R_2 معرفی شهر پاریس

معرفی پاریس

شهر پاریس به دلیل زیبایی های بصری فراوان،  مقصد میلیون ها گردشگر در سال است.

پاریس شهر فرهنگ و ادبیات و مرکز انواع فستیوال، موزه ها و مراکز لوکس می باشد که همگی از جذابیت بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل تعدا بسیار زیادی از افراد به دنبال مهاجرت به پاریس از طرق مختلف از جمله ( اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، اخذ ویزای کاری فرانسه، اخذ ویزای توریستی فرانسه و..) هستند اما پیش از اقدام برای اخذ هر نوع از این ویزاها بهتر است ابتدا اطلاعاتی عمومی و کلی از این شهر زیبا داشته باشیم از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت مختصر اطلاعاتی در خصوص شهر پاریس، شرایط آب و هوایی پاریس و مردم ساکن در پاریس  ارائه دهیم.

 

شهر پاریس

همانطور که اشاره شد فرانسه یکی از قدرت های سیاسی و صنعتی دنیا محسوب می شود. کشور فرانسه از دیرباز به دلیل جاذبه های گردشگری خیره کننده، سیستم آموزش رایگان، تاریخ و فرهنگ غنی مقصد مهاجرتی بسیاری از افراد در سراسر دنیا بوده است. پاریس ، شهر و پایتخت فرانسه ، واقع در قسمت مرکزی کشور است. مردم در محل شهر کنونی ، واقع در امتداد رودخانه سن ، در فاصله 233 مایل (375 کیلومتری) بالادست از دهانه رودخانه در کانال انگلیس (مانش)، تا حدود 7600 قبل از میلاد، زندگی می کردند. پاریس  تاکنون مهمترین مرکز تجارت و فرهنگ کشور است. قرن ها پاریس یکی از مهم ترین و جذاب ترین شهرهای جهان بوده است. پاریس از فرصت هایی که برای تجارت و تحصیل ، فرهنگ و سرگرمی ارائه می دهد زیبایی ، نقاشی ، ادبیات و جامعه روشنفکری آن از شهرت ویژه ای برخوردار است و پاریس اهمیت خود را به عنوان مرکز آموزش و فعالیت های فکری حفظ کرده است. فرانسه از دیرباز یک کشور بسیار متمرکز بوده است و پاریس با یک دولت مرکزی قدرتمند شناخته شده است و استعدادها استانها را به خود جلب کرده است. سه قسمت اصلی پاریس تاریخی توسط سن تعریف می شود. ساحل سن در قسمت (ریو گوچ) به طور سنتی محل زندگی فکری بوده است و ساحل دیگر آن (ریو درویت) شامل قلب زندگی اقتصادی شهر است ، اما تفاوت ها در دهه های اخیر مبهم شده است. ادغام همه این عملکردها در مرکز فرانسه و بعداً در مرکز یک امپراتوری منجر به ایجاد یک محیط فوق العاده حیاتی شد. پاریس در قرنها رشد خود در بیشتر موارد شکل دایره ای شکل شهر اولیه را حفظ کرده است. مرزهای آن به بیرون گسترش یافته و شهرهای اطراف را که معمولاً در اطراف صومعه ها یا کلیساها و اغلب در محل یک بازار ساخته شده است ، در برگرفته است.از اواسط قرن 14 تا اواسط قرن 16 ، رشد شهر عمدتا به سمت شرق بود. این منطقه شامل 20 منطقه (مناطق شهرداری) است که هر کدام دارای شهردار ، شهرداری و ویژگی های خاص خود هستند. شماره گذاری از قلب پاریس شروع می شود و ادامه می یابد و به شرق دور ختم می شود. پاریسی ها مناطق را با شماره به عنوان اول برتر، دوم، سوم و غیره ذکر می کنند. سازگاری با مشکلات شهرنشینی مانند مهاجرت ، مسکن ، زیرساخت های اجتماعی ، خدمات عمومی ، توسعه حومه و منطقه بندی باعث وسعت شهر شده است. پاریس در مرکز منطقه ایل دو فرانس واقع شده است که رودخانه های سن ، اویس و مارن از آن عبور می کنند. این شهر مملو از جنگلهای بزرگ راش و بلوط است. آنها "ریه های پاریس" نامیده می شوند ، زیرا به تصفیه هوا در منطقه بسیار صنعتی کمک می کنند. رود سن حدود 8 مایل (13 کیلومتر) از مرکز شهر عبور میکند و در گوشه جنوب شرقی وارد شهر می شود ، به سمت شمال غربی جریان می یابد و به تدریج به سمت جنوب غربی می چرخد ​​و در نهایت پاریس را در گوشه جنوب غربی ترک می کند. بیشتر پارکها و باغهای شهر مرکزی مدرن در زمینی قرار دارند که قبلاً برای پادشاهان در حومه شهر قدیمی اختصاص داشت.

 

آب و هوای پاریس

پاریس در موقعیت خود در ضلع غربی اروپا و در دشتی نسبتاً نزدیک به دریا ، از تأثیرات ملایم جریان گلف استریم سود می برد و دارای آب و هوایی نسبتاً معتدل است. آب و هوا می تواند در این شهر بسیار متغیر باشد ، به ویژه در زمستان و بهار ، زمانی که وزش باد می تواند بسیار تند و سرد باشد. میانگین دمای سالانه 50 درجه فارنهایت (تقریبا 12 درجه سانتی گراد) است. میانگین در ماه ژوئیه بالای 60 درجه فارنهایت (حدود 19 درجه سانتی گراد) و میانگین دما در ژانویه حدود 30 درجه فارنهایت (حدود 3 درجه سانتی گراد) است. دمای هوا هر سال حدود یک ماه کاهش می یابد و تقریباً نیمی از روزها برف می بارد. این شهر اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا انجام داده است و سیستم تصفیه آب ، آب لوله کشی را برای تولید آب پاک و ایمن ایجاد کرده است.

 

مردم پاریس

در سال 1850 پاریس تقریباً 600000 نفر جمعیت داشت و سپس به سرعت رشد کرد زیرا گسترش صنعتی باعث جلب دائمی مردم از استانها شد. تا سال 1870 جمعیت از 1 میلیون نفر فراتر رفت و تا سال 1931 حدود 5،000،000 نفر شامل بیش از نیمی از این جمعیت در شهر پاریس ،زندگی می کردند. پس از جنگ جهانی دوم این رشد ادامه یافت و در اوایل قرن 21st پاریس بزرگ بیش از 100000000 نفر جمعیت داشت. با این حال ، جمعیت شهر پاریس به طور پیوسته کاهش یافت ، از بیشترین حالت حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر در سال 1931 به حدود دو میلیون و 200 هزار نفر در سال 2012 کاهش یافت به طوری که حدود چهار نفر از پنج نفر از مردم پاریس در حومه شهر بودند. بسیاری از خانواده ها به خانه های جدیدتر و بزرگتر در شهرهای کوچکتر در اطراف پایتخت نقل مکان کردند و شهر پاریس را با جمعیت مسن و کنجکاو ترک کردند. با این حال ، در چند سال اول قرن 21 ، جمعیت شهر به آرامی شروع به افزایش کرد. با افزایش نرخ زاد و ولد و افراد مسن که تمایل به بازنشستگی در خارج از منطقه پایتخت دارند ، جمعیت پاریس نیز جوان تر شد. تعداد پاریسی های متولد پاریس بیشتر از کسانی است که در خارج از شهر متولد شده اند و بسیاری از آنها روابط استانی یا بین المللی خود را حفظ می کنند. از این رو ، بسیاری از مغازه ها ، رستوران ها و محله ها دارای هویت منطقه ای یا بین المللی فرانسوی هستند. در حالی که بیشتر پاریسی های غیر بومی فرانسوی هستند ، بیش از یک دهم جمعیت آنها متولد خارجی هستند. حدود یک سوم ساکنان خارجی این شهر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند ، اما بزرگترین گروه های مهاجر مردمی با تبار آفریقایی به ویژه عرب های مسلمان از کشورهای شمال آفریقا از الجزایر ، مراکش و تونس هستند. به طور کلی ، خانواده های با اصالت آفریقای شمالی در مناطق فقیرتر شمالی یا به طور فزاینده ای در محله های حومه اطراف پایتخت جمع می شوند. در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم ، بیکاری زیاد و تحرک اجتماعی پایین تنش های نژادی و مذهبی را در مناطق ایجاد کرد. شورش اقلیت های قومی اعتقاد بسیاری از فرانسوی ها را از بین برد که کشورشان از نظر ادغام مردم از مذاهب و قومیت های مختلف مثال زدنی بوده است. تبعیض و فقدان فرصت در حومه های بسیار مهاجرپذیر فرانسه به اعتراضات دامن زد که در شب 7 نوامبر به اوج خود رسید و 274 کمون در سراسر کشور را تحت تأثیر قرار داد. گروه های مهاجر از جنوب شرقی آسیا در جنوب شرقی پاریس متمرکز شده اند. تعداد زیادی از جمعیت این شهر کاتولیک هستند اگرچه درصد کمی از آنها به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می کنند. مسلمانان حضور مهمی در شهر دارند و چندین مسجد در سطح شهر برای این جمعیت سخته شده است اجتماع یهودیان نیز در محله مارایس می باشد.

 

در انتها شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به فرانسه و آشنایی هر چه بیشتر با شهر پاریس در بخش های مختلف به سایت های موسسه مهاجرتی راد مراجعه کرده و یا با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهر مند شوید.