسی و معماری که متعلق به قرن نوزده بودند، تأسیس شد. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا،عضو شبکه بهترین مدیران صنعتی اروپا است. این دانشگاه عضو فدراسیون های دانشگاهی مختلف نظیر کنفرانس دانشگاه های اروپایی برای تحقیقات و آموزش مهندسی فشرده (CESAER) و (UNITECH) است. این دانشگاه  دارای 17 دانشکده است.

دوستان برای دریافت اطلاعات و راهنمایی در مورد تحصیل در اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، کار در اسپانیا، سرمایه گذاری در اسپانیا و هم چنین ویزای ازدواج اسپانیا با مشاورین ما در مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرید.