تحصیل در آفریقای جنوبی


آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که با پیشرفتهای قابل توجهی که در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد ، صنعت توریسم و ... داشته است جزو کشورهایی میباشد که بسیاری از دانشجویان آن را به عنوان مقصد مناسبی جهت ادامه تحصیل انتخاب میکنند. زبان رسمی آفریقای جنوبی انگلیسی میباشد و اکثر دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی دوره های خود را ارائه میکنند که این مسئله دانشگاه های آفریقای جنوبی را به دانشگاه های معتبری در سطح بین المللی تبدیل کرده است . دانشگاه های این کشور از نظر رتبه بندی جهانی جزو معتبرترین دانشگاه های قاره آفریقا بوده که برخی از این دانشگاه ها به خصوص در بعضی رشته ها و زمینه ها دارای رتبه های بسیار خوبی میباشند.
ویژگی منحصر به فرد تحصیل در آفریقای جنوبی امکان تحصیل در تمامی مقاطع و تمامی رشته ها میباشد . بدین  معنی که افراد متقاضی تحصیل در آفریقای جنوبی میتوانند در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در رنج وسیعی از رشته ها و تخصص ها حق انتخاب داشته باشند.
تحصیل در آفریقای جنوبی در واقع تحصیل در یکی از مدرنترین و در عین حال زیباترین کشورهای دنیا میباشد. شهرهایی چون کیپ تاون و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی با زیباترین و جدیدترین معماری های شهری کیفیت بالایی از زندگی را ارائه میدهند و این در حالی است که آب و هوای معتدل و مطبوع آفریقای جنوبی به همراه طبیعت بینظیر و جذاب محیطی آرام را برای مهاجران به همراه دارد.
تحصیل در آفریقای جنوبی دارای هزینه هایی میباشد که با توجه به مطالب گفته شده و کیفیت بالای دانشگاه های محل تحصیل و همچنین امکانات ارائه شده این هزینه ها بسیار مناسب به نظر میرسد.
همچنین کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آفریقای جنوبی را دارند میتوانند ویزای همراه نیز برای خانواده خود دریافت نمایند .
تحصیل در آفریقای جنوبی بی شک یکی از راه های ورود به دانشگاه های معتبر جهانی در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا و استرالیا میباشد.
دانشجویان هنگام تحصیل در آفریقای جنوبی اجازه کار نیمه وقت را نیز دارند که با کار به صورت نیمه وقت میتوانند تا حدودی هزینه های خود را پوشش دهند .
نکته مثبت دیگر این است که اگر دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در آفریقای جنوبی از نظر تسلط به زبان انگلیسی مشکل داشته باشند قبل از شروع ترم تحصیلی خود میتوانند در دوره های زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی شرکت نمایند.
شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی:
1-    نمره آیلس 6 برای کارشناسی و نمره آیلس 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد ( معمولا دوره های دکتری نیازمند نمره آیلس بالاتری میباشند )
2-    ارایه مدراک تحصیلی دیپلم و بالاتر
3-    پرینت بانکی که نشان دهنده استطاعت شخص برای تامین هزینه های یکسال خود میباشد.
4-    توصیه نامه از اساتید دانشگاه در صورت امکان
البته برای دریافت ویزای تحصیلی (ویزای دانشجویی )  باید مدارک هر شخص متناسب با دانشگاه مقصد باشد که برای آگاهی بیشتر با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس حاصل بفرمایید و از مشاوره های آنان استفاده کنید.