1606541312_Study_in_Poland زندگی در لهستان

 

زندگی در لهستان

در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به کشور لهستان و زندگی در این کشور در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کشوری در مرکز اروپا که توانسته در همسایگی از طرف شمال با دریای بالتیک و سوئد باشد و همین‌طور از سمت جنوب شرقی با اوکراین و از شرق با بلاروس، لیتوانی و روسیه قرار دارد. لهستان از غرب با آلمان و از جنوب غربی با جمهوری چک، و از جنوب با اسلوواکی قرار دارد. پس این ‌موضوع ثابت می‌کند که لهستان به ‌عنوان یک شاهراه ارتباطی بین غرب و شرق اروپا، موقعیت مکانی مناسبی برای زندگی خواهد داشت.

ورشو مرکز لهستان می‌باشد که در دسته‌بندی به ‌عنوان نهمین کشور بزرگ اروپا و شصت و نهمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود. کشور لهستان شامل ۹ استان می باشد. شهرهایی همانند کراکوف، ووچ، وروتسلاو، پوزنان، گدانسک، اشچچین و کاتوویتس از بزرگترین شهرهای لهستان می‌باشند.

در شهرهای متفاوت این کشور، شرایط خاصی برای هزینه زندگی در لهستان ذکر می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر، باید بدانید واحد پولی که در این کشور رایج شناخته می‌شود، زلوتی  است که در قیاس با دلار آمریکا ۰ ۰٫۲۴ می‌باشد. در کل هر ۴ زلوتی برابر با ۱ دلار است. در کشور لهستان، تدریس رشته‌های دانشگاهی مختلفی صورت می‌گیرد و اغلب آن‌ها به زبان انگلیسی می‌باشد.

 

جمعیت کشور لهستان

بر اساس آمار و ارقامی که آخرین‌بار در سال 2017 به اشتراک گذاشته شده ‌است، جمعیتی که در کشور لهستان وجود دارد، حدوداً ۳۸٫۵۰۰۰۰۰ نفر می‌باشد. پایتخت این کشور که ورشو نام دارد، دارای ۳٫۱۰۰۰۰۰ نفر و کراکوف دارای ۷۷۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

لازم به ذکر است که حدوداً ۹۷ درصد از جمعیت کل این کشور را لهستانی‌ها و به میزان اندکی از آن را ملیت‌هایی همانند آلمانی‌ها، اوکراینی‌ها و دیگر موارد تشکیل داده‌اند و در سال‌های اخیر، اقتصاد لهستان توسعه بسیاری یافته ‌است و این کشور توانسته در اتحادیه اروپا عضویت داشته باشد. بر این اساس، مهاجران بسیاری از دیگر نقاط جهان به این کشور وارد می‌شوند. همین مورد باعث شده که این کشور با رشد جمعیت مثبت مواجه گردد.

 

 لهستان به ‌عنوان قلب تپنده تاریخ اروپا

بناهای تاریخی بسیار زیادی در لهستان به خصوص در شهر کراکوف دیده می‌شود.به‌گونه‌ای که این شهر به‌ عنوان عروس شهرهای لهستان شناخته می‌شود و وجود شهر قلعه‌ها در این مکان باعث زیبایی بیشتر از اندازه آن شده‌است. آثار ثبت‌شده بسیار زیادی در میراث جهانی به نام کشور لهستان می‌باشد و سازمان یونسکو آن‌ها را به ثبت رسانده‌است.

 در رابطه با مواردی همچون درآمد و ثروت، مشارکت مدنی، مشاغل و درآمد، کیفیت محیط، ارتباط اجتماعی، تعادل زندگی و کار و دیگر موارد این کشور صحبت کنیم، در سطح بالایی قرار دارند و این‌ موضوع توانسته میزان رفاه مردم در لهستان را بسیار زیاد کند و کیفیت زندگی در این کشور افزایش ‌یافته است.در رابطه با مسئله اشتغال در این کشور و فراهم کردن هزینه زندگی در لهستان، باید بگوییم که حدوداً ۶۶ درصد از تمامی افراد بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال دارای مشاغل با حقوق می‌باشند و در حالت کلی حدوداً ۶۰ درصد از بانوان و ۷۳ درصد از مردانی که در لهستان زندگی می‌کنند، دارای شغل و مزایای مناسبی می‌باشند.

 

امنیت

سطح ایمنی و امنیت در کشور لهستان، بالا برآورد شده ‌است و در کل افرادی که قصد زندگی و مهاجرت به کشور لهستان را دارند، بدون خطر می‌توانند در شهرهای این کشور اقامت داشته باشند و از نظر ایمنی شهرها، نمره‌ای همانند ۴٫۶۳ در مقیاس ۶ ثبت ‌شده است که این نمره از رتبه بالایی برخوردار می‌باشد.

