816BZYn1ehL معرفی  تعدادی از شهر های انگلستان

 

معرفی  تعدادی از شهر های انگلستان

شهرهای انگلستان، معرفی برترین شهرهای انگلستان، لندن، منچستر، بیرمنگام، لیورپول، لیدز و آکسفورد، در این مقاله پرداختیم به معرفی شهرهای انگلستان و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم.

 

انگلستان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است. تحصیل در دانشگاه های انگلستان، کار در انگلستان، ثبت شرکت در انگلستان، سرمایه گذاری در انگلستان و روش های دیگر از راه هایی هستند که افراد برای مهاجرت به انگلستان انتخاب میکنند. شهرهای انگلستان از برترین شهرها در دنیا هستند که بسیار مشهور هستند. برای مهاجرت به هر کشوری افراد نیازمند اطلاعاتی کامل و جامع در مورد کشور مقصد و شهرهای آن هستند.

 

 

لندن

این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای بزرگ جهان است. این شهر بزرگترین کلانشهر بریتانیا بوده و قطب اقتصاد و فرهنگ انگلستان است. لندن در جنوب شرقی انگلستان واقع شده است و در کنار رود تایمز در فاصله 80 مایلی (80 کیلومتری) در دریای شمال قرار گرفته است. مشخصه بارز لندن عدم وجود فرم کلی در ساختار شهراست. این شهر دارای شهرداران ، اسقف ها ، کلیساهای جامع ، اتاق های بازرگانی ، نیروهای پلیس ، خانه های اپرا ، ارکسترها و دانشگاه های متعدد می باشد. جمعیت لندن تا سال 1800 از مرز یک میلیون نفر گذشت و یک قرن بعد به 6.5 میلیون نفر رسید. تخلیه و بمباران در طول جنگ جهانی دوم نقطه عطفی در تاریخ لندن بود زیرا دوران طولانی حومه سازی گسترده را به پایان ناگهانی رساند. پس از جنگ دولت به این نتیجه که این کلانشهر برای منافع اقتصادی و اجتماعی خود بسیار رشد کرده است و رشد آن یک خطر استراتژیک است. تردد گردشگران برای بازدید از جاذبه ها بسیار زیاد است و هر مکان توریستی بین یک تا هفت میلیون بازدید کننده را در طول سال جذب می کند و از جمله این مکان ها میتوان به کاخ باکینگهام ، موزه بریتانیا ، گالری ملی ، مجموعه مادام توسو ، برج لندن اشاره کرد. امکانات رفاهی محلی و ارزش املاک با ترکیب جمعیتی چند قومیتی ترکیب می شود و باعث ایجاد تنوع بسیار زیادی از اقلیم های کوچک مسکونی در کلان شهر می شود.

 

بیرمنگام

یکی دیگر از شهرهای مهم انگلستان شهر بیرمنگام است که بعد از لندن رتبه دوم را در لیست مهم ترین شهرهای انگلیس دارد. نام این شهر از کلمه “برمه اینگا هام” (Breme inga ham) گرفته شده که معنای آن “خانه فرزندان برمه” می‌باشد. بخش زیادی از جمعیت بیرمنگام را مهاجران تشکیل داده‌اند و مسلمانان زیادی هم ساکن بیرمنگام هستند. طبق سرشماری سال2016 جمعیت این شهر 1میلیون و 200هزار نفر است و بعد از لندن پرجمعیت‌ترین شهر بریتانیا به حساب می‌آید.

آب و هوای شهر بیرمنگام معتدل و مرطوب است و برای سفر کردن به آن هم تابستان و هم زمستان فصل خوبی است. یعنی نه گرمای طاقت‌ فرسا دارد و نه سرمای غیرقابل تحمل. این شهر 5 دانشگاه بسیار معتبر را در خود جای داده است و به‌همین دلیل هر ساله میزبان زیادی از دانشجویایی است که به قصد تحصیل به این شهر مهاجرت کرده‌اند. تعداد زیادی مسلمان در این کشور زندگی می‌کند. هارون و ادا بستورن از مناطق مهمی در این شهر هستند که تمامی امکانات رفاهی همانند مدرسه، فروشگاه و حمل‌ونقل را برای ساکنین خود فراهم کرده است.

 

 

