Cost-of-Studying-in-UK-for-Indian-Students هزینه های زندگی دانشجویی در کشور انگلستان

 

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور انگلستان

در این مقاله خواهیم پرداخت به هزینه های زندگی دانشجویان در زمان تحصیل در انگلستان، هزینه اجاره مسکن در انگلستان، هزینه های تحصیل، و شرح هزینه هایی که دانشجویان در زمان تحصیل در انگلستان باید بپردازند.

 

انگلستان در بین قدرت های تجاری و بازرگانی جهان قرار دارد و از نظر تولیدات، صادرات و صنایع مختلف یکی از 5 کشور برتر دنیا می باشد. زبان اصلی این کشور انگلیسی می باشد که لهجه خاص خودش را دارد و با زبان انگلیسی آمریکایی بسیار متفاوت می باشد.

 کشور انگلستان با توجه به اینکه دارای بهترین دانشگاه ها در سراسر جهان با بهترین رتبه ها است هر ساله دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در انگلستان هستند. اخذ ویزای تحصیلی انگلستان یکی از پر متقاضی ترین ویزاهای تحصیلی است که دانشجویان بین المللی علاقه مند به دریافت ان هستند. تحصیل در انگلستان آرزوی دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا است. انگلیس با داشتن بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی، دومین مرکز تحصیل در جهان( پس از ایالات متحده) است و این رقم بالای دانشجوپذیری خود را مدیون شهرت جهانی دانشگاه‌هایش است. ۷۱ دانشگاه انگلستان در رتبه‌بندی QS جهانی دانشگاهی در سال ۲۰۱۸ قرار دارند. در حال حاضر ۴ دانشگاه انگلستان در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تحصیل در انگلیس یکی از بهترین انتخاب‌ها‌ برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول دنیا به همراه یک زندگی لوکس و با کیفیت دارند، است.اما باید توجه داشت که مهاجرت از هر روشی به کشوری دیگر نیازمند یکسری اطلاعات کاربردی و دقیق است از جمله دانشگاه ها، خوابگاه ها ، هزینه های زندگی، حمل و نقل، خورد و خوراک، شهریه دانشگاه ها و..

کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که هزینه ها در آن بالاست اما در کنار آن مزیت هایی نیز دارد که به نسبت سایر کشورها برتری دارد.زندگی دانشجویی در هر کشوری دارای یکسری شرایط است که با توجه به آن نیز هزینه دار هم خواهد بود.

 

تحصیل در انگلستان و دانشگاه های انگلستان قطعا در کنار مزیت های قابل توجه آن هزینه هایی نیز به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم بپردازیم به هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان و مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

مقاطع تحصیلی دانشجویان در دانشگاه های انگلستان

  • تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری

 

در هر یک از این مقاطع هزینه های زندگی و تحصیل متفاوت است که در ادامه مطلب به آنها اشاره میشود.

به صورت کلی اگر بخواهیم در خصوص تحصیل در انگلستان صحبت کنیم باید بگوییم که تحصیل در مدارس انگلستان به دو دسته هستند: تحصیل در مدارس دولتی و غیر دولتی. تحصیل در مدارس دولتی انگلستان به صورت رایگان است و تحصیل در انگلستان در مدارس غیر دولتی شامل هزینه میباشد که این هزینه با توجه به مدرسه شهر تحصیل و موارد دیگر متغیر است. البته که تحصیل در دوره ابتدایی از سنین 5 تا 15 سالگی در انگلستان برای افرادی که شهروند انگلستان و یا دارای اقامت انگلستان هستند به صورت رایگان است.

 

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی و هزینه های آن

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی  در انگلستان هزینه دار است و رایگان نمی باشد. و دانشجویان باید جهت تحصیل هزینه ای بپردازند. هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی در انگلستان با توجه به شرایط دانشجو، رشته انتخابی، دانشگاه و موارد دیگر میتواند متغیر باشد اما متقاضیان به صورت حدودی باید هزینه حدودی 12 هزار پوند سالیانه را در نظر بگیرند.

 

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی ارشد و هزینه های آن

تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی ارشد یک دوره یک تا یک و نیم ساله است که هزینه های آن با توجه به رشته و محل تحصیل متغیر است اما هزینه حدودی 12 تا 20 هزار پوند باید در نظر گرفته شود.

 

تحصیل در انگلستان در دوره دکتری و هزینه های آن

دوره دکتری در انگلستان یک دوره 3 ساله میباشد. ارائه دوره دکتری در انگلستان هزینه دار است که دانشجویان دکتری برای تحصیل در انگلستان در دوره دکتری باید هزینه حدودی 15تا 20 الی 22 هزار پوند سالیانه را در نظر بگیرند.

 

در کشور انگلستان کالج های معتبر بسیاری وجود دارد که متناسب با رشته و مقطع تحصیلی، هزینه تحصیل در کالج های انگلستان با یکدیگر متفاوت می باشند. اما به طور کلی هزینه تحصیل در کالج های انگلستان در بازه 20 هزار الی 50 هزار پوند قرار دارد.

 

 

هزینه اجاره مسکن و دریافت خوابگاه در انگلستان

در انگلستان دانشجویان به سه صورت میتوانند در زمان تحصیل خود اقامت و اسکان داشته باشند: 1- اجاره کردن خانه  2- گرفتن خوابگاه  3- هوم استی (home stay)

 

اجاره کردن خانه

به صورت کلی هزینه اجاره یک سوئیت 1 نفره مبلغی حدود 300 الی 400 پوند می باشد. لازم به ذکر است که هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان و تحصیل در این کشور به خصوص در شهرهای بزرگ همانند منچستر و لندن بسیار بالاست. همچنین اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در مراکز شهر بین 600 تا 750 پوند و آپارتمان یک خوابه در سطح شهر حدود 500 تا 600 پوند است . به صورت کلی هزینه اجاره یک آپارتمان در انگلستان از حدود 600 پوند تا 1100 پوند هزینه دار است. البته باید توجه کنید که این مبالغ کاملا حدودی بوده و هزینه زندگی شما و دانشجویان با توجه به شرایط کاملا متغیر است.

 

اجاره خوابگاه

بیشتر دانشجویان قبل از اجاره یک خانه شخصی در خوابگاه های دانشجویی مستقر میشوند. خوابگاه ها معمولا دو نوع اجاره دارند نوع اول با وعده های غذایی و نوع دوم بدون وعده های غذایی.تقریبا در تمامی دانشگاه های انگلستان امکان زندگی در خوابگاه وجود دارد این خوابگاه ها ممکن یک نخنه و خصوصی باشند و یا ممکن است به صورت چند نری اجاره داده شوند. قراردادا های اجاره خوابگاه ها معمولا 40 هفته و برای یک سال تحصیلی هستند.

 

 

(home stay)

هوم استی : هوم استی به صورت کلی به این معناست که مهاجران یا دانشجویان در خانه های افراد بومی انگلستان مستقر و زندگی کنند که البته با پرداخت هزینه و اجاره. در شرایط هوم استی با توجه به مززیت های آن قوانینی نیز وجود دارد که دانشجو باید آنها را رعایت کند همچنین برخی چیز ها نیز مشترکا استفاده میشود. البته که خود هوم استی نیز انواع مختلف دارد برای مثال در شرایطی که به آن کار در قبال هوم استی میگویند دانشجو در قبال غذا و محل سکونتی که دریافت میکند برای صاحب خانه کار میکند در نتیجه هزینه ای برای اجاره و غذا پرداخت نمیکند.

 

هزینه های حمل ونقل در  انگلستان

به صورت مثال در شهر لندن که  به عنوان شهری که جامع ترین شبکه حمل و نقل عمومی این کشور را دارا است که کرایه های گران تری را نسبت به سایر شهرها دارد. هزینه بلیط مترو در این کشور معادل 2.5£ (پوند) و هزینه تاکسی تا یک کیلومتر بین 1.8£ تا 3£ (پوند) می باشد که بسته به شهر متفاوت است.

 

تهیه موادغذایی و هزینه خوراک

یکی دیگر از هزینه‌هایی که همواره دانشجویان بین‌المللی باید در نظر داشته باشند، هزینه خوراک و تهیه مواد غذایی می‌باشد. معمولا هزینه مواد غذایی مورد نیاز برای یک دانشجو در کشور انگلستان، به طور متوسط ۱۲۰ تا ۱۵۰ پوند در ماه می‌باشد. همچنین در صورت خوردن یک وعده غذا در یک رستوران معمولی و با قیمت مناسب، می‌بایست حدود ۱۵ پوند پرداخت شود. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که در صورت استفاده از سلف دانشگاه و خوابگاه، دانشجو می‌تواند در هزینه‌های مربوط به خوراک صرفه‌جویی نماید.

 

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، تحصیل در دانشگاه های انگلستان، هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان نیاز داشتید میتتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.