ویزای کاری فرانسه


همانطور که می دانید راه های مختلفی چون اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، ، اخذ  تابعیت فرانسه از طریق تولد، ویزا از طریق سرمایه گذاری در فرانسه و... برای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت دائم فرانسه و تابعیت کشور فرانسه وجود دارد .
کشور فرانسه  از اعضای اتحادیه اروپا و گروه G8 و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و دارای حق وتو میباشد، فرانسه وسیع ترین کشور اروپای غربی است.و نیز عضو حوزه شینگن میباشد . همانطور که می دانیم فرانسه از جمله کشورهایی می باشد که تحصیل در آن رایگان است. فرانسه با داشتن 84 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دارای تحصیلات رایگان می باشد
کار در فرانسه:
به طور کلی کشور فرانسه به متقاضیان کار دراین کشور ویزا نمی دهد چرا که فرانسه احتیاج به نیروی کار مهاجر خارجی ندارد. فقط زمانی که افراد از طریق ویزای تحصیلی وارد فرانسه میگردند می توانند از حق کار پاره وقت خود در حین تحصیل استفاده نمایند و به صورت پاره وقت یا حتی تمام وقت مشغول به کار باشند چرا که حق کار در ویزای تحصیلی افراد به صورت قانونی وجود دارد. پس کشور فرانسه به افراد به صورت مستقل ویزای کار نمی دهد مگر این که افراد همزمان با کار در فرانسه در دانشگاه های فرانسه نیز مشغول به تحصیل باشند.
هر دانشجوی خارجی  فرانسه  بعد از ثبت نام در یک مؤسسه ی آموزشی که عضویت در نظام تأمین اجتماعی دانشجویی را برای او امکان پذیر می سازد از اجازه کار در حین تحصیل برخوردار می گردد.بنابراین همانند سایر کشورهای اروپایی افراد با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد از حق کار 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا از حق کار 30 ساعت در هفته برخوردار می باشند. حقوق حاصل از کار پاره وقت دانشجویی در فرانسه به ازای هر ساعت 20 یورو و بالاتر می باشد. حق کار شامل تمام دانشجویان خارجی فرانسه می گردد حتی برای کسانی که برای اولین بار و سال اول تحصیلی به فرانسه رفته باشند. البته فقط دانشجویان اتحادیه ارپا می توانند پس از اتمام تحصیلاتشان در فرانسه آزادانه کار کنند.


 درسه صورت دانشجیان فرانسه(غیر از اتحادیه اروپا) می توانند پس از اتمام تحصیلات به کار مشغول شوند:

دانشجویان خارجی با مدرکی معادل کارشناسی ارشد(حداقل):
هنگام دریافت مدرک کارشناسی ارشد و با پایان اجازه اقامت دانشجویی  می توانند اجازه اقامت 6 ماهه غیر قابل تمدید را درخواست دهند. در صورتی که فرد بتواند در این مدت قرارداد استخدامی در ارتباط با رشته ی تحصیلی خود با درآمدی حداقل یک و نیم برابر SMIC منعقد نماید می تواند به صورت تمام وقت کار کرده و درخواست تغییر ویزای خود از ویزای تحصیلی به اشتغال را انجام دهد.

دریافت کارت مهارت و استعداد:
هدف از صدور این کارت جهت تسهیل اقامت خارجیانی می باشد که توانایی دارند به صورت مشخص و پایدار در توسعه و شکوفائی در عرصه های فکری و فرهنگی و علمی و انسانی و یا ورزشی کشور فرانسه یا کشور خود مشارکت کنند
این کارت با توجه با توجه به محتوا و اهمیت پروژه ی فرد برای مدت 3 سال و با قابلیت تمدید صادر می گردد که فرد می تواند در هر نوع فعالیت شغلی مرتبط با پروژه ارائه شده به کار مشغول باشد.

یافتن کارفرما در حین تحصیل:
هم چنین این امکان وجود دارد که فرد دانشجو اگر بتواند در حین تحصیل مؤقق به یافتن کاری گردد که کارفرما حاضر باشد او  را پس از پایان تحصیل بیمه کند دراین صورت دانشجو می تواند پس از فارغ التحصیلی برای اقامت دائم فرانسه اقدام نمایند.