 

کار

 

دلیل اصلی‌ که باعث شده نرخ بیکاری در این کشور کمتر شود، رشد جدید دولت برای این کشور می‌باشد. همین‌طور شرکت‌های بین‌المللی بسیاری برای دفاتر و شعبات مد نظر خود نیاز به نیروی کار بسیار دارد. این کشور برای این ‌که از صنعت داخلی خود حمایت کند، فعالیت افراد در حوزه کار را بیشتر پذیرش دارد و طالب دریافت انرژی‌های نو برای فعالیت‌های کاری در این کشور می‌باشد.

در کل اولویت استخدام در کشور لهستان، لیست مشاغل مورد نیاز صنعت این کشور می‌باشد که بر اساس شرکت‌های بین‌المللی و داخلی آن‌ها نشر داده می‌شود. تمامی اشخاص از سرتاسر جهان که مهارت و شرایط لازم را برای ارائه تخصص مربوطه در لیست پیشنهادی مشاغل مورد نیاز صنعت کشور لهستان دارند، می‌توانند برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنند تا بتوانند هزینه زندگی در لهستان را از طریق شغل مربوطه فراهم کنند.

 

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مردم برای زندگی در کشور لهستان؛ قیمت مناسب غذا، قیمت اجاره آپارتمان و سرگرمی‌های مد نظر می‌باشد. در کنار بیان تمامی این موضوعات باید بگوییم که اگر قصد دارید تا به لهستان مهاجرت کنید، باید بدانید که امکان دارد تا میزان درآمد شما به نسبت گذشته اندکی کمتر باشد.

 

در کل گران‌ترین شهری که برای زندگی در لهستان در رابطه با اجاره آپارتمان عنوان می‌شود، شهر ورشو می‌باشد. برآورد هزینه اجاره یک آپارتمان در این شهر حدوداً در ماه به ۲۸۰۰ PLN می‌رسد. اما اگر در تلاشید تا با هزینه‌ای ارزان‌تر اقامت خود را در شهرهای لهستان به ثمر برسانید، می‌توانید در شهرهایی همانند وروسلاو معادل ۲۲۶۰ PLN در ماه و گدانسک معادل ۱۹۹۵ PLN در ماه فکر کنید و با این اجاره، اقامت خود را در این شهرها داشته باشید. به ‌غیر از آن‌ها ارزان‌ترین شهری که برای اقامت در لهستان پیشنهاد می‌شود، بیدگوشچ است که برآورد هزینه‌های اجاره آپارتمان در این شهر معادل ۱۲۶۷ PLN در ماه ذکر شده ‌است.

به ‌غیر از تمامی این مسائل، نیاز است تا هزینه‌های برق، آب و دیگر موارد را در نظر بگیرید. عموماً متوسط هزینه زندگی در لهستان برای اجاره آپارتمان و برآورد هزینه قبض‌های مختلف همانند گرمایش، برق، زباله، آب و دیگر موارد همانند ۶۰ ۶۲۰  PLN می‌باشد. قطعا هزینه‌های بیان‌ شده بر اساس شهری که در آن اقامت می‌گزینید، متفاوت است و تمامی این موارد بر اساس مالیات شورای محلی به نام شرایط استفاده از آب ‌و برق شما تعیین می‌گردد. به ‌غیر از آن، هزینه اینترنت نیز از آن دست هزینه‌هایی است که باید قبل ‌از مهاجرت، به آن فکر کنید و به دیگر هزینه‌های شما اضافه می‌شود.

، تاکسی‌های بسیاری در لهستان وجود دارد که هزینه آن‌ها به‌ صورت کیلومتری حساب می‌شود و به‌ صورت تقریبی می‌توان گفت که هر کیلومتر حدوداً زلوتی معادل ۰ ۰٫۴۶ یورو تا ۲٫۸۰ زلوتی معادل ۰ ۰٫۶۴ یورو محاسبه ‌شده است.

در میان ۱۰ کشور نخست اتحادیه اروپا، کشور لهستان از لحاظ سواد نام‌ برده ‌شده است و اگر بخواهیم به‌ صورت دقیق‌تر در رابطه با سطح تحصیلات این افراد بگوییم، حدوداً ۹۹٫۸ درصد از آن ها سواد بسیار دارند و اغلب زبان آن‌ها به صورت لهستانی و انگلیسی می‌باشد.

 

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتری در رابطه با کشور لهستان نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.