معرفی دانشگاه های برتر کانادا


کیفیت بالای دانشگاه های کانادا افراد علاقه مند به تحصیل را به مهاجرت به این کشور تشویق میکند . در این مقاله قصد داریم که دانشگاه های کانادا را معرفی نماییم .تا علاقه مندان به تحصیل در کانادا را با این دانشگاه ها آشنا کنیم . و در مورد هر کدام توضیحات مختصری را ارائه نماییم.


دانشگاه مک گیل (McGill University )

McGill_Arts_Building2 موسسه بین المللی راد
دانشگاه مک گیل دانشگاهی در استان کبک و در شهر مونترال کانادا میباشد. دانشگاه مک گیل در سال 1821 تاسیس شده است . دانشگاه مک گیل جز بهترین دانشگاه های کانادا میباشد و معمولا در رتبه بندی که سالیانه انجام میگیرد در رتبه زیر 20 دانشگاه های جهان میباشد. دانشگاه مک گیل کانادا دارای 21 دانشگده میباشد و در 300 عنوان مختلف مدرک ارائه میدهد. دانشگاه مک گیل کانادا در سالهای اخیر تعداد بورس هایی که به دانشجویان میدهد افزایش داده  و نیز امکانات تحصیلی خود را افزایش داده تا بتواند دانشجویان مستعد و ممتاز بیشتری را جذب کند. بدین منظور دانشگاه مرکز GPS :Graduate and Postdoctoral Studies را تاسیس کرده تا به صورت متمرکز و منظم پیگیر جذب دانشجویان رده بالا باشد. این بورس ها به خصوص در مقطع دکتری به دانشجویان ممتاز و مستعد ارائه میگردد.


دانشگاه مموریال نیوفانلند (Memorial University of Newfoundland )

Memorial-University موسسه بین المللی راد
دانشگاه مموریال نیوفانلند تنها دانشگاه ایالت نیوفانلند و لابرادور کانادا میباشد . این  دانشگاه در شهر سنت جان قرار گرفته است . دانشگاه مموریال نیوفانلند در سال 1925 تاسیس شده است . همچنین این دانشگاه در خارج از کانادا نیز دارای کمپس میباشد و این مسئله به دانشجویان این امکان را میدهد که بعد از یک ترم تحصیل دانشجو بتواند حتی در خارج از کانادا ( مانند کشورهای انگلستان و آمریکا ) نیز به تحصیل بپردازد.


دانشگاه کویینز (Queen's University )

QueensUniversity موسسه بین المللی راد
دانشگاه کویینز در استان انتاریو کانادا و در شهر کینگستون قرار گرفته است . این دانشگاه بهترین دانشگاه شرق کانادا میباشد و در سال 1842 تاسیس شد . دانشگاه کویینز یک دانشگاه دولتی میباشد و اولین دانشگاهی بود که به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی ارائه میکرد. این دانشگاه در رشته هایی چون مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم سیاسی، و جغرافیا سرآمد میباشد . نکته دیگری که وجود دارد این است که همان طور که گفته شد دانشگاه کویینز در شهر کینگستون است که از ارزان ترین شهرهای کانادا جهت زندگی محسوب میشود و محیط بسیار آرامی نیز دارد.


دانشگاه تورنتو (University of Toronto )

Toronto_1 موسسه بین المللی راد
دانشگاه تورنتو بزرگترین و مهمترین دانشگاه کانادا محسوب میشود که در شهر تورنتو قرار دارد . دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شده است و جز گران ترین دانشگاه های کانادا که در شهر تورنتو که گران ترین شهر کانادا میباشد محسوب میشود. این دانشگاه دارای 12 دانشکده مجزا میباشد. از رشته های بسیار محبوب در دانشگاه تورنتو رشته پزشکی میباشد . این دانشگاه دارای بودجه تحقیقاتی بسیار بالایی نسبت به دیگر دانشگاه های کانادا میباشد و هیمن امر باعث مبشود که کمک هزینه ها و بورسهایی با مبلغ بالا به دانشجویان ممتاز اعطا شود.


دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan )

Usask موسسه بین المللی راد
دانشگاه ساسکاچوان کانادا در شهر سسکتون کانادا و در سال 1907 تاسیس شده است . این دانشگاه با الگو برداری از دانشگاه های آمریکا به کار عملی اهمیت بیشتری قائل میباشد. دانشکده تجارت ساسکاچوان از محبوبیت فراوانی برخوردار هست . دانشگاه ساسکاچوان جز دانشگاه هایی هست که به ویژه در مقطع فوق لیسانس هزینه کمی را دریافت میکند.


دانشگاه یورک (York University )

york_11 موسسه بین المللی راد
دانشگاه یورک در ایالت انتاریو و شهر تورنتو کانادا قرار دارد این دانشگاه در سال 1959 تاسیس شده است . دانشگاه یورک از لحاظ مطالعاتی و پروژه های تحقیقاتی بسیار فعال میباشد و بخشی از پژوهش های ناسا در این دانشگاه انجام میشود .


دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia )

UBC_snow_lib موسسه بین المللی راد

دانشگاه بریتیش کلمبیا در ایالت بریتیش کلمبیا و  شهر ونکوور کانادا واقع شده است . دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از معروف ترین و خوشنام ترین دانشگاه های کانادا میباشد که در سال 1906 تاسیس شده است . که دانشگاه UBC  ( بریتیش کلمبیا )، یک دانشگاه تحقیقاتی است و امور آموزش و تدریس بدون تحقیق، چه برای دانشجویان و چه برای اساتید بی‌اعتبار است، تمام اعضای این دانشگاه، اهمیت بسیاری برای تحقیق قائلند. همچنین، با توجه به اینکه دانشجویان و محققان در هر مقطع تحصیلی که باشند، برای ارائه یک تحقیق دقیق و قابل قبول به منابع علمی معتبری جز اینترنت احتیاج دارند، کتابخانه دانشگاه  بریتیش کلمبیا  (UBC)در طول سالیان، توسعه چشمگیری یافته است. امروز، این کتابخانه، بیش از 7/4 میلیون جلد کتاب دارد. این کتابخانه پس از کتابخانه ملی کانادا، دومین کتابخانه بزرگ این کشور است. همچنین، در کتابخانه دانشگاه بریتیش کلمبیا، علاوه بر کتاب‌های تخصصی هر رشته، کتب مرجع و نسخه‌های خطی و قدیمی، چند هزار ژورنال علمی، پایان‌نامه و کتاب الکترونیک نیز نگهداری می‌شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز نسبت به دانشگاه های دیگر کانادا پایین تر میباشد .


دانشگاه دال هوزی (Dalhousie University )

dalhousie-university موسسه بین المللی راد
دانشگاه دال هوزی ساحل شرقي كانادا در شهر هاليفكس (Halifax) كه پايتخت ايالت نوا اسكوشيا مي‌باشد قرار گرفته است. هاليفكس يك مركز مهم در منطقه و همينطور يك شهر بندري مي‌باشد. دانشگاه دال هوزی در سال 1818 تاسیس شده است .


دانشگاه مونترال (University of Montréal )

montreal2 موسسه بین المللی راد
دانشگاه مونترال کانادا  یکی از دانشگاه های مهم شهر مونترال می باشد که  از تلفیق شعبه ای از دانشگاه Laval که در سال 1878 در شهر مونترال تأسیس گردیده با دانشکده های فنی مهندسی و حقوق تشکیل شد. در این دانشگاه تدریس به زبان فرانسه میباشد . شهریه دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه نسبت به دانشگاه های انگلیسی زبان کمتر بوده و دانشجویان این دانشگاه از حمایت بیشتر دولت کبک برخوردار هستند.    


دانشگاه آلبرتا (University of Alberta )

Winspear_Business_Reference_Library_University_of_Alberta_Edmonton_Alberta_Canada_01 موسسه بین المللی راد
دانشگاه آلبرتا در سال 1908 و در شهر ادمونتون کانادا که در ایالت ساسکاچوان قرار دارد تاسیس شده است . هزینه تحصیل در این دانشگاه به نسبت هزینه بالایی میباشد به خصوص در مقطع لیسانس نسبت به دانشگاه های دیگر کانادا هزینه تحصیل بیشتر میباشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا و ویزا و همچنین ویزای کاری کانادا با موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.