منچستر

منچستر پرجمعیت ترین شهر و منطقه شهری در شمال غربی انگلستان است. این شهر با 547.627 نفر تا سال 2018 در رتبه پنجم از نظر جمعیت قرار داشت. منچستر در سال 1853 به موقعیت شهر دست یافت. کانال کشتی منچستر در سال 1894 افتتاح شد و بندر منچستر را ایجاد کرد و شهر را مستقیماً به دریای ایرلند در 36 مایلی به سمت غرب متصل کرد. این شهر به دلیل معماری، فرهنگ، صادرات موسیقی، پیوندهای رسانه ای، دستاوردهای علمی و مهندسی، تأثیر اجتماعی، باشگاه های ورزشی و ارتباطات و حمل و نقل مورد توجه است. ایستگاه راه آهن منچستر لیورپول، اولین ایستگاه راه آهن مسافربری بین شهری در جهان بود.
شهر منچستر توسط شورای شهر منچستر اداره میشود .از زمان های قدیم شهر منچستر در محدوده تاریخی یا تشریفاتی لنکاوی قرار داشت. منچستر در 260 کیلومتری شمال غربی لندن و 56 کیلومتری شمال شرقی لیورپول و 56 کیلومتری شمال غربی شفیلد قرار دارد. ویژگی های جغرافیایی منچستر در توسعه اولیه آن به عنوان اولین شهر صنعتی جهان بسیار تأثیرگذار بود. این ویژگی ها عبارتند از: آب و هوا، نزدیکی آن به بندر در لیورپول، در دسترس بودن نیروی آب از رودخانه های آن، و ذخایر زغال سنگ در نزدیکی آن.از آنجا که هزینه‌های زندگی در منچستر به مراتب کمتر از لندن است، منچستر مکان جذاب برای پیدا کردن شغل مناسب است. این شهر همچنین دارای یک بازار مسکن قدرتمند است . همچنین در منچستر برای نیازهای کوتاه مدت، آپارتمان‌های مجهز بسیار زیادی پیدا می‌شود.جاذبه‌های این شهر فقط به حوزه فوتبال محدود نمی‌شود و تاریخ این شهر بناهای زیبایی را از خودش به جا گذاشته است. از جاذبه‌های تاریخی منچستر می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

  • تالار شهر منچستر(Manchester Town Hall)
  • کلیسای منچستر( Manchester Cathedral)
  • ورزشگاه اولد ترافورد(Old Trafford)
  • تئاتر رویال اکسچینج(Royal Exchange Theatre)
  • کتابخانه جان رایلند(John Rylands Library)
  • کسل‌فیلد(Castlefield)
  • موزه‌ی ملی فوتبال
  • کتابخانه‌ی Chetham
  • گالری هنر منچستر(Manchester Art Gallery)
  • موزه‌ی تاریخ مردم(People’s History)
  • پارک هیتون(Heaton Park)

 

لیورپول

چهارمین شهر در لیست شهرهای مهم انگلستان، شهر لیورپول است. لیورپول از 1880 تا به حال به عنوان شهر شناخته می‌شود و در طول تاریخ خودش پبشرفت‌های زیادی داشته است. جمعیت این شهر به بیش از 466هزار نفر می‌رسد و چهارمین شهر پرجمعیت در بریتانیا همین شهر است. در سال 2007 یک جشن بزرگ به مناسبت 800سالگی شهر لیورپول برگزار شد و سال بعدش اتحادیه اروپا این شهر را به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب کرد.البته این شهر برای رسیدن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا تلاش های زیادی انجام داد. جدا از شهرت خارق العاده شهر، لیورپول همچنین مکانی محبوب برای زندگی و کار است. هزینه مسکن در شهر بسیار کمتر از دیگر شهرهای بزرگ انگلیس است و سطح تحصیلات به دلیل داشتن دو دانشگاه موفق افزایش یافته است.

 

ليدز

شهري با جمعيت متوسط و در منطقه غرب يورکشاير واقع شده است. ليدز آب و هواي معمولي انگليسي دارد. ميراث هنري و فرهنگي و تاريخي همراه با موزه ها، سالن و خانه هاي باشکوه و گالري هاي هنري از ويژگي هاي فرهنگي اين شهر است. ليدز در توسعه املاک تجاري در ده سال گذشته به يکي از بهترين نقاط اروپا تبديل شده است.

 

آکسفورد

آکسفورد با مجموعه‌ای بی‌پایان از سبک معماری کلاسیک ساختمان‌ها و خیابان‌های زیبا، شهری بسیار محبوب است. آکسفورد در سراسر جهان به عنوان خانه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان یعنی «دانشگاه آکسفورد» شناخته می‌شود. این دانشگاه، شهر را نه تنها به قطب آموزشی مهم تبدیل کرده است بلکه باعث ایجاد یک صنعت پر رونق زندگی شبانه و اوقات فراغت در شهر شده است.جدا از از مسائل مربوط به دانشگاه آکسفورد، اطراف شهر سرشار از مناظر زیباست. اشتغال و کار در این شهر در بالاترین حد خود قرار دارد و شرکت‌های بزرگی مانند بی ام دبلیو (BMW)، بی تی (BT)، مؤسسه خیریه آکسفام (Oxfam) بیش از 100 هزار شغل را فراهم می‌کنند. همچنین، آکسفورد یکی از آرامش بخش‌ترین شهرهای انگلستان است.

 

در نهایت نیز شما برای مهاجرت به انگلستان به اطلاعات کافی در زمینه شهر های  انگلستان، دانشگاه های انگلستان، هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان نیاز دارید در این مقاله سعی کردیم تعدادی از شهر های انگلستان را به شما معرفی کنیم. البته در وبسایت های ما نیز سایر اطلاعات در زمینه مهاجرت به انگلستان وجود دارد که میتوانید آنها را مطالعه کنید.

 

در انتها نیز اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص شهرهای انگلستان و مهاجرت به انگلستان و اخذ ویزای انگلستان و دریافت اقامت انگلستان و سایر موارد نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.