تحصیل در نیوزلند


نیوزیلند در جنوب غربی اقیانوس آرام در جنوب استرالیا واقع شده است. این کشور از دو جزیره بزرگ و تعدادی جزیره ی کوچک تشکیل شده و همچنین نیوزلند به سرزمین ابرهای سفید معروف است.

بیشترین جمعیت این کشور تشکیل شده از مهاجران اروپایی ست و زبان اصلی نود درصد مردم در این کشور انگلیسی می باشد. این دیدگاه که این کشور به دلیل واقع شدن در گوشه ای کوچک از جهان یک کشور منزوی ست به هیچ وجه درست نمی باشد و بالعکس مردم این کشور در برخورد با افراد بیگانه بسیار خون گرم و صمیمی هستند.
نیوزلند مکانی بسیار امن برای سفر است و با توجه به پایین بودن نرخ جرم یکی از امن ترین کشورها می باشد در حقیقت دانمارک و نیوزلند طبق گزارشات سازمان بین الملل، کشورهایی با کمترین میزان آمار فساد اقتصادی و اداری هستند.
از راه های ورود به این کشور می توان به اخذ ویزای کاری، اخذ ویزای سرمایه گذاری، اخذ ویزای ازدواج و اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد.در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در خصوص اخذ ویزای تحصیلی و سیستم آموزشی نیوزیلند به همراه شرایط و مزایای تحصیل در نیوزیلند بپردازیم.


سیستم آموزشی نیوزیلند


هزینه ی تحصیل در این کشور بسیار پایین می باشد و شخص در یک سیستم آموزشی مبتنی بر بریتانیا تحصیل خواهد کرد. همچنین مدارک این کشور در سراسر دنیا شناخته شده و دارای اعتبار است و در حقیقت دانشجو در یک سیستم آموزشی با کیفیت بسیار بالا به ادامه تحصیل می پردازد. از نکات بسیار مهم دیگر در سیستم آموزشی نیوزلند این مساله است که این کشور از نظر ارائه خدمات پشتیبانی به دانشجویان بین المللی یکی از بهترین ها در دنیاست. این کشور فرصت های کاری مناسبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است به این صورت که دانشجو اجازه 20ساعت کار در هفته در زمان تحصیل و در ایام تعطیل اجازه ی 40 ساعت کار در هفته را دارد، بنابراین دانشجو به جای احساس نگرانی در مورد امور مالی می تواند در کنار تحصیلات درآمد داشته و هزینه های خود را تا حدودی پوشش دهد. همچنین فرد بعد از پایان تحصیلات با داشتن مجوز کار می تواند تا12 ماه در این کشور مشغول به کار باشد و در نهایت اگر کاری که به آن مشغول است مرتبط با مدرک تحصیلی باشد می توانند برای داشتن اقامت این کشور اقدام کند.


تحصیلات دانشگاهی در نیوزلند


تمامی دانشگاه های نیوزیلند در سطح بین المللی شناخته شده اند و از نظر امور تحقیقاتی و آموزشی با دانشگاه های سایر کشور ها همکاری دارند.همه ی دانشگاه های نیوزیلند طیف وسیعی از رشته ها را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه های نیوزیلند تحصیل کنند می بایستی استانداردهای ورودی دانشگاه ها نیوزلند را داشته باشند. دروس در دانشگاه های نیوزیلند به زبان انگلیسی تدریس می شوند بنابراین اولین مساله این است که شخص متقاضی مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی ارئه دهد.


مدت زمان تحصیل و هزینه ها در مقاطع مختلف در نیوزیلند


مقطع کارشناسی: مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال می باشد و متقاضی در زمان اقدام باید مدارک معتبر 12 ساله ی تحصیلی خود را ارائه دهد و همچنین داشتن مدرک زبان ( IELTS ) با نمره ی 6 الزامیست. هزینه ی تحصیل در این مقطع بین 20 تا 25 هزار دلار نیوزیلند است.
مقطع کارشناسی ارشد: مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدودا 2 سال است و نکته ی بسیار مهم در این مقطع این است که امکان اخذ ویزای همراه ( همسر و فرزند زیر 18 سال ) وجود دارد. همچنین داشتن مدرک زبان ( IELTS ) 6.5 الزامیست. هزینه ی تحصیل در این مقطع بین 14 تا 17 هزار دلار نیوزیلند است.
مقطع دکترا: مدت زمان تحصیل درمقطع دکترا 3 تا 5 سال است و در صورتی که متقاضی دارای یک رزومه ی قومی یعنی آیلتس 7، سابقه ی کار پژوهشی، مقالات ISI، تالیف کتاب و .... باشد می تواند جهت اخذ بورسیه اقدام کند.


برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج و ویزای تحصیلی می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.