Flag_of_India مهاجرت به هند

 

مهاجرت به هند

 

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به انواع راه های مهاجرت به کشور هند و اطلاعاتی در خصوص کشور هند را در اختیار شما قرار بدهیم.

متقاضیان مهاجرت به کشوری دیگر راه ها و روش های متفاوتی برای مهاجرت دارند. از جمله این راه ها اخذ ویزای تحصیلی ویزای کاری ویزای سرمایه گذاری و ویزای ازدواج است.اما متقاضیان قبل از اقدام به مهاجرت باید اطلاعات کافی و دقیق در خصوص کشور و شهر مقصد خود داشته باشند.

 کشور هند یا هندوستان که به طور رسمی جمهوری هند نامیده می شود. کشوری است که در جنوب قاره آسیا واقع شده است و هفتمین کشور وسیع دنیا می باشد. کشور هند پر جمعیت ترین کشور دارای حکومت دموکراسی دنیا است. به لحاظ جغرافیایی با اقیانوس هند و دریای عربی و خلیج بنگال احاطه شده است. با کشور پاکستان، چین، نپال و بوتان، هم چنین بنگلادش و میانمار هم مرز می باشد.

کشور هندوستان، معروف به کشور هزار آیین است. انواع و اقسام ادیان، مذاهب و آیین های مختلف در این کشور طرفداران و پیروانی دارند. از آن جمله می توان به هندوئیسم، بودائیسم، و غیره اشاره داشت. کشور هندوستان هم چنین در حال حاضر اقتصاد قدرتمندی نیز دارد. در واقع ششمین کشور دنیا به لحاظ تولید داخلی یا همان GDP می باشد. این کشور مجهز به سلاح های هسته ای نیز می باشد. دارای دومین ارتش بزرگ دنیا است. پایتخت هندوستان دهلی نو می باشد. این کشور هیچ زبان ملی ای ندارد. اگر چه زبان های انگلیسی و هندی زبان های رسمی این کشور می باشند. 

کشور هند با نام رسمی جمهوری هند، بخش کلان شبه قاره هند است. این کشور با ۳/۳ میلیون متر مربع مساحت، از نظر وسعت، هفتمین کشور جهان و با بیش از ۱/۲ میلیارد نفر، دومین کشور پرجمعیت جهان است. هند از غرب و شمال غرب (از طریق کشمیر) با پاکستان، از شمال با کشورهای چین، بوتان، نپال و منطقه تبت و از شرق با میانمار و بنگلادش هم‌مرز است. نیمه جنوبی هند به آب‌های خلیج بنگال، دریای عرب و اقیانوس هند محدود است. جمهوری هند با استقلال از بریتانیا در نیمه سده بیستم میلادی تشکیل شد. سلطه بریتانیا بر هند از سده هجدهم میلادی آغاز شد. مبارزات ملی مردم هند برای کسب استقلال، از ۱۸۸۴ میلادی آغاز شد اما دست یافتن به استقلال کامل، تا سال ۱۹۴۷ میلادی به‌طول انجامید. این کشور در حال حاضر به ۲۹ ایالت تقسیم شده که به شکل فدرالی اداره می‌شود.

 

 

از أنواع روش های مهاجرت به کشور هند به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ویزای کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج

 

تحصیل در هند

یکی از دلایل آن، کم بودن شهریه‌های دانشگاه‌های هند است. تحصیل در هند به زبان انگلیسی است و هزینه مخارج زندگی مناسب است. دانشگاه‌های این کشور بین‌المللی و معتبر هستند. فرهنگ و ادیان مختلف به سادگی در کنار هم زندگی می‌کنند. استانداردهای بالای آموزشی در این کشور وجود دارد و رشته و گرایش‌ها بسیار متنوع است. در هند بیش از ۳۴۵ دانشگاه و در حدود ۱۸۰۰۰ کالج برای تحصیل وجود دارد. در کشور هند هیچ نوع تبعیض نژادی وجود ندارد. کیفیت آموزشی و امکانات پشتیبانی مالی دو عامل مهم اثر گذار بر افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به هند می باشد. بر این اساس دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های هند برای مدت حداکثر بیش از 90 روز ملزم به درخواست ویزای دانشجویی هند هستند. شرط اساسی در دریافت ویزای دانشجویی هند داشتن نامه پذیرش دانشگاهی می باشد. بنابراین قبل از هر اقدامی، اخذ پذیرش از موسسه آموزش عالی هندی باید اولویت نخست متقاضیان در نظر گرفته شود. بعد از دریافت تاییدیه دانشگاهی است که فرد به سفارت هند برای درخواست ویزای تحصیلی می رود.

 

کار در هند

از شغل های پر درامد درکشور هند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وکیل: وکالت در کشور هند جزو مشاغل پر درآمد است که همواره مورد نیاز است. برای کار به عنوان وکیل در هند، شما نیازمند داشتن مدرک BA LLB (کارشناسی رشته حقوق) از یک دانشگاه معتبر هستید.
  • خلبان: شما برای کار خلبانی در هند نیازمند اخذ مدرک خلبانی تجاری از موسسات عالی هند می باشید. دوره آموزشی خلبانی شامل 200 ساعت پرواز پس از گذراندن پایه 12 متوسطه است. متوسط حقوق ماهانه خلبانی در هند حدودا بین 1.5 تا 2 Lakh می باشد.
  • مدیر: شغل مدیریت در هند با متوسط درآمد 19 Lakh شامل طیف وسیعی از مشاغل مدیریتی را شامل مدیریت تجاری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملیات و لجستیک و مدیریت مالی می باشد. برخورداری از مدرک MBA، BBA، B.Com و یا B.A. (H) در رشته اقتصاد و بازرگانی برای کار در این رشته الزامی است.
  • پزشک: پزشکی در هند جزو برترین مشاغل ملی با سطح متوسط درآمد سالیانه حدود 6 Lakh می باشد. مدرک لازم برای کار طبابت در هند شامل مدارک MBBS و یا MD می باشد.
  • مشاور مدیریت: این دسته از مشاغل مورد نیاز شرکت های هندی برای حل چالش های شرکت ها می باشد. بسته درآمد پیشنهادی برای این دسته شغلی در هند حدود 8-10 Lakh می باشد.

 

متقاضیان کار در کشور هند نیازمند یافتن پیشنهاد کاری از این کشور در قالب قرارداد کار هستند. با این شرط و ارائه مدارکی همانند کپی پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه، شناسنامه و کارت ملی، کپی قرارداد کار، فرم درخواست ویزای کار و پرداخت هزینه ویزا، شما می توانید برای اخذ ویزای کار هند اقدام نمایید. هزینه اخذ ویزای کار هند با اعتبار یک ساله و از نوع ویزای چند ورود حدود $120 (دلار) و هزینه ویزای کار 6 ماهه از نوع چند ورود $80 (دلار) می باشد. اما مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان ویزای کار هند در حدود 3 الی 5 روز کاری می باشد.

 

در خصوص سایر راه های مهاجرت در مقالات بعدی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم. در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوصمهاجرت به کشور هند و اخذ ویزای هند و دریافت اقامت کشور هند نیازمند هستید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.