eight_col_210304_AUCKLAND-UNI-low-res-1 دانشگاه اوکلند نیوزلند

 

دانشگاه اوکلند نیوزلند

دانشگاه اوکلند، واقع در یکی از متنوع ترین شهرهای جهان از نظر فرهنگی، تنها دانشگاه نیوزلند است که در بین 100 مؤسسه برتر جهان قرار دارد.. این دانشگاه که دارای 44000 دانشجو در پنج پردیس اصلی است، به عنوان یک موسسه آموزشی پیشرو در جهان شهرت یافته است. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص دانشگاه اوکلند و تحصیل در این دانشگاه در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

هر ساله تقریباً 9000 دانشجوی بین المللی از بیش از 120 کشور مختلف هر ساله در خشکی و آنلاین به دانشگاه پذیرفته می شوند.بیش از یک سوم دانشجویان بین المللی که در اینجا تحصیل می کنند به مدت پنج سال پس از فارغ التحصیلی در نیوزیلند می مانند که نشان دهنده کیفیت بالای زندگی، فرصت های شغلی و حقوق کار سه ساله پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان است.

دانشگاه اوکلند برترین دانشگاه نیوزلند در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان است و رتبه 68 را در جهان برای آینده شغلی دارد (QS Graduate Employability Rankings 2022). در سال 2021، دانشگاه در رتبه‌بندی تأثیر دانشگاه آموزش عالی تایمز در رتبه نهم جهانی قرار گرفت و پیشرفت‌های انجام شده در راستای اهداف توسعه پایدار را تأیید کرد. این دانشگاه با قرار گرفتن 10 موضوع در 50 موضوع برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع 2021، تجربه یادگیری بی شک با کیفیت بالا را به دانشجویان ارائه می دهد. برخی از این موضوعات عبارتند از انسان شناسی، جغرافیا، زبان انگلیسی، آموزش، مهندسی و پرستاری. دانشجویان و فارغ التحصیلان هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی بسیار قابل استخدام هستند و با اساتید مجربی که رهبران جهانی در زمینه خود هستند در ارتباط هستند.

این دانشگاه با بیش از 60 مرکز و مؤسسه تحقیقاتی، به آموزش دانشجویان در سطوح بالا و توانمندسازی آنها برای مشارکت و ایجاد آینده جهانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می بالد. دانشجویان همچنین می توانند با پیوستن به هر یک از نزدیک به 300 باشگاه و انجمن متنوع، خود را در جامعه دانشگاهی غرق کنند.

 

این دانشگاه بسته ای از خدمات پشتیبانی را برای کمک به دانشجویان بین المللی که به صورت آنلاین خارج از نیوزلند تحصیل می کنند، راه اندازی کرده است. Auckland Advantage™ نشان دهنده تعهد دانشگاه به حمایت از جامعه دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در حالی است که منتظر فرصتی برای سفر به اوکلند هستند. این بسته شامل مزایای قابل توجهی از جمله حمایت از تحصیل، شغل و اقامت است.

 

برخی از خدمات Auckland Advantage™ عبارتند از:

 

  • کارآموزی میکرو مجازی
  • مرکز مطالعات ویتنام
  • مراکز آموزشی چین
  • یک دوره رایگان در مقطع کارشناسی
  • پشتیبانی آموزش آنلاین LINC

 

دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی که به صورت آنلاین در هند، اندونزی، مالزی و تایلند تحصیل می کنند می توانند از پشتیبانی آموزشی آنلاین دانشگاه استفاده کنند. هر دانش آموز یک مشاور یادگیری اختصاصی خواهد داشت که به سرعت پاسخ می دهد تا در صورت نیاز به آنها کمک کند. پشتیبانی در منطقه زمانی محلی دانش آموز، هفت روز در هفته ارائه می شود.

 

 

برنامه های بنیادی برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان می توانند از برنامه های بنیاد خشکی و فراساحلی دانشگاه بهره ببرند و بهترین آمادگی را برای تحصیل در مقطع لیسانس کسب کنند. این برنامه ها برای دانش آموزانی طراحی شده است که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست و معمولاً یک سال طول می کشد تا تکمیل شود.

 

 

هفته باز بین المللی

افتتاحیه هفته آزاد بین المللی دانشگاه اوکلند در 15 و 16 سپتامبر 2021 برگزار شد. دانشجویان این فرصت را داشتند که با دانشگاهیان، دانشجویان و مدیران بین المللی دانشگاه به صورت آنلاین ملاقات کنند تا درباره برنامه ها، پشتیبانی شغلی و سایر خدمات دانشگاه بیشتر بیاموزند.

 

 

حالا چرا اوکلند؟

زیبایی طبیعی خیره کننده در همه جهات همراه با انرژی یک شهر بین المللی شلوغ، اوکلند را به مکانی مورد علاقه برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل کرده است. اوکلند دارای آب و هوای نیمه گرمسیری، با زمستان های معتدل و تابستان های گرم و مرطوب است و یکی از آفتابی ترین آب و هوا است.

 

 

مراکز اصلی در نیوزلند

اوکلند به عنوان بزرگترین شهر نیوزلند تقریباً یک سوم جمعیت نیوزلند را در خود جای داده است. حدود 400000 نفر در خود شهر و 1.5 میلیون نفر در منطقه بزرگ اوکلند زندگی می کنند. با بیش از 40 درصد از ساکنان اوکلند که در خارج از نیوزلند متولد شده اند، این شهر در حال پیوستن به ردیف شهرهای فوق متنوع جهان است.

جزایر خوش‌منظره و موقعیت مکانی در کنار بندر، زیبایی منظره‌ای شهر را افزایش می‌دهد، که به دلیل وجود تعداد زیادی قایق‌های تفریحی در بندر و خلیج هاوراکی در نزدیکی آن، «شهر بادبان‌ها» نیز نامیده می‌شود. جنگل بارانی Waitākere Ranges در غرب دروازه‌ای طبیعی به سواحل موج‌سواری تماشایی ساحل غربی و پیاده‌روی‌های متعدد در بوته‌ها است. اوکلند طیف شگفت انگیزی از سرگرمی، ورزش و امکانات تفریحی را برای دانش آموزان ارائه می دهد. در حالی که بسیاری از تئاترها و گالری های هنری به علاقه مندان به هنر می پردازند، دامنه وسیع فعالیت هایی مانند شنا، کایاک سواری و پیاده روی به این معنی است که کسانی که فضای باز را ترجیح می دهند ناامید نخواهند شد. علاقه مندان به ورزش همچنین می توانند از مسابقات راگبی، فوتبال و کریکت در استادیوم های بین المللی به تماشای اکشن زنده بنشینند.

 

اوکلند در حال توسعه شهرت بین المللی به عنوان یک مرکز تجاری است و بیشترین تمرکز کارآفرینان و نوآوران نیوزلند را در خود جای داده است. بسیاری از فارغ التحصیلان بین المللی تصمیم می گیرند که شهر را خانه خود کنند تا از فرصت های شغلی، هم در طول تحصیل و هم بعد از آن استفاده کنند.

 

پردیس های دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند دارای تعدادی پردیس و موسسات دیگر در اطراف شهر و منطقه اوکلند است. پردیس های اصلی عبارتند از:

 

پردیس شهر

درست در مرکز اوکلند، در کنار پارک آرام آلبرت، پردیس شهر در چند قدمی مراکز فرهنگی، تفریحی و تجاری قرار دارد. همچنین دارای طیف کاملی از امکانات رفاهی از جمله کافه، کتابخانه، محل اقامت، مرکز تفریحی و بسیاری از خدمات پشتیبانی است.

 

 

پردیس اوکلند جنوبی

این پردیس کاملاً جدید که در قلب اوکلند جنوبی قرار دارد در فوریه 2020 افتتاح شد. لیسانس آموزش (تدریس)، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، برنامه های مقدماتی و بسیاری موارد دیگر را در آینده ارائه می دهد. این پردیس در مرکز مانوکائو قرار دارد و در نزدیکی ایستگاه قطار و ایستگاه اتوبوس مانوکائو، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و کتابخانه عمومی قرار دارد.

 

پردیس نیومارکت

این پردیس پنج هکتاری نزدیک به مرکز تجاری اصلی در نیومارکت واقع شده است. این دانشگاه محل استقرار دانشکده های مهندسی و علوم است و قرار است طی 50 سال آینده گسترش یابد.

 

پردیس اپسوم

پردیس Epsom تقریباً ده دقیقه با ماشین از مرکز شهر و پردیس شهر فاصله دارد و طیف گسترده ای از امکانات را ارائه می دهد. همچنین پردیس اصلی دانشکده آموزش و مددکاری اجتماعی است و برنامه هایی در زمینه آموزش معلمان، سلامت ورزش و تربیت بدنی، مددکاری اجتماعی و مشاوره ارائه می دهد.

