J-3 مهاجرت به کشور گرجستان

 

مهاجرت به کشور گرجستان

 

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به کشور گرجستان و اطلاعاتی را در خصوص کشور گرجستان در اختیار شما قرار دهیم.در ادامه همراه ما باشید. متقاضیان مهاجرت از هر روشی چه کاری و چه تحصیلی و حتی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ازدواج میبایست اطلاعاتی در خصوص کشور مقصد خود و راه های مهاجرت به کشور مقصد خود داشته باشند.

 

معرفی گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای استراتژیک منطقه قفقاز می باشد. با قرار گرفتن بین آسیا و اروپا، در حقیقت پل ارتباطی اروپا و آسیا محسوب می شود. در سال های اخیر بدلیل ثبات سیاسی نسبی گرجستان و بازارهای مالی این کشور، مجددا رونق اقتصادی و سرمایه گذاری ها در این کشور غرب گرای قفقازی حکمفرما شده است. همین امر سبب توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان به این کشور شده است.

 

کشور گرجستان در زمینه گردشگری رشد بسیار زیادی داشته است به طوری که امروزه یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی در کشور گرجستان گردشگری است. تعداد گردشگرانی که این کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اند روز به روز بیشتر می‌شود و ایرانیان نیز در این لیست رقم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. استانداردهای دقیق گردشگری در کشور گرجستان سبب شده است که به یکی از مکان‌های تفریحی ارزان و عالی تبدیل شود.

 

وضعیت اقتصادی کشور گرجستان کمی بهتر از سال‌های قبل شده است و این موضوع به دلیل اصلاحاتی است که در ساختار مهم این کشور دیده می‌شود به طوری که تأثیر موازی نقش دولت در اقتصاد این کشور در وضعیت نرمال شده قرار دارد. در حال حاضر اقتصاد کشور گرجستان به نسبت سایر کشورهای همسایه خود بهتر است. طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است مشخص شده است که رشد سالانه کشور گرجستان بهتر از سال‌های قبل بوده و نرخ تورم در این کشور نیز کمتر شده است. نرخ تورم در کشور گرجستان در حال حاضر  حدود ۶.۰۳ درصد است.

اقتصاد کشور گرجستان به تولید کشتی نیز وابسته است اما بیشتری صنایع در این کشور در فضای کارهای سبک در نظر گرفته شده‌اند. در نظر داشته باشید که اقتصاد کشور گرجستان در تولید و پردازش مواد غذایی رتبه بسیار بالایی داشته است. این کشور در زمینه زغال سنگ و منگنز در سطح تجاری قرار دارد به طوری که مهمترین معدن در این کشور زغال سنگ و منگنز است.

 

شهر های کشور گرجستان

تفلیس پایتخت گرجستان است و بزرگترین شهر در این کشور محسوب می‌شود. این شهر دارای زیبایی‌های خاصی بوده و همینطور دارای فضای تحصیلی و کاری بسیار زیادی است.

باتومی دومین شهر بزرگ در گرجستان است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار دارد و دارای آب و هوای معتدلی است. در این شهر کشتی‌سازی و صنعت بسته‌بندی رشد خوبی داشته است.

کوتائیسی سومین شهر بزرگ گرجستان محسوب می‌شود. این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب است. این شهر به نوبه خود در زمینه صنعت و تولید در وضعیت خوبی قرار دارد.

روستاوی از دیگر شهرهای بسیار مهم گرجستان محسوب می‌شود. این شهر به نوبه خود یک فضای بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و برای ایرانیان گزینه خوبی است.

متسختا از دسته شهرهای قدیمی در گرجستان است که در منطقه شیدا کارتلی قرار دارد. دور تا دور این منطقه پوشیده از کوهستان است. به طور کلی متسختا یک شهر ارزان قیمت برای زندگی محسوب می‌شود.

گوری از نظر صنعتی شهر بسیار خوبی محسوب می‌شود این شهر در زمینه ساختمان، حمل و نقل و نساجی نیز رتبه خوبی دارد.

 

 

سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید خانه و ملک

متقاضی سرمایه گذاری در گرجستان می تواند از طریق خرید خانه و ملک اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی با خرید خانه و ملک می تواند مجوز اقامت یک ساله این کشور را اخذ کند و این مجوز را هر سال تمدید کند. متقاضی پس از ۵ سال اقامت و زندگی با مجوز اقامت سرمایه گذاری از طریق خرید خانه در گرجستان می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم گرجستان اقدام نماید. بدین منظور سرمایه گذار باید برای خرید خانه و ملک در این کشور در حدود ۳۵۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند.

 

سرمایه گذاری در گرجستان از طریق ثبت شرکت

متقاضی سرمایه گذاری در گرجستان می تواند با ثبت شرکت در گرجستان اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضی بدین منظور باید محل مناسبی برای شرکت تجاری فراهم کند. متقاضی باید طرح تجاری و اقتصادی برای شرکت ارائه دهد که دارای توجیه اقتصادی باشد. متقاضی برای ثبت شرکت در گرجستان باید در حدود ۲۰۰۰ یورو تا ۴۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کند. متقاضی با این سرمایه گذاری و ثبت شرکت می تواند مجوز اقامت گرجستان را برای خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال دریافت کند. ا

 

مشاغل پردرآمد در کشور گرجستان

  • تکنسین برق
  • لوله کش
  • املاک و مستغلات
  • نمایندگی فروش املاک و مستغلات
  • مهندسین عمران
  • سرپرست کارکنان پشتیبانی و ادرای
  • مشاغل مربوط به بهداشت دهان و دندان
  • پرستار
  • مشاغل مربوط به وب و دنیای اینترنت
  • نصب و راه‌اندازی تجهیزات مخابراتی
  • سرپرست معاملات ساخت و ساز
  • کارگر استخراج

 

شرایط اخذ پاسپورت گرجستان

متقاضی دریافت پاسپورت گرجستان بایستی شرایط لازم زیر را دارا باشد:

 

  • حداقل به مدت پنج سال متوالی تمدید کارت اقامت گرجستان را انجام داده باشد.
  • تسلط به زبان گرجی و آشنایی کامل با تاریخ و جغرافیای گرجستان
  • در طول مدت حضورش در کشور گرجستان جرمی مرتکب نشود و همچنین بررسی عدم سوءپیشینه فرد متقاضی در کشور مبدأ توسط پلیس گرجستان
  • دو نفر از شهروندان گرجی به‌عنوان ضامن بایستی صحت اخلاق و رفتار فرد متقاضی دریافت پاسپورت گرجستان را تأیید کنند. لازم به ذکر است که شغل و اعتبار افراد ضامن در دریافت پاسپورت گرجستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

افرادی که به مدت ۳ الی ۱۰ سال در کشور گرجستان زندگی کرده‌اند، می‌توانند درخواست پاسپورت این کشور را ارائه دهند. فرد باید ثابت نماید که علاقه به زندگی در گرجستان دارد و باید گردش مالی درستی ارائه دهد؛ نیاز است که کسب و کار او در این کشور مشخص باشد. دولت گرجستان بررسی می‌کند که آیا به زبان گرجی تسلط دارد یا خیر و اینکه می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی برآید یا خیر.

 

در نهایت اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور گرجستان و شرایط زندگی و تحصیل در کشور گرجستان و اخذ اقامت کشور گرجستان نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.