معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا


هر ساله هزاران دانش آموز و دانشجو از سراسر دنیا به اسپانیا می روند تا در یکی از 74 دانشگاه واقع شده در این کشور تحصیل کنند چرا که تحصیل در این کشور می تواند یک تجربه ی آموزنده باشد و شما را با نگرش ها و مفاهیم جدید زندگی آشنا کند، چرا که اسپانیا دارای فرهنگ و تاریخی بسیار غنی می باشد.


سیستم آموزشی اسپانیا بسیار سازمان یافته است و این کشور سومین کشور محبوب در زمینه مطالعات بین المللی می باشد.
از دلایل مهم دیگر برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در اسپانیا هستند می توان به این مورد اشاره کرد که هزینه های زندگی در اسپانیا به نسبت سایر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه است، در واقع هزینه زندگی در اسپانیا به طور متوسط در حدود 30 درصد کمتر از سایر کشورهای اروپایی می باشد.
همچنین با تحصیل در کشور اسپانیا شخص این فرصت را پیدا خواهد کرد که زبان اسپانیایی را فراگیرد چرا که این زبان یکی از رایج ترین زبان های دنیا می باشد همچنین تحصیل در بیشتر رشته ها در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.
بنابراین با دلایل ذکر شده بسیاری از افراد قصد اخذ اقامت تحصیلی کشور اسپانیا را دارند به همین علت در این نوشتار به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور می پردازیم.


دانشگاه بارسلونا


دانشگاه بارسلونا یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور می باشد. این دانشگاه در سال 1450 تاسیس شده است و در ایالت کاتالونیا واقع شده است.این دانشگاه در رتبه 166 دانشگاه های برتر جهان قرار دارد و زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در گروهی از رشته ها به زبان انگلیسی و در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی می باشد.
و در مورد هزینه ی تحصیل در این دانشگاه همانطور که در بالا ذکر شد این هزینه نسبت به سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است به طوری که هزینه ی تحصیل در مقطع ارشد سالیانه چیزی در حدود 2 تا 3 هزار یورو است.
همچنین این دانشگاه دارای 18 دانشکده است که تعدادی از این دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده زمین شناسی، دانشکده حقوق، دانشکده زبا نشناسی، دانشکده شیمی، دانشکده شیمی، دانشکده داروسازی، دانشکده ریاضیات و ....

barcelon


دانشگاه مستقل بارسلونا


این دانشگاه در سال 1968 در نزدیکی شهر بارسلونا تاسیس شده است و یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا به حساب می آید.
این دانشگاه در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجوی مشغول به تحصیلی در دارد و در رتبه بندی جهانی در رده 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.
همچنین دانشگاه مستقل مادرید در زمینه ی پژوهش یک دانشگاه پیشرو است و دارای 57 دپارتمان در زمینه ی علوم انسانی و علوم اجتماعی می باشد.
تعدادی از دانشکده های دانشگاه مستقل مادرید عبارتند از:
دانشکده هنر، دانشکده حقوق، دانشکده فلسفه، دانشکده پلی تکنیک، دانشکده روانشناسی، دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم، دانشکده پزشکی

b


دانشگاه کامپلوتنس مادرید


این دانشگاه در سال 1785 تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور اسپانیا به حساب می آید.
این دانشگاه در رده بندی جهانی در رتبه ی 226 قرار دارد و در اروپا در جایگاه 99 قرار دارد. همچنین این دانشگاه در رشته ی دندانپزشکی جزء 50 دانشگاه برتر جهان است.
دانشگاه کامپلوتنس دارای 86 هزار دانشجو از سراسر جهان است و در زمینه علوم سیاسی و روابط بین الملل نیز شهرت دارد.
این دانشگاه دارای 26 دانشکده می باشد که تعدادی از آنها عبارتند از:
دانشکده اقتصاد، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده داروسازی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده ریاضیات، دانشکده حقوق و دانشکده شیمی و....
همچنین هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی سالیانه چیزی در حدود 2 تا 4 هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه بین 4 تا 6 هزار یورو است.

d

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ی پذیرش از دانشگاه های اسپانیا و همچنین اخذ اقامت نحصیلی اسپانیا می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید.