مهاجرت پزشکان به کانادا و امتحان MCCEE 

در این مقاله قصد داریم که در مورد مهاجرت پزشکان به کانادا بپردازیم و همچنین در مورد امتحاناتی که پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل و یا وارد شدن به بازار کار در کانادا را دارند صحبت نماییم.
همانطور که میدانید کانادا یکی ازازکشورهای مهاجر پذیری هست که بسیاری از افراد با مشاغل مختلف را میپذیرد. پزشکان نیز از جمله افرادی هستند که برای مهاجرت به این کشور تقاضای بسیاری دارند.
مهمترین مسئله در مورد مهاجرت پزشکان به کانادا وهر کشور دیگری مسئله معادل سازی مدارک پزشکی میباشد. در مورد کانادا و مهاجرت پزشکان به کانادا نیز چنین میباشد. یکی از امتحاناتی که پزشکان باید برای مهاجرت به کانادا باید در آن ثبت نام کنند امتحان MCCEE  است که مخفف کلمه Med.ical Council of Canada Evaluating exam میباشد.  امتحان MCCEE اولین امتحان ارزیابی مدارک پزشکی در کانادا است.
سازمانی به نام سازمان نظام پزشکی کانادا عهده دار اعطای مجوز (پروانه) پزشکی به پزشکانی است، که در خارج از آمریکا و کانادا تحصیل کرده اند و قصد مهاجرت به کانادا را دارند. به پزشکانی که در خارج از آمریکا و کانادا تحصیل کرده اند، در اصطلاح IMG  یا    International Medical Graduates  میگویند و به پروانه پزشکی این پزشکان  LMCC یا Licentiate of the Medical Council of Canada  میگویند. پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند،جهت گرفتن پروانه، باید امتحان MCCEE رو به علاوه امتحانات MCCQE یا Medical Council of  Canada Qualifying Exam  پاس کرده تا بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. که البته امتحان MCCQE  خود، به دو بخش MCCQE I  و MCCQE II تقسیم میشود. منظور این است  که امتحان MCCQE  در دو مرحله برگزارمیشود. پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند و قصد دارند که وارد بازکار کانادا شوند باید این سه امتحان را در کانادا طی نمایند. و علاوه بر این باید مدارک زبان فرانسه و یا انگلیسی را نیز باید ارائه نمایند. البته ارائه مدرک تافل و یا مدارک زبان فرانسه بستگی به ایالتهای مختلف کانادا دارد. به طور مثال در بر خی استانها مثل نیوفاندلند فقط با داشتن تافل و MCCEE   پزشکان میتوانند وارد بازار کار شوند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و مهاجرت پزشکان به کانادا و نحوه ورود پزشکان به بازار کار کانادا میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد مشاوره نمایید، لطفا با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.