2021-09-09-at-14-17-08 برترین دانشگاه های کشور هند

 

برترین دانشگاه های کشور هند

 

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به برترین دانشگاه های کشور هند و تحصیل در کشور هند و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

کشور هند با داشتن دومین نظام آموزشی بزرگ‌ دنیا و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی، محل خوبی برای دانشجویان آینده‌نگر در تمامی حوزه‌های تحصیلی، خصوصا کسانی است که علاقمند به رشته‌های مهندسی، علوم و فناوری هستند. جالب است بدانید که ۴۴ دانشگاه هندی جزو ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا بر اساس رتبه بندی BRICS قرار گرفته‌اند. انتخاب دانشگاه نیز به اندازه کشور مقصد برای ادامه تحصیل اهمیت دارد. اگر قصد دارید به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه رشته‌ی تحصیل خود تبدیل شوید و در بازارهای بین‌المللی کار پیدا کنید، بهتر است در دانشگاه‌های ممتاز تحصیل کنید. 

 

با دومین جمعیت جهان (بعد از چین) و اقتصادی با رشد سریع و تأثیرگذار، تعجب‌آور نیست که سیستم آموزش عالی هند طی چند دهه گذشته به‌سرعت گسترش‌یافته است. هند اکنون یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های آموزش عالی جهان (پس از چین و ایالات‌متحده) را دارد  و ازنظر خارجی شاید یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌ها باشد. هزاران کالج و دانشگاه در هند برای انتخاب وجود دارد، از انواع مختلف، اندازه‌ها، تخصص‌ها و ریشه‌ها، برخی از آن‌ها دولتی هستند و برخی دیگر خصوصی هستند.

سیستم آموزش عالی هند در رتبه‌بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS در سال 2018 در رتبه 26 جهان قرار گرفت و به‌ویژه باکیفیت تحصیلات خود در رشته‌های مهندسی و فناوری مشهور است که توسط موسسه علوم هند (IISc) بنگلور و مؤسسات معتبر فناوری هند (IIT). در حال حاضر 23 مورد از این تعداد در سراسر کشور واقع‌شده‌اند که بیشتر آن‌ها بر رشته‌های مهندسی، فناوری و علوم متمرکز هستند.

تحصیل در هند از مقطع ابتدایی و سن 6 سال آغاز می‌شود و به‌صورت اختیاری است. سیستم آموزش دانشگاهی هند به‌صورت دولتی و خصوصی فعالیت دارند. هند دارای 23 دانشگاه برتر است که 9 دانشگاه از هند در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان هستند که از این میان می‌توان به دانشگاه دهلی، کلکته، بمبئی و بنارس اشاره نمود. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران درمجموع 55 دانشگاه هند را مورد تأیید قرار داده است. این دانشگاه‌ها عمدتاً رشته‌های مدیریت، فناوری، صنایع غذایی، کشاورزی، اقتصاد، بیوتکنولوژی، علوم اجتماعی، علوم مهندسی را ارائه می‌دهند. جهت پذیرش در هند، متقاضیان می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه موردنظر جهت اخذ پذیرش در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس، پیش از شروع دوره خود اقدام نمایند یا دانشجویان خارجی متقاضی رشته‌های مهندسی، معماری یا برنامه‌ریزی می‌توانند با استفاده از طرح پذیرش مستقیم دانشجویان خارجی (DASA) در دانشگاه موردنظر پذیرش شوند. اگر کسی تابعیت کشور هند را دارا باشد و یا از شهروندان هند به شمار رود؛ جهت تحصیل در هند نیاز به اخذ ویزا ندارد و می‌تواند بدون اخذ ویزا تحصیلی اقدام به تحصیل در دانشگاه‌های هند نماید.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هند

  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • عکس
  • اثبات آدرس محل سکونت یا خوابگاه در هند
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • نامه پذیرش مؤسسه یا دانشگاه در هند

 

 

دانشگاه دهلی

 دانشگاه دهلی در سال 1922 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی است که در مناطق شهری کلان‌شهر دهلی‌نو (جمعیت بیش از 5،000،000 ساکنان)، NCT دهلی واقع‌شده است. دانشگاه دهلی (DU) که ​​به‌طور رسمی توسط کمیسیون کمک‌هزینه‌های دانشگاه هند شناخته‌شده است، یک موسسه آموزش عالی هند دارای تحصیلات تکمیلی بسیار گسترده است (دامنه ثبت‌نام uniRank: بیش از 45000 دانشجو). دانشگاه دهلی (DU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به مدارک آموزش عالی رسمی مانند مدارک کارشناسی در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. متقاضیان بین‌المللی واجد شرایط درخواست ثبت‌نام هستند. DU همچنین چندین امکان و خدمات دانشگاهی و غیردانشگاهی ازجمله کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل و همچنین خدمات اداری به دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

موسسه فناوری بمبئی  Indian Institute of Technology Bombay

موسسه فناوری بمبئی یا IIT از نخستین مراکز آموزشی بود که با حمایت های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، شکل گرفت و در هند از نظر دانش فناوری در جایگاه دوم قرار دارد. این دانشگاه از برترین و مهم ترین مراکز علمی آموزشی در زمینه های تدریس شده در آن است. این مرکز علمی پایتخت سینمای هند، به دلیل تحقیقات و پژوهش های معتبر انجام شده در زمینه مهندسی، در سراسر دنیا از شهرت خوبی برخوردار شده است.

 

موسسه فناوری کانپور هند  Indian Institute of Technology Kanpur

رتبه دوم در میان بهترین دانشگاه های هند از آن دانشگاه کانپور است. موسسه فناوری کانپور هند که با هدف انجام تحقیقات پایه ای و ارائه آموزش عالی در حوزه فناوری اطلاعات به وسیله دولت پایه گذاری شد. این دانشگاه که به سبب فعالیت های علمی کارکنان آن تاکنون جوایز ملی و بین المللی متعددی را به ویژه در سال های اخیر به دست آورده، دارای اعتبار حائز اهمیتی است. جوایزی مانند گوئدل، جایزه فالکرسن و جوایز آکادمی ملی هندوستان از جمله جوایز این دانشگاه هستند.

 

دانشگاه آنا  Anna University   

دانشگاه آنا، که از مجموع وجود چندین کالج فنی مهم در کنار هم و در شهر چنای هند به وجود آمده و در این مرکز دانشگاهی کلاس های دوره‌های گوناگون علوم کاربردی، رشته‌‌های مهندسی، فناوری اطلاعات برگزار می گردد. این دانشگاه را در سال ۱۹۷۸ توسعه داده و توانسته هم اکنون رتبه یازدهم را در میان بهترین دانشگاه های هند از آن خود نماید. 

 

دانشگاه مانیپال در استان کارناتاکا Manipal Academy of Higher Education

دانشگاه مانیپال در بنگلور، منگالور و دبی از شهرهای هند با سه پردیس دانشگاهی که دایر کرده از نظر جذب تعداد دانشجو و کارمندان دانشگاهی آمار بسیار بالایی را دارد. سال تاسیس آن ۱۹۹۳ بوده و در این دانشگاه به صورت تخصصی به علومی مانند مدیریت، معماری، پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی پرداخته می شود. متاسفانه این دانشگاه هم اکنون تنزل جایگاه پیدا کرده و به رتبه شانزدهم آمده است اما هنوز جزو بهترین دانشگاه های هند محسوب می شود.

 

 

شرایط پذیرش بین دانشگاه‌ها و افراد در هند متفاوت است. به‌طورکلی به مدرک تحصیلی آموزش عالی نیاز خواهید داشت. بعلاوه، تقریباً همه دانشگاه‌ها در آزمون‌های ورودی شرکت می‌کنند زبان تدریس در اکثر دانشگاه‌های هند انگلیسی است. به‌خصوص در رشته‌های مدیریت، علمی و فنی شما فقط انگلیسی را می‌بینید که در کلاس استفاده می‌شود. برخی از دانشگاه‌ها، ارائه دوره‌های خود را به زبان‌های محلی هند نیز شروع کرده‌اند.

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به هند و اخذ ویزای تحصیلی هند نیازمند هستید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.