تحصيل در مدارس شبانه روزي سوئيس


سوئيس يکي از اعضاي اتحاديه اروپا و شينگن است؛ مهاجرت به سوئيس به دليل رفاه اجتماعي بالا در کشور سوئيس براي تحصيل درمدارس و يا تحصیل در دانشگاه هاي سوئيس، کار در سوئيس و يا روش هاي ديگر براي بسياري از متقاضيان يکي از بهترين گزينه ها است. چرا که کشور سوئيس همواره در رتبه بندي هاي جهاني در زمينه ثروت، در رتبه هاي اول جهان قرار ميگيرد، البته در نظر داشته باشيد که کشور سوئيس جزو کشورهايي است که هزينه تحصيل و زندگي بالايي دارد و در نتيجه ادامه تحصيل در دانشگاه هاي سوئيس ممکن است براي مهاجرت به سوئيس براي بسياري از متقاضيان خارجي امکان پذير نباشد.
تحصيل در مدارس سوئيس از جمله راه هايي است که امکان مهاجرت به سوئيس را براي افراد زير 18 سال فراهم ميکند و هر ساله افراد زيادي از داخل و يا خارج از کشور براي تحصيل در مدارس شبانه روزي سوئيس به اين کشور مهاجرت ميکنند. البته تحصيل در مدارس شبانه روزي سوئيس علي رغم اينکه براي سوئيس ها رايگان است، براي افراد خارجي تحصيل در اين مدارس مستلزم پرداخت شهريه است. تحصيل در اين مدارس براي افراد بين 8 تا 18 سال امکان پذير است. هم چنين به دليل سن پذيرش در اين مدارس ارائه مدرک زبان براي پذيرش در اين مدارس نيازي نيست.


نمونه مدارس شبانه روزي سوئيس
مدرسه شبانه روزي SURVAL MONTREUX
اين مدرسه يکي از بهترين مدارس شبانه روزي سوئيس براي دختران بين 13 تا 19 سال است که در سال 1961 پايه گذاري شده است؛ در نظر داشته باشيد که اين مدرسه فقط به دختران اختصاص دارد. از ويژگي هاي اين مدرسه ميتوان به محيط زيبا و جذاب تحصيل در اين مدرسه، برنامه درسي خلاقانه براي تقويت و کشف استعدادهاي هر دانش آموز، محيط خانوداگي و صميمي بين دانش آموزان اشاره نمود.  
زبان تدريس در اين مدرسه انگليسي است، اما ميتوان به زبان آلماني و روسي و فرانسوي و اسپانيايي نيز تحصيل کرد. اين مدرسه دوره هاي تکميلي ديپلم را برگزار ميکند که دانش آموزان پس از اتمام تحصيل در اين مدرسه ميتوانند از بهترين دانشگاه هاي سوئيس و يا آمريکا پذيرش بگيرند. از ديگر جذابيت هاي تحصيل در اين مدرسه ميتوان به برگزاري سفرهاي خارجي اشاره نمود.


مدرسه شبانه روزیAiglon College
مدرسه Aiglon College، يک مدرسه مستقل غير انتفاعي است که که در بلندي هاي آلپ در سوئيس در روستايي در اين ناحيه واقع شده است. اين مدرسه دانش آموزان مختلفي بين سنين 9 تا 18 سال با مذهب ها، زبان و فرهنگ هاي مختلف را به خود جذب ميکند. اين مدرسه دانش آموزان را براي ورود به دانشگاه آماده ميکند. هم چنين دانش آموزان در اين مدرسه علاوه بر تحصيل در زمينه هاي ورزش، موسيقي، هنر، و خدمات اجتماعي آموزش ميبينند.


براي دست آوردن اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در مدارس شبانه روزي انگلستان و يا تحصيل در دانشگاه هاي سوئيس و ديگر راه هاي مهاجرت به سوئيس با مشاورين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.