3YLmjAGM2wM5AEiMCwwyi3 معرفی کامل کشور فرانسه

 

معرفی کامل کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از محبوب ترین کشورها در بین مردم است و هرساله گردشگران و علاقه مندان بسیار دارد. در این مقاله قصد داریم بپردازیم به معرفی کشور فرانسه و شرایط آن، در ادامه همراه ما باشید.

فرانسه کشوری در شمال غربی اروپاست. از نظر تاریخی و فرهنگی در میان مهم ترین ملت های جهان غرب، فرانسه نیز با داشتن مستعمرات در هر گوشه از جهان، نقش بسیار مهمی در امور بین المللی ایفا کرده است. فرانسه که توسط اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، کوه‌های آلپ و پیرنه محدود شده است، از دیرباز پلی جغرافیایی، اقتصادی و زبانی برای اتصال شمال و جنوب اروپا ایجاد کرده است. این کشور مهمترین تولیدکننده کشاورزی اروپا و یکی از قدرت های صنعتی پیشرو در جهان است. مردم فرانسه به دولت به عنوان محافظ اصلی آزادی نگاه می کنند و دولت نیز به نوبه خود برنامه  های مناسبی از امکانات رفاهی را برای شهروندان خود فراهم می کند، از آموزش رایگان گرفته تا برنامه های مراقبت های بهداشتی و بازنشستگی. فرهنگ فرانسه جهانی و خاص وبسیار گسترش یافته است و تأثیر زیادی بر توسعه هنر و علم، به ویژه انسان شناسی، فلسفه و جامعه شناسی گذاشته است. فرانسه همچنین در امور حکومتی و مدنی تأثیرگذار بوده و آرمان‌های دموکراتیک مهمی را در عصر روشنگری و انقلاب فرانسه به جهان بخشیده و رشد جنبش‌های اصلاح‌طلب و حتی انقلابی را برای نسل‌ها الهام می‌بخشد. اگرچه فرانسه درگیر اختلافات طولانی مدت با دیگر قدرت های اروپایی بوده است، اما به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا و پیشینیان آن ظاهر شد. از سال 1966 تا 1995 فرانسه در ساختار نظامی یکپارچه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت نکرد و کنترل کامل بر نیروهای هوایی، زمینی و دریایی خود را حفظ کرد. با این حال، از سال 1995، فرانسه در کمیته نظامی ناتو حضور داشت و در سال 2009، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور مجدداً به فرماندهی نظامی این سازمان خواهد پیوست. فرانسه به عنوان یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه ایالات متحده، روسیه، بریتانیا و چین حق وتوی تصمیماتی را دارد که به شورا داده می شود. پایتخت و با اختلاف بسیار، مهم ترین شهر فرانسه پاریس است که یکی از مراکز فرهنگی و تجاری برجسته جهان است. پاریس اکنون یک کلان شهر گسترده است، یکی از بزرگترین مناطق شهری اروپا. فرانسه در نزدیکی انتهای غربی خشکی بزرگ اوراسیا، عمدتاً بین عرض های جغرافیایی 42 درجه و 51 درجه شمالی قرار دارد. قلمرو قاره ای آن از شمال شرقی با بلژیک و لوکزامبورگ، از شرق با آلمان، سوئیس و ایتالیا همسایه است. چشم انداز فرانسه، در بیشتر موارد، از دشت های نسبتا کم ارتفاع، فلات ها و بلوک های کوهستانی یا توده های قدیمی تر تشکیل شده است.

 

آب و هوای فرانسه 

آب و هوای فرانسه به طور کلی برای کشت مساعد است. فرانسه دارای آب و هوای معتدل و اقیانوسی ست. بارش سالانه بیش از 50 اینچ (1270 میلی متر) در در غرب و شمال غربی فرانسه است. بنابراین، آب و هوای فرانسه را می توان به سه منطقه آب و هوایی اقیانوسی، قاره ای و مدیترانه ای تقسیم کرد. آب و هوای اقیانوسی در شمال غربی، حاکم است و میانگین دما در اکثر مناطق در ژانویه 43 درجه فارنهایت (6 درجه سانتیگراد) و در جولای 61 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) است. دشت های شمال شرق به ویژه تحت تأثیر آب و هوای قاره ای قرار دارند و در جنوب شرقی، آب و هوای مدیترانه ای بر روی دشت های ساحلی گسترش می یابد.

