Dos-and-Dont-in-Greece-Header-LifeBeyondBorders گردشگری در یونان

 

جاذبه های توریستی یونان

یونان کشوری با معماری چشم نواز و جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبا مورد توجه بسیاری از گردشگران است و بسیاری از افراد به دنبال اخذ ویزای توریستی و سفر به این کشور زیبا هستند. به همین دلیل در این مطلب ما قصد داریم تا به معرفی تعدادی از جاذبه های توریستی این کشور بپردازیم.

 

کارهایی که در یونان باید انجام دهید

یونان کشوری جذاب است که در جنوب اروپا واقع شده است. سواحل آن به طول 15000 کیلومتر (9320 مایل) توسط دریاهای ایونی، اژه و مدیترانه پوشیده شده است. یونان 220 جزیره مسکونی و هزاران جزیره خالی از سکنه دارد. هر کجا که بروید، معابدی را خواهید دید که به خدایان یونانی اختصاص داده شده است، بقایای دوران روم و آمفی تئاترهایی که زندگی اجتماعی یونانیان باستان در آن جریان داشته است.

 

-ویرانه های باستانی در آتن، یونان را کاوش کنید.

از زمان های قدیم، آتن مرکز مهم فرهنگی، آموزشی و هنری در دریای مدیترانه بوده است. معابد پارتنون، ارکتیون و پناهگاه الهه آتنا در آکروپولیس قرار دارند. این خرابه‌های باستانی سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند و علامت تجاری آتن هستند. در موزه ملی باستان شناسی، موزه آگورا و موزه هنر سیکلادیک می توانید درباره تاریخ غنی یونان اطلاعات بیشتری کسب کنید.در این شهر شما می‌توانید از استادیوم مرمر پاناتینایکو، جایی که اولین بازی‌های المپیک مدرن برگزار شد، دیدن کنید

 

-از تسالونیکی و سواحل زیبا در شبه جزیره هالکیدیکی دیدن کنید.

تسالونیکی بندر مهمی در شمال یونان است که بناهای تاریخی، موزه‌ها و کلیساهای بیزانسی متعددی دارد. در موزه باستان شناسی می توانید درباره یونانیان باستان اطلاعات بیشتری کسب کنید. در کنار آن موزه فرهنگ بیزانس قرار دارد که ارزش دیدن را نیز دارد. شما می توانید از فروم رومی که به آگورا باستانی نیز معروف است، بازدید کنید و بقایای ساختمان های روم باستان را ببینید.

 

- از کرت دیدن کنید مکانی با تاریخ غنی و زیبایی های طبیعی باور نکردنی .

کرت بزرگترین جزیره یونان است که به خاطر میراث فرهنگی و تاریخی غنی و سواحل خارق العاده اش شناخته شده است. در شمال غربی کرت، تالاب جادویی بالوس قرار دارد. این ساحل دورافتاده و دور از هتل ها و کافه ها است و برای رسیدن به آن باید در جاده ای شلوغ رانندگی کنید. با وجود این، ساحل بالوس محبوب ترین مکان در کرت و یک مقصد عالی برای یک سفر یک روزه است. اگر عاشق ماجراجویی هستید، از سفر به دره ساماریا خوشحال خواهید شد.

 

- صومعه‌های باورنکردنی روی صخره‌ها را بازدید کنید.

داستان باورنکردنی صومعه‌های متئورا در قرن چهاردهم آغاز شد، زمانی که راهبی پیروان خود را به یونان مرکزی برد تا دین خود را در غارهای غیرقابل دسترس تبلیغ کنند. با گذشت زمان، راهبان بیش از 20 صومعه را در مکانی باورنکردنی در بالای صخره های سنگی مرتفع ساختند. شش صومعه در طول چندین قرن از حاکمان مختلف، جنگ ها و آسیب های فیزیکی جان سالم به در برده اند.

 

- جزایر آتشفشانی شگفت انگیز در دریای اژه را ببینید.

سیکلادس از 39 جزیره تشکیل شده است. این مکان که بین آتن و کرت واقع شده است، به دلیل غروب های چشمگیر خورشید، مکان مورد علاقه برای سفر است. سانتورینی معروف ترین جزیره این مجمع الجزایر است. سانتورینی جزیره‌ای آتشفشانی است و یکی از جاذبه‌های اصلی آن پیاده‌روی در کالدرا از فیرا به اویا است. میکونوس سواحل زیبایی مانند الیا و پارادایس نیز دارد. رفتن با قایق به جزیره دلوس ایده خوبی برای یک سفر یک روزه است. دلوس به دلیل میراث فرهنگی بزرگ، مکان‌های باستان‌شناسی و بناهای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین می توانید سواحل زیبا و دهکده های کوهستانی را در جزایر ناکسوس، آمورگوس، پاروس و آنتیپاروس بیابید. جاذبه بزرگ جزیره آمورگوس، کشتی غرق شده "المپیا" واقع در خلیج لیوروس است.

