تحصيل دندانپزشکي در ايتاليا


سالانه متقضيان بسياري با اخذ پذيرش از دانشگاه هاي ايتاليا و براي ادامه تحصيل در ايتاليا وارد اين کشور مي شوند. ايتاليا دانشگاه هاي بزرگ و

معتبري دارد و طبق آمار بالغ بر 15 دانشگاه اين کشور جزو 500 دانشگاه برتر جهان هستند. علاوه بر اين هزينه پايين تحصيل در ايتاليا از ديگر دلايل توجه متقاضيان به کشور ايتاليا براي ادامه تحصيل است. تعداد زيادي از رشته هاي تحصيلي حتي در دوره کارشناسي مثل رشته هاي پزشکي و دندانپزشکي در ايتاليا به زبان انگليسي تدريس مي شوند.


تحصيل در رشته هاي پزشکي و دندانپزشکي در دانشگاه هاي بزرگ ايتاليا از جمله دانشگاه ميلان، دانشگاه پاويا و چند دانشگاه ديگر که همگي جزو دانشگاه هاي بزرگ جهان هستند، به زبان انگليسي امکان پذير است.
از شرايط لازم براي تحصيل دندانپزشکي در ايتاليا داشتن مدرک ديپلم و پيش دانشگاهي و ارائه مدرک زبان انگليسي با نمره 5/5 در آيلتس و 87 در تافل مي باشد. هم چنين براي تحصيل در رشته دندانپزشکي در ايتاليا قبولي در آزمون ورودي IMAT الزامي است. اين آزمون هرساله در تاريخ 29 آوريل در چند شهر دنيا از جمله دبي برگزار مي شود. آزمون IMAT به زبان انگليسي است و شامل 60 سئوال است که در زمينه هاي شيمي، زيست شناسي، رياضي، فيزيک، منطق و اطلاعات عمومي برگزار مي شود.
هدف تمام برنامه هاي دنداپزشکي در ايتاليا آماده کردن فارغ التحصيلان با شايستگي در علوم پايه و بيولوژيکي، توانايي مراقبت از دندان در تمام اقشار جامعه با رعايت استاندارهاي اخلاقي وحرفه اي بالا مي باشد. دوره هاي دانشجويي دندانپزشکي معمولاً شامل دروس زير است:
علوم زيستي: آناتومي انسان، فيزيولوژي، بيوشيمي، ميکروبيولوژي، وفارماکولوژي، آناتومي دهان، آسيب شناسي دهان و بافت شناسي دهان و دندان و ... مي باشد.
علوم باليني شامل: پيشگيري، تشخيص و درمان همه جنبه هاي دندانپزشکي باليني است. دوره هاي مربوط به عمل دندانپزشکي شامل کار با بيماران، در زمينه هاي فرهنگي، اخلاقي و حرفه اي و علوم رفتاري و مديريت عمل و کار با تيم حرفه اي دندانپزشکي مي باشد.


براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در ايتاليا، کار در ايتاليا، سرمايه گذاري در ايتاليا و ديگر راه هاي مهاجرت به ايتاليا با مشاورين مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد