----3 مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال، ویزای سرمایه گذاری پرتغال، مدارک و شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در پرتغال، انواع ویزاهای سرمایه گذاری در پرتغال و اقامت دائم پرتغال از طریق سرمایه گذاری از جمله مواردی هستند که در این مقاله ذکر و در اختیار شما قرار گرفته است.

کشور پرتغال که در بخش جنوب غربی قاره اروپا و در جوار کشور اسپانیا قرار دارد از شرق و شمال دارای مرز با اسپانیا بوده و از غرب و جنوب هم منتهی به اقیانوس اطلس است که در بخش غربی و در همین اقیانوس، 2 جزیره متعلق به خود را نیز داشته که البته آن 2 جزیره وضعیت سیاسی خودمختار دارند. پرتغال مطابق با آخرین آمار در حدود 10میلیون و 200 هزار نفر جمعیت داشته و دارای مساحت 92 هزار کیلومتر مربع است. پرتغال به طور کلی به دو بخش کلانشهری پورتو در شمال و لیسبون در جنوب تقسیم بندی می‌گردد که شهر لیسبون پایتخت آن است و در کل نواحی استانی این کشور به 7 ناحیه و  18 بخش تقسیم بندی می‌گردد. آب و هوای کشور پرتغال در کل معتدل بوده که در بخش شمالی آن عموما آب و هوا مرطوب‌تر است. دولت این کشور از نوع جمهوری پارلمانی بوده و از نظر اقتصادی، دارای تولید ناخالصی 240 میلیارد دلار در سال گذشته میلادی بوده و دارای اقتصادی پیشرفته و همچنان رو به رشد فراوان آن هم با سرعتی قابل توجه می‌باشد.

 

 سرمایه گذاری در پرتغال

 به چند روش امکان پذیر است که شامل؛ سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار و سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و همچنین خودحمایتی می باشد. خرید خانه و خودحمایتی پرتغال از برجسته ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور هستند که آثار اقامتی نیز در پی دارند. در برخی کشورها خرید ملک یکی از روش های منتهی به دریافت اقامت و تابعیت می باشد و این مهم در کشور پرتغال در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل دسترسی می باشد.

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری  در یک دهه اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. دولت این کشور از سال 2012 اقدام به ارائه ویزای طلایی (Golden Visa) برای سرمایه‌گذاران خارجی کرده است که در این برنامه، عموما خرید ملک، استارت آپ و کارآفرینی و ویزای تمکن مالی از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در پرتغال می‌باشد. این کشور یکی از بهترین برنامه‌های سرمایه‌‎گذاری را در سطح جهان ارائه می‌دهد و مهاجرت سرمایه‌گذاری به پرتغال به دلیل انعطاف و سادگی آن محبوبیت زیادی را در سالیان اخیر کسب کرده است.

 

گلدن ویزای پرتغال چیست؟

برنامه ویزای طلایی یا گلدن ویزای پرتغال (Golden Visa program) که به‌عنوان مجوز اقامت برای فعالیت سرمایه‌گذاری (ARI= residence permit for investment activity) نیز شناخته می‌شود، یک طرح اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا در سال 2012 طراحی‌شده است.

جذب 5.7 میلیارد یورو در مدت کمتر از هشت سال نشان از محبوبیت و استقبال سرمایه‌گذاران از این برنامه اقامتی داشته است. با گلدن ویزا این فرصت را دارید تادر مدت پنج سال اقامت دائم و یا شهروندی پرتغال  را به دست آورید. سرمایه‌گذاران غیر اتحادیه اروپا با گلدن ویزا می‌توانند به بازار اروپا راه یابند و مقیم پرتغال شوند، و شهروندی پرتغال شوند.

 

مزایای ویزای طلایی پرتغال

  • اخذ اقامت پرتغال با پایین‌ترین سرمایه‌گذاری در اروپا (280,000 یورو)
  • حفظ اقامت با حضور سالانه 7 روز در پرتغال
  • سریع‌ترین و ساده ترین اقامت در اروپا با 5 سال شهروندی در پرتغال

 

 

اقامت پرتغال با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه‌گذاری به‌واسطه خرید ملک یکی از پرطرفدار ترین و موفق ترین روش های مهاجرت به پرتغال  از طریق سرمایه گذاری است.  اقامت پرتغال با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک توسط 95 درصد سرمایه‌گذاران خارجی انتخاب می‌شود. در واقع، با بازده بالای اجاره، قیمت‌های مقرون ‌به‌ صرفه املاک و تقاضای رو به رشد خریداران، سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و املاک برای سرمایه گذاران عالی خواهد بود.

  • حداقل سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن280,000 یورو و حداکثر 500,000 یورو
  • اخذ ویزایی به نامویزای طلایی پرتغال یا گلدن ویزای پرتغال
  • امکان تمدید ویزا تا 5 سال و دریافت اقامت دائم

 

 

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری استارت آپ

اقامت کشور پرتغال از طریق استارت آپ ویژه افرادی است که دارای طرحی ابتکاری در زمینه کارآفرینی باشند؛ به ویژه بیشتر تمرکز بر تجارتی پیرامون تکنولوژی باشد. از جمله مزایای این ویزا عدم نیاز به دانش زبان، سهولت دریافت (اخذ شهروندی پس از 5 سال) ، امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌باشد. شروط اصلی برای اخذ ویزای استارت آپ پرتغال عبارتند از:

  • حداقل سن 18 سال
  • نداشتن سوء سابقه
  • نداشتن اقامت منظم در حوزه شینگن
  • داشتن یک طرح کارآفرینی برای توسعه‌ی آن در پرتغال
  • داشتن مبلغ 5146 یورو در حساب بانکی برای هر سال به ازای هر فرد
  • اثبات آنکه تمرکز استارت آپ شما بر تکنولوژی است.
  • اثبات آنکه استارت آپ شما اشتغال زایی نماید.
  • در طول 5 سال پس از آغاز پروژه خود گردش حساب‌ شرکت و کسب و کارتان به سالیانه 325 هزار یورو برسد.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال

  • مدارک هویتی
  • مدارک مالی مربوط به نوع سرمایه‌گذاری (پیش از درخواست برای ویزا باید سرمایه‌گذاری رو انجام دهید تا مدارک مربوطه را ارائه کنید)
  • پاسپورت و ویزای شینگن معتبر
  • شماره مالیاتی پرتغال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سازمان مالیات و تامین اجتماعی پرتغال مبنی بر نداشتن بدهی نسبت به این کشور
  • مدارک تکمیلی نشان‌دهنده سابقه شغلی و تحصیلی فرد

 

 

همه متقاضیانی که از طریق ویزای سرمایه گذاری به پرتغال می روندمی توانند پس از گذشت مدت  زمان 5 سال برای اقامت دائم و بعد از آن برای تابعیت و اخذ پاسپورت اقدام کنند.برای اخذ اقامت متقاضیان نباید هیچ سابقه کیفری در طول 5 سال گذشته داشته باشند.  آن‌ها باید مدارکی گواه بر استقلال مالی یعنی درآمد مناسب و کافی برای زندگی در پرتغال را نیز ارائه دهند، داشتن مکانی برای زندگی و دانش زبانی اولیه پرتغالی نیز از ملزومات اخذ اقامت دائم کشور پرتغال است.

 


در انتهای مطلب نیز اگر در خصوص ویزای سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری، روش ها و مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری و همچنین ویزای سرمایه گذاری در پرتغال و شرایط آن سوال داشتید و یا به اطلاعات بیشتر و ئقیق تری نیاز داشتید میتوانید با مشاوران موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.