نکاتی در مورد پیدا کردن کار در کانادا


در این نوشتار قصد داریم در مورد یافتن کار در کانادا و همچنین نکاتی در مورد پیدا کردن کار در کانادا وجود دارد را ارائه نماییم.
در این مطلب در مورد پیدا کردن کار در کانادا و دریافت ویزای کاری کانادا (اقامت کاری کانادا) مطالبی را ارائه نماییم.


حالت اول : پیدا کردن کار در کانادا به صورت job offer


در صورتیکه شخص متقاضی کار در کانادا از ایران برای یافتن و پیدا کردن کار در کانادا اقدام نمایند، میبایستی به صورت اینترنتی این کار را انجام دهد. بدین صورت که شخص متقاضی میبایستی مکاتباتی به صورت ایمیل با شرکتی که درخواست کار در کانادا را دارد انجام دهد و شخص کارفرما را مجاب نماید که برای گرفتن شغل شخص مناسبی میباشد. البته کارفرما نیز بسته به قوانین استانی و فدرال روال های متفاوتی باید طی کنند تا بتوانند فرد خارجی را استخدام کنند.
فرد متقاضی از طریق سایتهایی مانند سایت jobbank.gc.ca میبایستی برای پیدا کردن کار در کانادا اقدام نمایند. بنابراین باید شخص رزومه کاری به همراه اپلیکشن و cover letter برای شرکتها ارسال مینماید. و شرکتها بعد از بررسی رزومه شخص برای شخص مصاحبه ای ترتیب میدهند که بررسی بیشتر انجام شود.
این شرکتها باید برای فرد متقاضی کار در کانادا ، (LMIA (Labour Market Impact Assessment صادر کنند تا پیشنهاد شغل یا (جاب آفر job offer ) معتبر بشه این گواهی به اون معنی هست که داخل کانادا کسی با مهارت و توانایی شخصی که متقاضی کار برای کانادا از ایران است وجود ندارد. که البته باید شغل مورد نظر در کانادا سه ماه آگهی شده باشد و شخص مناسب کار در کانادا توسط کارفرما یافت نشده باشد که این مسئله مشکل بودن کار را گوشزد میکند. البته پرداختی ماهانه کارفرما هم از یک میزان معین بیشتر باید باشه که دولت مطمئن باشد واقعاً آن شرکت به خاطر مهارت شخص متقاضی را جذب میکند و نه به خاطر ارزان بودن نیروی کاری .


حالت دوم : پیدا کردن کار به صورت اکسپرس اینتری


در این حالت شخص متقاضی دریافت ویزای کاری کانادا با اتکا به سابقه کاری خود برای اکسپرس اینتری اقدام می کند تا در ابتدا بتواند اقامت دائم بگیرد و بعد به عنوان مقیم کانادا بدون نیاز به کاغذ بازی‌های بالا اقدام به جستجو و پیدا کردن کار نماید.
نکته ای که باید بدان توجه داشته باشیم این است که گرفتن افرجاب کمی برای کسانی که خارج از کانادا هستند و اجازه کار در کانادا ندارند سخت هست با توجه به اینکه شرکت باید کاغذ بازی های زیادی با دولت انجام دهد از جمله LMIA و نیز حداقل پرداخت و ... (که البته محال نیست) زیرا بعضی از شرکتها قسمت استعداد یابی دارند مثل امازون و مایکروسافت و بلک بری و ... که شانس پذیرش خارجی ها در آن شرکتها بیشتر میباشد. البته در این صورت هم اولویت با متقاضیان ساکن امریکا واروپا بعد هند کره ژاپن چین و درنهایت سایر کشورهای آسیایی میباشد.
موضوعی که باید در نظر گرفته شود این است که برنامه اسکیل ورکر کانادا برای اشخاصی که در کشور خودشان شغلی نیافته اند نمیباشد بلکه برای کسانی هست که شرکت های کانادایی به آنها نیاز دارند پس اشخاص باید ثابت نمایند که سابقه کار و توصیه نامه از کارفرمای قبلی خود را دارند.
یک نکته غیر رسمی دیگر این است که شرکتهای کانادایی که اکثراً یا شعبه آمریکایی دارن یا زیر مجموعه یک شرکت آمریکایی هستند وقتی صحبت از نیروی کار خارجی می کنند بیشتر منظورشان امریکا هست نه کشورهای دیگر ولی از نظر قوانین دولتی تفاوتی بین کار اداری که باید آمریکاییها انجام شود با بقیه اشخاص فرقی ندارد.


برای مشاوره بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کاری کانادا و همچنین تحصیل در کانادا و سرمایه گذاری در کانادا میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس حاصل فرمایید.