هزینه های زندگی در فرانسه


فرانسه یکی از کشورهایی ست که معمولا برای بسیاری از افراد که قصد مهاجرت را دارند مقصد مناسبی میباشد. از این نظر که فرانسه کشوری صنعتی ست و بازار کار مناسبی دارد پس بسیاری از افراد برای دریافت ویزای کاری تلاش میکنند و به دلیل این که تحصیل در این کشور رایگان میباشد بسیاری از دانشجویان برای دریافت پذیرش دانشگاهی از دانشگاه های این کشورو تحصیل در فرانسه و دریافت ویزای تحصیلی ( ویزای دانشجویی ) اقدام میکنند . بنابراین بر آن شدیم که در این مقاله هزینه های زندگی در فرانسه را به تفصیل بنویسیم.
در فرانسه نیز مانند تمام دنیا هزینه های زندگی بستگی به محل زندگی شما و همینطور به سبک زندگی شما دارد . مانند تمام نقاط دیگر دنیا هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مانند پاریس نسبت به شهرهای کوچکتر بیشتر میباشد. ولی باید به طور کلی بگوییم که هزنیه های زندگی در فرانسه نسبت به کشورهایی مانند سویئس یا انگلستان پایین تر میباشد.
عمده ترین هزینه ها در فرانسه شامل هزینه مسکن ، خورد و خوراک ، رفت و آمد (حمل و نقل ) و هزینه های شارژ و همینطور هزینه پوشاک میباشد.
 هزینه مسکن در فرانسه بسته به این که در کدام شهر و در چه منطقه ای از شهر زندگی کنید متفاوت مییباشد ولی به طور کلی میتوان گفت که هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه بین 350 تا 650 یورو است که طبیعتا در شهرهای کوچک هزینه پایین تر را شامل میشود.
هزینه خورد و خوراک برای یک نفر در فرانسه ماهانه تقریبا بین 200 تا 250 یورو است که با این هزینه شما میتوانید از خورد و خوراک مناسب بهره مند شوید، البته کسانی که خودشان آشپزی میکنند شاید با کمتر از این مقدار هزینه هم بتوانند خوراک خوبی داشته باشند.
هزینه شارژ ماهیانه در حدود 70 تا 100 یورو میباشد که هزینه تلفن و اینترنت هم در این مقوله گنجانده شده است .
هزینه رفت و آمد در فرانسه هم باز به شهری که در آن زندگی میکنید بستگی دارد. هزینه رفت و آمد در حدود 100 یورو میباشد.
به طور کلی میتوان گفت که هر شخصی که در فرانسه زندگی میکند به طور متوسط بین 900 تا 1200 یورو را به صورت ماهیانه صرف هزینه های زندگی خود خواهد کرد که البته این مبلغ در مورد خانواده و کسانی که با هم زندگی میکنند سر شکن میشود. بدین معنی که در یک خانواده دو نفره هزینه زندگی دو برابر نشده بلکه کمتر از دو برابر میباشد، زیرا یک مقدار از هزینه ها مشترک میباشد. یک خانواده دو نفره با 1500 تا 1700 یورو میتوانند در فرانسه زندگی خوبی داشته باشند.
البته همان طور که میدانید هزینه تحصیل در فرانسه رایگان میباشد و به دلیل رایگان بودن هزینه های تحصیل بسیاری از افراد فرانسه را مقصد مناسبی برای خود میدانند تا از تحصیل رایگان استفاده نمایند و در ضمن هزینه ها برای دانشجویان کمی با تخفیف همراه است. به عنوان مثال هزینه رفت و آمد بسته به این که شخص در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل میباشد ممکن است دارای تخفیفاتی باشد.

برای مشاوره کامل در مورد مهاجرت میتوانید با مشاوران موسسه بین المللی راد تماس برقرار نمایید و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.