sw-lgflag موسسه بین المللی راد

کار در سوئد و اخذ ویزای کاری سوئد


راه های متفاوتی برای اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئد همانند

ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی سوئد ، قصد سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد و .... وجود دارد که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم سوئد و دریافت تابعیت سوئد میشود. در این نوشتار قصد داریم اخذ اقامت دائم سوئد از طریق اقدام برای اخذ مهاجرت کاری یا  اقامت کاری سوئد را توضیح دهیم .
شغلی که در کشور سوئد نیاز به یک شاغل دارد میبایستی بر اساس قوانین کشورهای اروپایی در مدت زمان حداقل 3 ماه در کشور سوئد و بعد از آن در صورت پیدا نشدن متقاضی مناسب به مدت سه ماه نیز در اتحادیه اروپا به صورت رسمی آگهی شود و اگر در این مرحله نیز فرد مناسبی از کشور سوئد و یا اتحادیه اروپا جهت دریافت این موقعیت کاری یافت نشد ؛ کارفرما میتواند نسبت به استخدام افراد غیر اروپایی که مناسب آن موقعیت شغلی است اقدام نماید. همانطور که توضیح داده شد میتوان گفت یافتن کارفرمایی که قادر به حفظ موقعیت شغلی شما و عدم ارائه آن به افراد واجد شرایط در کشور سوئد و یا کشورهای اروپایی نباشد کمی دشوار و دور از دسترس به نظر میرسد . همچنین شرایطی برای اخذ این گونه اجازه کار در کشور سوئد وجود دارد که برخی از آنها را در ادامه توضیح میدهیم .
متقاضی می بایستی دارای گذرنامه معتبر باشد و باید بتواند با درآمدی که از کار آینده خود در کشور سوئد به دست می آورد زندگی خود را تامین کند ؛ که این درآمد بر اساس قوانین سوئد می بایست در حدود 13 هزار کرون سوئد ( پیش از کسر مالیات ) باشد . برای اخذ این اجازه نامه متقاضی و کارفرما میبایستی به صورت همزمان مدارک خود را به اداره مهاجرت تسلیم نمایند که این کار از طریق تکمیل یک فرم صورت میپذیرد.   شخص متقاضی باید تقاضای کار خود را قبل از ورود به سوئد و از کشور خود ارائه نماید؛ تا بر اساس آن برچسبی روی گذرنامه متقاضی الصاق شود. فردی که به هر طریقی بتواند در کشور سوئد موقعیت شغلی پیدا کند در واقع توانسته است یک اقامت دو ساله کشور سوئد را دریافت کند که این این اقامت موقت در صورت ادامه کار فرد متقاضی در شغل یافت شده و یا هر شغل جدید دیگری میتواند تا دو سال دیگر تمدید شود که در مجموع این 4 سال کار در سوئد که میبایست به صورت قانونی و با پرداخت مالیات همراه باشد این امکان را برای متقاضی فراهم میکند که جهت اخذ اقامت دائم کشور سوئد به عنوان یک شهروند سوئدی اقدام نماید.
از جمله مزایای کار در کشور سوئد امکان مهاجرت همزمان خانواده فرد متقاضی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال او به کشور سوئد است که همچنین این نکته بسیار حائز اهمیت هست که همراهان فرد متقاضی به کار اجازه تحصیل رایگان در مدارس سوئد را فراهم می آورد. و همچنین همسر فرد متقاضی اجازه کار تمام وقت و قانونی در کشور سوئد را دارد. اگر فرد متقاضی در حین کار به هر دلیلی شغل خود را از دست بدهد در یک فرجه سه ماهه فرصت دارد تا شغل جدیدی پیدا کرده و اقامت کاری سوئد خود را تمدید نماید. همان طور که گفته شد کار در کشور سوئد مزایای قابل توجه و وسوسه برانگیزی به همراه دارد که افراد مختلف را از سراسر دنیا جهت اقدام برای اخذ ویزای کاری این کشور به خود جذب میکند که البته توجه به این نکته میتواند شرایط اخذ ویزای کاری در سوئد را بسیار آسان تر و قابل دسترس تر نماید. و این نکته شامل حال کسانی میشود که قصد اخذ اقامت کاری پس از اتمام دوره تحصیلات خود در کشور سوئد را دارند ؛ بدین معنی که دانشجویان میهمان و موقت کشور سوئد که در ابتدا با اخذ ویزای تحصیلی ( ویزای دانشجویی ) برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد و یا برای گذراندن دوره های زبان انگلیسی کشور سوئد وارد آن کشور شده اند نه تنها پس از اتمام دوران تحصیل خود بلکه تنها پس از پایان یافتن یک ترم تحصیلی خود در کشور سوئد میتوانند به راحتی و بدون نیاز به ترک کشور نسبت به اخذ اقامت کاری کشور سوئد اقدام نمایند. بدیهی است که یافتن موقعیت شغلی مناسب در کشور سوئد در حالی که فرد دارای فرصت کافی برای جستجو میباشد و همچنین در کشور سوئد حضور داشته و قادر به انجام مصاحبه های حضوری میباشد و همچنین به عنوان یک فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور برتر کشور سوئد باشد کاملا قابل حصول و دست یافتنی به نظر میرسد.

برای کسب اطلاعات کافی جهت چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد و همچنین حضور در دوره های زبان انگلیسی کشور سوئد میتوانید به مشاورین ما در موسسه راد حاصل فرمایید و از مشاوره های آنان استفاده نمایید.