new-zealand-flag کار و زندگی در نیوزلند به عنوان پرستار

 

کار و زندگی در نیوزلند به عنوان پرستار

نیوزلند کشوری که می توان در آن یک سبک زندگی فوق العاده را تجربه کرد. در اکثر شهرها و شهرک‌ها شما با چند ساعت رانندگی از سواحل زیبا، کوه‌های پوشیده از برف و پارک‌های منطقه‌ای فاصله دارید، جایی که می‌توانید این سرزمین گنج‌های پنهان و زیبایی‌های بکر را کشف کنید. لازم به ذکر است سیستم بهداشتی و درمانی این کشور در سطح جهانی بسیار مطرح است. اگر نیوزلند کشوری است که می خواهید در آن زندگی و کار کنید، باید قبل از هر چیز، برای پذیرش به شورای پرستاری نیوزلند درخواست دهید و ثبت نام را انجام دهید. در صورت درخواست اولیه یک فرم درخواست برای شما ارسال می شود. در نامه به متقاضیان ثبت نام، فرآیند و هزینه ها توضیح داده شده است و سه مرحله برای دریافت مجوز پرستاری در نیوزلند وجود دارد.

 

مرحله 1: تأییدات مدارک و گواهی های حرفه ای

اگر یک پرستار واجد شرایط بین‌المللی هستید و می‌خواهید در نیوزلند شروع به کار کنید، ابتدا باید به خدمات تأیید اعتبار برای شورای پرستاری نیوزلند درخواست دهید. (CVS-NCNZ)

این یک روش امن و مستقیم برای پرستاران واجد شرایط بین المللی (به استثنای کسانی که دارای مجوز در استرالیا هستند) است تا مدارک خود را تأیید و احراز هویت کنند.این فرآیند به گونه ای طراحی شده است که مشخص کند شما همانی هستید که می گویید هستید و تحصیلات و تجربه کاری شما درست است و الزامات NCNZ را برآورده می کند.

CGFNS International اسناد هویتی، مدارک تحصیلی و حرفه ای و شغل پرستاری شما را تأیید و احراز هویت می کند. سپس گزارشی را آماده می کند که قبل از ارسال آن به NCNZ، باید آن را بررسی و تأیید کنید. هنگامی که NCNZ گزارش را دریافت کرد، از شما دعوت می شود تا برای ثبت نام در NCNZ درخواست دهید.

CGFNS International یک سازمان غیرانتفاعی بی‌طرف در زمینه مهاجرت است که به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تحصیل کرده خارجی کمک می‌کند تا با ارزیابی و اعتبارسنجی مدارک تحصیلی و حرفه‌ای‌شان در کشور مورد نظر خود زندگی و کار کنند. آنها به دانشجویان خارجی و متخصصان مراقبت های بهداشتی ارزیابی جامعی از سوابق تحصیلی خود ارائه می دهند تا پذیرش موفقیت آمیز آنها در مدارس ایالات متحده و سایر کشورها را تسهیل کنند.

 

 

مهارت در زبان انگلیسی

به عنوان بخشی از فرآیند CGFNS، همه پرستاران خارج از کشور (به غیر از استرالیا) باید توانایی خود را در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی از طریق ارائه نتایج آزمون مهارت زبان تایید شده نشان دهند. مدارک تایید شده عبارتند از:

  • آزمون زبان انگلیسی شغلی OET کسب نمره B در همه بندها
  • آیلتس آکادمیک با نمره 7 در همه بندها

شما از آزمون مهارت زبان انگلیسی در موارد زیر معاف هستید:

  • تحصیلات شما در رشته پرستاری در انگلستان، ایرلند، کانادا یا ایالات متحده آمریکا انجام شده است.

 

 

 

مرحله 2: از CGFN درخواست کنید تا گزارش را به شورای پرستاری NZ ارسال کند

پس از دریافت گزارش خود، باید از CGFNS درخواست کنید تا آن را به شورای پرستاری ارسال کند. دریافت گزارش شما حداکثر 3 روز کاری طول می کشد. سپس ایمیلی دریافت خواهید کرد که از شما دعوت می کند برای ثبت نام به صورت آنلاین درخواست دهید.