 

زبان مردم فرانسه

زبان فرانسه یک زبان ملی است که در همه جا صحبت و تدریس می شود. گویش ها در مناطق روستایی رایج هستند بسیاری از مردم تمایل دارند آداب زبانی منطقه ای خود را حفظ کنند واین گرایش در مناطق مرزی فرانسه شدیدتر است. برتون یک زبان سلتی است که به زبان‌هایی مرتبط است که در برخی از بخش‌های غربی جزایر بریتانیا (به‌ویژه ولز) صحبت می‌شود، و باسک یک زبان کمتر استفاده شده است. مهاجرت های اخیر زبان های مختلف غیر اروپایی، به ویژه عربی را معرفی کرده است.

 

دین و مذهب در فرانسه

حدود سه پنجم مردم فرانسه به کلیسای کاتولیک رومی تعلق دارند. با حضور مهاجران از شمال آفریقا، الجزایر و مراکش، فرانسه یکی از بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا را دارد: تخمین زده می شود 5،000،000 مسلمان در فرانسه حضور دارند، درصد قابل توجهی از آنها در مارسی و اطراف آن در جنوب شرقی فرانسه، و همچنین در پاریس و لیون زندگی می کنند. پروتستان ها که تعداد آنها 700000 نفر است به چند فرقه مختلف تعلق دارند. بیش از 700000 پیرو یهودیت وجود دارد که در پاریس، مارسی، و آلزاس و شهرهای بزرگ شرقی متمرکز هستند. علاوه بر گروه‌های مذهبی، چندین جامعه آزاداندیش نیز وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها ماسونری فرانسوی است. با این حال، تعداد زیادی، به ویژه در میان طبقات کارگر و جمعیت جوان، هیچ اعتقاد مذهبی ندارند. در سال 2004 دولت روسری مسلمانان و سایر نمادهای مذهبی را در مدارس دولتی ممنوع کرد.

 

الگوی اسکان در فرانسه

پاریس به عنوان مرکز شهری غالب فرانسه شناخته شده است. پس از جنگ جهانی دوم، دولت فرانسه نگرش دوگانه ای نسبت به توسعه ساختار شهری داشت. از یک سو میل به ظهور پاریس به عنوان پایتخت مؤثر اروپا وجود داشت و از سوی دیگر سیاست ایجاد «متروپول‌های تعادل» وجود داشت که از طریق آن شهرهایی مانند لیل، بوردو و مارسی رشد خواهند کرد. روند جمعیتیدر سال 1801 فرانسه پرجمعیت ترین کشور اروپا بود که حدود یک ششم از ساکنان این قاره را در خود جای داده بود. تا سال 1936 جمعیت فرانسه 50 درصد افزایش یافته بود، اما در همان دوره تعداد مردم در ایتالیا و آلمان تقریباً سه برابر شد و در بریتانیا و هلند جمعیت تقریباً چهار برابر شد. تفاوت قابل توجه در رشد جمعیت بین فرانسه و برخی از همسایگانش تا دهه 1940 به کاهش نرخ زاد و ولد نسبت داده شد. در همان زمان، نرخ مرگ و میر در فرانسه کمی دیرتر از سایر کشورهای پیشرفته اروپایی کاهش یافت و تا پایان قرن نوزدهم کاهش پیدا نکرد. رشد جمعیت البته تحت تأثیر جنگ‌ها بود. جنگ های فرانسه و آلمان (1870-1871)؛ جنگ جهانی اول (1914-1918)، که به قیمت جان بیش از 1500000 فرانسوی تمام شد و جنگ جهانی دوم (1939-1945) که جمعیت را 600000 نفر کاهش داد. کمبود رشد جمعیت تا سال 1938 آنقدر شدید بود که فرانسه شروع به اعطای مزایای مادی و پولی به خانواده‌های دارای فرزند کرد. به نظر می رسد که این سیاست مؤثر بوده است، زیرا افزایش نرخ زاد و ولد حتی در سال های سخت اشغال نازی ها رخ داد. باروری بالای مهاجران نیز به افزایش نرخ زاد و ولد کمک کرد و با کاهش نرخ مرگ و میر همراه بود که به بهبود امکانات بهداشت عمومی و برنامه‌های رفاه اجتماعی نسبت داده می‌شد. در نیمه دوم قرن بیستم، نرخ بالای زاد و ولد کاهش یافت و در حدود سال 1974 به شدت کاهش یافت و در نهایت به نقطه ای رسید که برای حفظ طولانی مدت جمعیت ناکافی بود. در اوایل قرن بیست و یکم، فرانسه به طور متوسط ​​سالانه 300000 نفر افزایش جمعیت داشت.

برای  دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موسسه موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.