 

 

بهترین مکان  ها برای بازدید در یونان 

فهرست کردن همه مکان‌های دیدنی در یونان غیرممکن است. این یک سرزمین دیدنی از زیبایی با تنوع بی پایان از مناظر است. از کوه های ناهموار پوشیده از برف و خرابه های باستانی گرفته تا آب های فیروزه ای و سواحل شنی سفید، یونان می تواند نیازهای هر مسافری را برآورده کند. در کنار جزایر خیره کننده یونان، برخی از بهترین مکان ها برای بازدید در یونان، مکان های تاریخی شگفت انگیز این کشور هستند. یونان مهد دموکراسی و همچنین مهد تمدن غرب است. یونان با ترکیبی از زیبایی و تاریخ شگفت‌انگیز، قطعاً یکی از بهترین مقاصد برای بازدید است. چند مورد از زیباترین مکان ها برای بازدید در یونان عبارتند از:

 

  • سانتورینی 

احتمالاً یکی از شناخته شده ترین مکان های یونان برای بازدید، سانتورینی الماس دریای اژه است. سالانه هزاران نفر به سمت زیبایی های این جزیره کشیده می شوند و می دانند که هیچ جای دیگری مانند آن وجود ندارد. این مکان فوق العاده زیبا یکی از دیدنی ترین مکان ها در تمام جزایر یونان است. از سواحل آتشفشانی و خانه های سفید رنگ گرفته تا غروب و مناظر باورنکردنی آن، سانتورینی قطعا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در یونان است.

 

  • نافپلیو

امروزه نافپلیو که در طول قرن‌ها توسط فرهنگ‌های مختلف شکل گرفته است، یکی از مکان‌هایی است که در یونان برای افراد ثروتمند و مشهور است. عثمانی‌ها، بیزانسی‌ها، ونیزی‌ها و بسیاری دیگر همگی اثر خود را در این کلان شهر کوچک ساحلی بر جای گذاشته‌اند. ارگ‌ها و قلعه‌ها در دامنه تپه‌ها پراکنده‌اند که به نافپلیو جذابیتی فریبنده داده است. نافپلیو یکی از رمانتیک ترین شهرهایی است که تا به حال از آن دیدن کرده اید.

 

  • کورفو

کورفو جزیره ای است که در سواحل شمال غربی کشور واقع شده است. این جزیره همراه با میراث فرهنگی غنی خود دارای کوه های ناهموار و برخی از بهترین سواحل یونان است. کورفو قطعا یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در یونان است و معمولاً در بین 10 مکان برتر یونان ظاهر می‌شود. در اینجا می توانید بقایای سازندگان ونیزی و همچنین قلعه های ضد دزدان دریایی را از دوران گذشته پیدا کنید. کورفو مکانی فوق العاده زیبا برای بازدید است و کارهای بی پایانی برای انجام در کورفو وجود دارد.

 

  • زکینتوس 

زاکینتوس که میزبان برخی از بهترین تفریحات شبانه جزایر یونانی است، یکی از زیباترین نقاط در کل دریای مدیترانه است. آب فیروزه‌ای، سواحل شنی سفید، و صخره‌های عظیم گچی سفید، همگی زیبایی خاصی به زکینتوس بخشیده‌اند. این مکان قطعا یکی از بهترین مکان های یونان برای بازدید است.زکینتوس همچنین یکی از بزرگترین مکان های مهمانی جزایر یونان است. بنابراین اگر به دنبال یک زندگی شبانه عالی در کنار زیبایی ها هستید، زکینتوس مکانی است که همه چیز را به خوبی نشان می دهد.

 

  • آتن

تعداد کمی از شهرهای روی زمین وجود دارند که می توانند به تاریخ آتن ببالند. این مکان پر پر جنب و جوش یکی از مواردی است که باید از آن بازدید کرد و احتمالا بهترین شهر برای بازدید در یونان به طور کلی است. آتن مملو از فرهنگ یونانی است و مملو از مکان های دیدنی مانند پارتنون و معبد زئوس است. همچنین بازدید از منطقه پلاکا را فراموش نکنید. این حومه کوچک آتن درست زیر آکروپولیس واقع شده است و یک نقطه فوق العاده زیبا است.

 

  • رودز

جزیره رودس، واقع در سواحل جنوب غربی ترکیه، یکی از پربازدیدترین نقاط جزایر یونان است. رودز همه سلیقه‌ها را برآورده می‌کند، از کوله‌گردها گرفته تا افراد ثروتمند و مشهور، برای بازدید از این جزیره مشتاق هستند. رودس ترکیبی عالی از شهرهای عجیب و غریب، سواحل بکر و تاریخ باستانی است.

 

  • دلفی 

دلفی مقصد دیگری برای دوستداران تاریخ است. دلفی، مرکز مذهبی جهان باستان است و امروز نیز همچنان پابرجاست. این خرابه‌های باستانی که در دامنه‌های کوه پارناسوس قرار گرفته‌اند، زمانی مکانی بودند که مردم (حتی پادشاهان) را به شنیدن سخنان اوراکل می‌کشیدند. معبد آپولو هنوز پابرجاست و یکی از نقاط برجسته دلفی است. در کنار معبد آپولو، آتنا پرین، یک تئاتر و یک استادیوم باستانی نیز وجود دارد.

 

  • اسکایروس 

اسکایروس که در مرکز دریای اژه واقع شده است به خاطر سواحل زیبا، خط ساحلی ناهموار و دهکده های ساحلی شهرت دارد. غرق در سنت و هنوز نسبتاً دست نخورده، اسکایروس یک انتخاب عالی برای یک سفر ایده آل است. این مکان جایی است که شمال آن تمام زمین‌های کشاورزی و جنگل‌های کاج است، جنوب با تپه‌های خشک و سواحل صخره‌ای مشخص می‌شود.

 

 در انتهای این مطلب پیشنهاد می شود  چنانچه به اطلاعات بیشتر در خصوص انواع راه های مهاجرتی نیاز دارید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.