wheretostayinvenice ونیز ایتالیا

ونیز

(ویزای توریستی، اقامت موقت، اقامت دائم) شهر ونیز واقع در کشور ایتالیا طرفداران بسیار زیادی دارد و هر ساله عده زیادی از مردم با دریافت ویزای توریستی به کشور ایتالیا و شهر ونیز سفر میکنند. برای سفر به شهر شما حتما به دریافت ویزای توریستی نیازمندید. در این مطلب اطلاعاتی را در خصوص شهر ونیز در اختیار شما گذاشتیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ونیز یک شهر در شمال شرقی ایتالیا است ونیز در یک گروه تشکیل شده از 118 جزیره کوچک ساخته شده است که توسط کانال ها جدا شده اند و با بیش از 400 پل به یک دیگر متصل میشوند. جزایر در تالاب ونیزی عمق کمی دارند.

در طول قرن هجدهم، ونیز شاید شهری زیبا و تصفیه شده در اروپا شد و توانست  تا حد زیادی بر هنر، معماری و ادبیات تأثیر بگذارد. اما جمهوری و استقلال خود را از دست داد، زمانی که ناپلئون بناپارت در طول جنگ اولین ائتلاف در تاریخ 12 مه 1797، ونیز را فتح کرد. ناپلئون به عنوان یک آزادی خواه توسط جمعیت یهودی شهر دیده شد. او دروازه های محله یهودی نشین را برداشت و محدودیت های زمانی را به پایان رساند. ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر 271/663 نفر مرکز ناحیه وِنِتو است ، شهر ونیز که در ایتالیایی به آن ونتزیا می ‌گویند مرکز استان ونتو در شمال شرق ایتالیا قرار دارد و بیشتر از هزار سال مرکز جمهوری ونیز بود و به نامهای سرنیسیما (آرام آرام) و لا دومینانته (حاکم) و رجینا دل ادریاتیکو (ملکه دریای آدریاتیک) نیز شناخته می‌ شود؛ شهر ونیز هم سطح دریا می‌باشد و دارای 118 جزیره است ، بعضی از این جزایر به هم به وسیله پل متصل می‌باشند و بعضی دیگر مجزا.ونیز به خاطر شکل عجیب  شهر و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفراز سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

 

آب و هوای ونیز

آب و هوای ونیز نیمه گرمسیری، با زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب است. دمای متوسط 24 ساعته در ژانویه 3.3 درجه سانتی گراد است و در ماه جولای این رقم 23.0 درجه سانتی گراد است. بارش نسبتا به طور مساوی در طول سال پخش می شود و میانگین 748 میلی متر؛ برف بین اواخر ماه نوامبر و اوایل ماه مارس نادر نیست. بهترین زمان سفر به ونیز، بهار و پاییز است ، دمای هوا که پایین برود گاهی آب بالا می‌آید و سطح خیابان‌ها را فرا می ‌گیرد. 

 

اقتصاد ونیز

اقتصاد ونیز در طول تاریخ تغییر کرده است. اگر چه اطلاعات خاصی در مورد سال های اولیه وجود ندارد، احتمال دارد که منبع مهمی از رونق شهر، تجارت برده ها بود که در اروپای مرکزی دستگیر شده و به شمال آفریقا و لوانت فروخته می شوند. محل ونیز در رییس آدریاتیک و به طور مستقیم در جنوب از انتهای برنر، از آلپ عبور می کند، به عنوان یک واسطه در این تجارت مهم، به عنوان یک واسطه متمایز به آن داده خواهد شد. در قرون وسطی و رنسانس، ونیز یک مرکز بزرگ تجارت بود، زیرا آن را یک امپراطوری دریایی گسترده کنترل کرد و به یک شهر اروپایی بسیار ثروتمند و رهبر در امور سیاسی و اقتصادی تبدیل شد. امروزه اقتصاد ونیز عمدتا بر اساس گردشگری، کشتی سازی، خدمات، تجارت و صادرات صنعتی است. تولید شیشه ای در مورانو و توری در بورونو نیز برای اقتصاد بسیار مهم است.

 

گردشگری در ونیز

ونیز یک مقصد مهم برای گردشگرانی است که علاقه زیادی به هنر و معماری دارند. ونیز میزبان 60.000 گردشگر در روز  و تعداد گردشگران سالانه از 22 میلیون تا 30 میلیون متغیر است. البته گفته شده این موضوع می تواند مشکلات اکوسیستمی برای ونیز به وجود بیاورد. تا سال 2017 یونسکو علاوه بر افزودن ونیز به لیست در معرض خطرها برای کاهش تعداد بازدید کننده ها کشتی های کروز خود را محدود کرد و همچنین محدودیت های دیگری نیز ایجاد کرد. گردشگری از قرن 18 میلادی بخش بزرگی از اقتصاد ونیز بوده است، زمانی که ونیز با منظره ی زیبای خود، منحصر به فرد و میراث فرهنگی موسیقی و هنری غنی، متوقف شد. در قرن نوزدهم، ونیز یک مرکز مدرن  "غنی و معروف" بود که اغلب در موسسات لوکس مانند هتل دانیلی و کافه فلورین اقامت داشت و به عنوان یک شهر مد روز به اوایل قرن بیستم ادامه داد.  در دهه 1980 کارناوال ونیز احیا شد؛ و شهر تبدیل به یک مرکز اصلی کنفرانس های بین المللی و جشنواره ها، مانند دوسالانه معتبر ونیز و جشنواره فیلم ونیز، که جذب بازدید کنندگان از سراسر جهان برای تولیدات تئاتری، فرهنگی، سینمایی، هنری و هنری و موسیقی خود است.

جاذبه‌های ونیز بسیار زیبا هستند؛ «میدان سن مارکو» که یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ونیز است، «پل افسوس‌ها» که روی رودخانه «ریو دی پالاتزو» (Rio di Palazzo) قرار گرفته است، «گراند کانال» از شاهراه‌های ارتباطی ونیز است که دو طرف آن را بناهای کلاسیک و ساختمان‌های باشکوه احاطه کرده‌اند.

محله‌های «سن مارکو» و «سان پولو» در ونیز توسط پل ریلاتو به یکدیگر متصل شده اند. این پل زیبا یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر ونیز است. پل ریلاتو یک پل تاریخی است که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است و به عنوان اولین و قدیمی ترین پل ایجاد شده بر روی گراند کانال به شمار می‌رود. ریالتو در زبان ایتالیایی به معنای “مرکز معاملات” است. علت انتخاب این اسم تجارت و معاملات زیادی بوده است که در این مکان انجام می شده است.

کاخ سانتا سوفیا یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر است که به نام کاخ «کادورو» به معنای «قصر طلایی» نیز معروف است.این کاخ در راستای گراند کانال قرار گرفته و به علت معماری خاصی که دارد همیشه مورد توجه توریست ها قرار می گیرد.

 

در انتهای این مطلب باید اشاره کنیم که شما برای سفر به هر کشوری در اروپا نیازمند ویزای توریستی آن کشور هستید و نیاز به اطلاعاتی دارید که شما را دقیق راهنمایی کند و به شما اطلاعات جامع و مفیدی بدهد. ما در وب سایت مطالبی را جهت اطلاع شما از کشورها و شهرها و همچنین انواع ویزاها و .. قراردادیم . در این مطلب هم از شهر ونیز کشور ایتالیا گفتیم که متقاضیان زیادی برای سفر و بازدید دارد. همچنین شما برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره تخصصی میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید.