انواع کمک هزینه و یا فاند برای تحصیل


در این نوشتار قصد داریم در مورد کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور که از آنها به گرنت، فاند و یا اسکالرشیپ یاد میشود مطالبی را ارائه نماییم. و تقاوت این موردها را یادآوری نماییم.


بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور تمایل دارند که برای ادامه تحصیل از کمک هزینه هایی که وجود دارد استفاوده نمایند. البته گرفتن بورس و یا اسکالرشیپ مستلزم این موضوع است که دانشجو بتواند اثبات کند که میتواند از بورس استفاده نماید، لازم به ذکر است که دانشجویانی که دارای شرایط مناسب هستند و رزومه خوبی دارند میتوانند از بورس استفاده نمایند.
در ادامه مطلب به توضیحاتی در مورد هر کدام از اصطلاحاتی که در مورد آنها صحبت کردیم میپردازیم.
فاند به هر گونه کمک هزینه ی مالی اطلاق میشود. کمک هزینه مالی که به دانشجویان تعلق میگیرد معمولا توسط دانشگاه، و یا یک کمپانی و شرکتی که با دانشگاه قرار داد دارد و یا توسط سازمانهای خیریه در اختیار دانشجویان قرار میگیرد. فاند دارای اقسام مختلفی میباشد.


انواع فاند

انواع فاندینگ میتواند به صورت زیر بیان بشود


RA یا research assistant

این حالت کمک هزینه یا به اصطلاح فاند شما از طریق گرنت استاد تامین میگردد؛ ولو اینکه گرنت دانشگاهی استاد بوده و یا گرنتی که برای تامین هزینه های یک پروژه از یک کمپانی دریافت کرده باشد.

 

TA یا teacher assistant

به حقوق دریافتی شما از دستیار تدریس بودن اطلاق شده که خود TA چندین نوع از وظایف رو شامل میشود.


Combination of TA & RA

در این حالت ترکیبی از دو حالت فوق هست.


Scholarships

اسکولارشیپها که کاملا رقابتی هستند و مقدار آن ها نیز باهم متفاوت میباشد. در گرفتن این اسکولارشیپها، توصیه ی استاد دانشجو به کمیته میتواند بسیار کمک کننده باشد و در کل مجموعه ی رزومه دانشجو و توصیه نامه های خوب هستند که اهمیت داشته و طبیعتا شرایط و رزومه ی بهتر و قویتری لازم هست تا دانشجو بتواند از این اسکولارشیپ ها بهره مند گردد.


به چه فاندی کامل گفته میشود؟ فول فاند چیست؟

اگر فاند دریافتی دانشجو بعد از کسر میزان شهریه، بتواند هزینه های زندگی شخص را به طور کامل کاور بکند، میتوان فاند را فول یا کامل تلقی کرد که گاهی میزان باقی مانده به اصطلاح "لب به لب" بوده و کفاف یک زندگی ساده ی دانشجویی را میدهد، گاهی هم برای یکسری افراد شرایط بهتر بوده و میزان باقیمانده برایشان کمی بیشتر است که بستگی به شهر، سیاست های دانشگاه و دپارتمان، مقطع، گرنت استاد و پروژه ی شما و دیگر عوامل دارد.

برای مشاوره بیشتر در اینمورد  میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.