 

 

مرحله 3: برای شورای پرستاری NZ درخواست دهید

شورای پرستاری درخواست شما را بر اساس استانداردهای هفتگانه ثبت نام ارزیابی می کند و در مورد ثبت نام شما تصمیم می گیرد. از شما خواسته می شود که برای ثبت نام و تکمیل بررسی سوابق کیفری، اظهارنامه ای ارائه دهید. گواهی سابقه کیفری فقط شش ماه اعتبار دارد.

شورای پرستاری هر متقاضی را به صورت فردی بسته به تجربه و صلاحیت ارزیابی می کند. ملاحظات اصلی برای دستیابی به ثبت نام موفق عبارتند از:

  • توانایی دستیابی به صلاحیت های ثبت نام پرستاران یا صلاحیت های ثبت نام ماماها در نیوزلند با استانداردهای ثبت نام.
  • ارزیابی مولفه های تئوری و بالینی برنامه پرستاری یا مامایی در مقایسه با برنامه مشابه نیوزیلند.
  • تجربه پس از ثبت نام، از جمله آپدیت بودن اطلاعات.
  • متقاضیانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم دارند، باید مدارکی دال بر توانایی صحبت کردن، نوشتن و درک زبان انگلیسی در یک محیط پرستاری یا مامایی ارائه دهند.

پس از این مراحل متقاضیان نامه تصمیمی دریافت خواهند کرد که یا به عنوان پرستار پذیرفته شده اید و یا به اطلاعات بیشتر نیاز دارید و به انجام آموزش های اضافی از طریق برنامه ارزیابی شایستگی CAP از طریق یک مرکز معتبر در نیوزلند دعوت خواهید شد.

 

 

 

هزینه های ثبت نام

  • هزینه خدمات تأیید اعتبار CGFNS - 300 دلار آمریکا
  • هزینه درخواست و پردازش شورای پرستاری 485 دلار نیوزیلند

سایر هزینه های مرتبط (تعیین شده توسط هر ارائه دهنده) ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترجمه اصل مدارک به انگلیسی (در صورت نیاز)
  • هزینه های برنامه ارزیابی شایستگی (در صورت نیاز)
  • هزینه بررسی سوابق کیفری بین المللی: 149 دلار AUD

لازم به ذکر است تمامی هزینه های پرداخت شده غیر قابل استرداد می باشد.

 

 

 

دوره های آموزش اضافیCAP

 

متقاضیانی که شرایط لازم برای ثبت نام پرستاری را ندارند، باید از طریق دپارتمان پرستاری در یک موسسه آموزشی نیوزلند، تجربیات بیشتری را آموزش ببینند. مدت این دوره اضافی مورد نیاز برای ثبت نام توسط شورای پرستاری بسته به آموزش و تجربه قبلی تعیین می شود. این به شما بستگی دارد که این آموزش تکمیلی را ترتیب دهید و شورای پرستاری را در مورد برنامه های خود مطلع کنید. کسانی که نیاز به اجرای برنامه ارزیابی شایستگی دارند تنها زمانی می توانند درخواست دهند که معیارهای انتخاب خود را برآورده کنند، این معمولاً شامل موارد زیر است:

  • تسلط به زبان انگلیسی، آیلتس با نمره 7 در همه بندها یا OET با نمره B در همه بندها.
  • "تصمیم نهایی" شورای پرستاری نیوزیلند را دریافت کرده اید که الزامات تکمیل یک برنامه عملی، تئوری یکپارچه مبتنی بر شایستگی را مشخص می کند.
  • داشتن تست ایمنی و سرولوژی به عنوان بخشی از فرآیند درخواست برای پذیرش در برنامه.

پس از ثبت نام، از شما خواسته می شود که برای یک گواهی تمرین سالانه درخواست دهید. این به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک پرستار در نیوزلند دوره ببینید.

 

 

در انتهای این مطلب پیشنهاد می شود چنانچه برای ویزای کار نیوزیلند به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین مجرب در امر مهاجرت بهره مند شوید.