 

پردیس گرافتون

پردیس گرافتون که در اصل دانشکده پزشکی بود، محل دانشکده علوم پزشکی و بهداشت، به علاوه گروه بینایی سنجی و علوم بینایی است. پردیس دقیقاً روبروی بیمارستان شهر اوکلند قرار دارد.

 

 

برنامه های تحصیلی دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند طیف متنوعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در مقطع کارشناسی، بسیاری از برنامه ها به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا با انتخاب دروس خارج از تمرکز اصلی خود در زمینه هایی مانند هنر، علوم، پزشکی، مهندسی، آموزش، حقوق و بسیاری موارد دیگر، یادگیری خود را گسترش دهند. دانش آموزان می توانند یک رشته تخصصی، یک رشته یا دو رشته، یک رشته و یک رشته جزئی و یا مدرک مشترک را انتخاب کنند. این موضوع موضوعات و دروسی را تعیین می کند که باید در بیشتر مقطع تحصیلی روی آنها تمرکز کنند زیرا دانش آموزان حوزه انتخابی خود را تا پیشرفته ترین مرحله کارشناسی دنبال می کنند.

برنامه های کارشناسی ارشد معمولاً به عنوان برنامه های تحقیقاتی یا آموزشی ارائه می شوند. هدف استادان آموزش داده شده ارائه آموزش تخصصی پیشرفته به دانشجویان در زمینه انتخابی خود است و معمولاً فقط با دوره تکمیل می شوند، اگرچه ممکن است در برخی موارد شامل پایان نامه نیز باشد. بسیاری از این مدارک را می توان در 18 ماه یا کمتر تکمیل کرد.

برنامه های دکترا، که منجر به اعطای مدرک دکترا می شود، معمولاً در طول حداقل سه سال به صورت تمام وقت انجام می شود. آنها از دانش آموزان می خواهند که یک پایان نامه اساسی از تحقیق اصلی تهیه کنند که به طور قابل توجهی به دانش و درک در آن رشته کمک می کند و پس از آن یک امتحان شفاهی انجام می شود. دکترا در 100 موضوع مختلف ارائه می شود و فرصت های تحقیقاتی فراوانی از جمله فرصت کار در پروژه های بین رشته ای را ارائه می دهد.دانشجویان دکترای بین المللی جدید همان شهریه سالانه دانشجویان دکترای نیوزلند را پرداخت می کنند. کمک های مالی، در قالب بورسیه های مختلف، در تمام سطوح تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.

 

 

حمایت های دانشجویی

دانشگاه اوکلند فشارهای مختلفی را که ممکن است دانشجویان هنگام تحصیل در خارج از کشور با آن مواجه شوند، تشخیص می دهد. تیم دوستانه این دانشگاه متشکل از مشاوران دانشجوی بین‌المللی طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی را برای کمک از جمله اقامت، مهاجرت، امور مالی، سلامت و رفاه و کار ارائه می‌کنند.تیم پشتیبانی در دانشگاه، شامل مشاوران دانشجوی بین‌المللی و مشاور ویزا و انطباق، خدماتی را ارائه می‌دهند که نه تنها محرمانه، بلکه رایگان نیز هستند.یک تیم اختصاصی از مشاوران یادگیری نیز برای راهنمایی دانشجویان در مورد مسائل مرتبط با تحصیل در دسترس هستند. مشاوران آموزشی طیف وسیعی از خدمات مانند:

 

آموزش ها و منابع آنلاین برای تقویت یادگیری مهارت های علمی و اطلاعاتی

  • برگزاری کارگاه های آموزشی خواندن و نوشتن دانشگاهی، مدیریت زمان، برقراری ارتباط و ارائه، آمادگی آزمون/امتحان و تفکر انتقادی
  • مشارکت در برنامه مهارت های دکترا برای کمک به داوطلبان در توسعه مهارت های مورد نیاز برای انجام یک پروژه تحقیقاتی بزرگ
  • دانشجویان همچنین می توانند برای دریافت راهنمایی خاص در خصوص مشاوره درسی، ثبت نام و سایر نگرانی های مرتبط با مرکز دانشجویی دانشکده خود ارتباط برقرار کنند.

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در نیوزلند و دانشگاه اوکلند نیاز دارید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید.