سرمایه گذاری در فرانسه


اقامت در فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه همواره آرزوی بسیاری از متقاضیان و دانشجویان سراسر دنیا بوده است. راه های مختلفی جهت مهاجرت به فرانسه هم چون اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، اخذ ویزا  از طریق تولد در فرانسه و ویزای سرمایه گذاری در فرانسه وجود دارد که در این مقاله ویزای سرمایه گذاری در فرانسه و شرایط و ضوابط آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
فرانسه همانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا این امکان را فراهم آورده است تا افراد و سرمایه گذاران بتوانند از طریق وارد کردن سرمایه خود به فرانسه و ایجاد اشتغال و کسب و کار در فرانسه برای اتباع کشور فرانسه، اقامت  دائم فرانسه را کشور را اخذ نمایند. به همین جهت هم یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت فرانسه سرمایه گذاری می باشد. در واقع دولت فرانسه شرایطی ایجاد نموده که سرمایه گذاران بتوانند از طریق وارد کردن سرمایه و خرید یک شغل و راه اندازی یک واحد صنفی بتوانند اقامت دائم فرانسه را برای خود و اعضای خانواده خود فراهم نمایند در کشور فرانسه برخلاف برخی دیگر از کشورها این امکان وجود دارد که فرد با راه اندازی کسب و کار، در آن شغل و واحد صنفی دخل و تصرف مستقیم داشته باشد.
مزایای سرمایه گذاری در فرانسه:
•    شخص سرمایه گذار می تواند شغل در خواستی خود را انتخاب و از نزدیک هم در آن دخل و تصرف نماید
•    تمامی مبالغ به حساب خود شخص واریز می گردد
•    پول در نزد دولت فرانسه بلوکه نمی گردد
•    پروسه زمانی ثبت شرکت در فرانسه نسبت به سایر کشورها کم می باشد
•    هزینه ثبت شرکت در فرانسه کم میباشد و مالک 100% شرکت هم خود فرد متقاضی می باشد
پروسه سرمایه گذاری در فرانسه:
از طریق خرید یک مغازه یا یک شغل در کشور فرانسه ، کشور فرانسه یک ویزای موقت یک ساله برای فرد صادر می کند که این ویزا تا 5 سال به صورت سالیانه تمدید می گردد و پس از گذشت 5 سال امکان اخذ اقامت دائم فرانسه از طریق سرمایه گذاری فراهم می گردد.

مراحل لازم برای اخذ اقامت دائم فرانسه از طریق سرمایه گذاری:
1)    در خواست ویزای کوتاه مدت فرانسه
2)    باز کردن یک حساب بانکی و پیدا نمودن مغازه ها و شغل های موجود جهت خریداری
3)    بازگشت به ایران و در خواست ویزای بلند مدت 6 ماهه
4)    واریز پول به حساب خود در فرانسه
5)    رفتن به فرانسه و امضای قولنامه و در خواست اقامت یک ساله
6)    تأسیس شرکت و آغاز بیزینس
7)    ارائه مدارک لازم برای اخذ اقامت یک ساله پس از تأسیس شرکت
8)    تمدید اقامت به صورت سالیانه تا 5 سال و اخذ اقامت ده ساله

هم چنین این امکان وجود دارد که فردی که درایران دارای شرکت می باشد می تواند شعبه ای از شرکت خود را با کم ترین هزینه در در فرانسه به ثبت برساند در واقع شرکت ثبت شده شرکت دختر شعبه اصلی که در ایران وجود دارد می باشد و باید ارتباط مورد نیاز بین این دو مثل انتقالات و سوددهی و مالیات و ... وجود داشته باشد هم چنین این شرکت دختر می باید با مؤسسات مالی و اعتباری در فرانسه نیز در ارتباط باشد و همه یا بخشی از معاملات درونی آن ها با بانک ها و مؤسسات اعتباری باشد.  پس از راه اندازی شرکت مزبور فرد می تواند ویزایی 3 ساله برای خود و خانواده خود دریافت نماید.برای مشاوره بیشتر در مورد روشهای موجود برای مهاجرت به فرانسه با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.