تحصيل دکترا در اسپانيا


اسپانيا جزو ده مقصد اول براي مهاجرت تحصيلي مي باشد. اخذ پذيرش از دانشگاه هاي اسپانيا سالانه افراد بسياري را ديگر کشورهاي جهان به اسپانيا مي فرستد. هزينه تحصيل در اسپانيا نسبت به کشورهاي ديگر پايين مي باشد و اين از مزاياي تحصيل در اسپانيا است. معمولاً امکان اخذ بورسيه و کمک هزينه هاي تحصيلي در اسپانيا به خصوص در دوره دکترا و کارشناسي ارشد وجود دارد.  اسپانيا در سال هاي اخير به خصوص در رشته هاي مديريت و اقتصاد و علوم پزشکي زبانزد بوده است.
زبان تحصيل در اسپانيا در دوره دکترا انگليسي مي باشد و بدين ترتيب ارائه مدرک آيلتس با نمره 5/6 براي اخذ پذيرش الزامي است.


دوره دکترا در اسپانيا 5 سال است که دو سال شامل دروس تخصصي و يک دوره 3 ساله پژوهشي براي تحقيق و پژوهش در يک موضوع خاص و دفاع از آن مي باشد. کشور اسپانيا همانند بسياري از کشورهاي پيشرفته جهان شرايط و مزاياي ويژه اي در اختيار دانشجويان دوره دکترا قرار مي دهد. بدين ترتيب اگر دانشجو شرايط لازم را داشه باشد، نه تنها شهريه اي بابت تحصيل نميپردازد، بلکه ماهانه حقوقي به ميزان 2 هزار دلار در ماه به او تعلق مي گيرد. براي اخذ بورس دوره دکترا در اسپانيا داشتن همه يا برخي از شرايط زير لازم است:
داشتن مدرک کارشناسي و کارشناسي ارشد از دانشگاه هاي معتبر
داشتن مقالات بين المللي مثل ISI و يا تأليفاتي مثل کتاب و...
جلب نظر يک استاد مشاور از يکي از دانشگاه هاي اسپانيا براي حمايت از تز دکتراي دانشجو
مدرک آيلتس با نمره 5/6 و يا 7


دانشجويان در دوره دکترا از حق 30 ساعت کار در هفته برخودار هستند که حقوق حاصل از آن 8 تا 10 يورو در هر ساعت مي باشد. هزينه يک زندگي دانشجويي در اسپانيا را مي توان حدود 700 يورو در ماه دانست.


براي کسب اطلاعات لازم در خصوص تحصيل در اسپانيا، کار در اسپانيا، سرمايه گذاري و ديگر راه هاي مهاجرت به اسپانيا با مشاورين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد