معرفی دانشگاه های برتر استرالیا


استرالیا همه ساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان خارجی است، سیستم آموزشی با کیفیت بالا و اعتبار جهانی مدارک تحصیلی استرالیا از دلایلی است که باعث می شود افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشور باشند.

همچنین 7 دانشگاه استرالیایی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دهند و دانشمندان، مدرسان و هنرمندان بسیاری در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده اند. از نکات مورد توجه دیگر این موضوع است که دانشگاه های استرالیا در زمینه های تحقیقاتی همچون هنر و علوم انسانی، آموزش و پرورش و علوم پیشرفته بسیار قوی هستند و در واقع استرالیا یکی از اعضای بزرگ تحقیقاتی جهان است به همین دلیل یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین الملی می باشد.
همانطور که می دانید یکی از راه های ورود به هر کشوری اقدام از طریق ویزای تحصیلی می باشد به همین دلیل قصد داریم در این مطلب برای آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان با دانشگاه های این کشور به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر استرالیا بپردازیم.


دانشگاه ملبورن


تاسیس دانشگاه ملبورن به سال 1853 برمی گردد ، این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه ی 42 و رتبه ی 2 در میان دانشگاه های استرالیا را به خود اختصاص داده است و یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور است.
شهر ملبورن یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که در رتبه بندی اکومونیست به عنوان یکی از بهترین های شهرهای دنیا برای زندگی معرفی شده است.
دانشگاه ملبورن در رشته های پزشکی، حقوق و ارتباطات در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همه ساله تعدادی زیادی از دانشجویان از بیش از 100 کشور مختلف این دانشگاه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.
دانشکده های دانشگاه ملبورن عبارتند از:
دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده معماری، دانشکده هنرهای زیبا، داشکده ی پزشکی و علوم بهداشت، دانشکده حقوق، دانشکده مهندسی، دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده علوم کشاورزی و دامپزشکی، دانشکده موسیقی و دانشکده علوم
هزینه تحصیل در دانشگاه ملبورن به نسبت مقطع و حوزه ی تحصیل متغیر است اما میزان شهریه برای دانشجویان بین المللی به طور متوسط از سالی 30 هزار دلار شروع می شود.

melborne


دانشگاه سیدنی


دانشگاه سیدنی در سال 1850 در شهر سیدنی تاسیس شد. این دانشگاه یکی از پیشروترین و جامع ترین دانشگاه های تحقیقاتی و آموزشی در سراسر جهان است که همه ساله تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می کند، در حال حاضر این دانشگاه دارای بیش از 3 هزار مدرس و 60 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل است.
دانشگاه سیدنی رتبه 3 را در بین دانشگاه های استرالیا و رتبه ی 46 را در رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده است.
تعدادی از دانشکده های دانشگاه سیدنی عبارتند از:
دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی، دانشکده معماری، دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده مهندسی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده موسیقی، دانشکده علوم پایه و ...
هزینه و شهریه تحصیل دانشجویان بین المللی بسته به رشته ی تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی متغیر است اما متوسط هزینه برای دانشجویان بین المللی از 25 هزار دلار در سال شروع می شود که این هزینه برای رشته های پزشکی به صورت قابل توجهی بالاتر می باشد.

sydney


دانشگاه ملی استرالیا


دانشگاه ملی استرالیا در سال 1946 تاسیس شده است و بیش از سایر دانشگاه های استرالیا بر انجام تحقیقات تمرکز دارد و رتبه ی اول را در بین دانشگاه های استرالیا و رتبه 17 را در رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی استرالیا در شهر کانبرا پایتخت استرالیا واقع شده است.
دانشگاه ملی استرالیا دارای 9 کتابخانه ی اصلی با بیش از دو میلیون کتاب است و امکانات رفاهی بسیار بالایی دارد. در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که دانشجویان بین المللی این دانشگاه از بیش از 100 کشور مختلف هستند.
از رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:
علوم ریاضیات، ادبیات، حقوق، زمین شناسی، پزشکی، شیمی، تاریخ، فیزیک، موسیقی، علوم سیاسی و....
شهریه تحصیل نیز در این دانشگاه با توجه به مقطع و رشته ی تحصیلی متغیر است اما به طور میانگین هزینه ی تحصیل از سالی 30 هزار دلار شروع می شود.

natinal university


جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و نحوه ی پذیرش می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.