اخذ اقامت دائم دانمارک از طریق ازدواج


برای مهاجرت به دانمارک روشهای مختلفی وجود دارد که مانند تحصیل در دانمارک و اخذ ویزای دانشجویی ولی برخی از این روشها مستقیما به اقامت دائم دانمارک ختم میشود ، مانند اخذ گرین کارت دانمارک . یکی دیگر از روشهایی که برای اخذ اقامت دائم دانمارک وجود دارد ازدواج با یک شهروند دانمارکی میباشد.

طبق قانون تابعیت ازدواج هر شهروند دانمارکی چه زن و چه مرد ، چنانچه با یکی از اتباع کشورهای خارجی ازدواج کنند میتوانند برای همسر خود تقاضای اقامت نمایند . بدیهی است که در این مورد ارائه مدارکی که نشان دهد ازدواج واقعی میباشد نیاز است . همان طور که میدانید امروزه ازدواج های سوری برای گرفتن اقامت وجود دارد و دولت دانمارک نیز برای جلوگیری از این معضل با توجه و دقت بیشتری این مسئله را بررسی مینماید که طبیعتا برای پیش بردن چنین پرونده ای نیاز به دقت نظر بیشتری میباشد .

مورد دیگر این است که الزامات زندگی در دانمارک مانند مسکن فراهم باشد تا افراد بعد از ورود به دانمارک بدون سرپناه نباشد و هر دو طرف ازدواج یعنی هم زوج و هم زوجه بالای 24 سال سن داشته باشند تا بتوانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند. این قانون برای این است که از ازدواج های شتابانه در سن پایین که گاها باعث سوء استفاده میشود جلوگیری شود.
در این جا نیاز میدانیم این مطلب را هم ذکر کنیم که همین قانون برای فرزندان هم صدق میکند یعنی اگر شخصی دارای فرزندانی زیر سن قانونی باشد که خارج از دانمارک باشند میتواند برای اقامت آنان نیز اقدام نماید. این قانون که به آن اصطلاحا قانون الحاق به خانواده گویند بسیاری از مشکلات افرادی که خانواده آنان در خارج از دانمارک میباشد را حل میکند و با تعامل بیشتری به این افراد کمک میشود که خانواده آنان در دانمارک به آنها ملحق شود.
چنانچه در این مورد یا موارد مشابه نیاز به مشاوره بیشتری داشتید میتوانید با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید و از مشاوره های آنان استفاده نمایید.