ویزای کاری کشور آلمان


کشور آلمان همواره به دلیل صنعتی بودن و داشتن رفاه بالای اجتماعی مورد توجه بسیاری از مهاجرین میباشد . همان طور که مستحضرید یکی از بهترین راه های مهاجرت به آلمان، اخذ ویزای کاری آلمان و مهاجرت کاری آلمان میباشد که در این میان کشور آلمان به دلایل ذکر شده در میان جویندگان کار و مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری مورد استقبال فراوان میباشد.
اتحادیه اروپا که شامل 27 کشور اروپایی میباشد در راستای جبران کمبود نیروی کاری خود و همچنین به کار گرفتن نیروهای متخصص غیر اروپایی در اقدامی متاثر از گرین کارت آمریکا امکانی با نام بلو کارت یا کارت آبی (blue card) را برای تسهیل اخذ ویزای کاری کشورهای اروپایی برای افراد واجد شرایط سایر کشورها فراهم کرده است . در این طرح نیروهای کاری متخصص و توانا در انواع رشته ها میتوانند با به دست آوردن بلوکارت یا کارت آبی وارد  یکی از کشورهای اروپایی به غیر از کشورهای انگلستان ، ایرلند و دانمارک شوند و در کشور مقصد در یکی از شرکتها و موسسات مشغول به کار گردند .
 کشور آلمان که یکی از صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپا و حوزه شینگن میباشد در راستای جذب نیروهای کاری متخصص از طرح فوق (بلو کارت blue card ) استقبال کرده است.
در همین راستا کشور آلمان از ابتدای ماه جولای سال 2012 میلادی به طور رسمی این امکان را برای مهاجران فراهم نموده و برای آن ضمانت اجرایی قرار داده است . این امکان برای افراد فراهم هست که با یافتن کار مناسب و مقتضی تحصیلات در کشور آلمان به همراه خانواده خود بتوانند ویزای کاری آلمان را اخذ کند .
برای بررسی شرایط اخذ ویزای کاری کشور آلمان به موارد زیر باید توجه داشته باشیم :
دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر اولین و در واقع مهمترین شرط اخذ ویزای کاری آلمان میباشد . بدین صورت که شخص باید از طریق اینترنت و به صورت آنلاین با مراجعه به سایت کشورهای مختلف در کشور آلمان جهت کسب دعوتنامه کاری از آن شرکت اقدام کند (به علت هزینه بر بودن جذب نیروهای غیر اروپایی برای شرکتهای کشور آلمان معمولا شرکتهای کوچک از پذیرفتن نیروهای کاری غیر اروپایی سرباز میزنند ) .
در صورتی که شخص به هر طریقی موفق به دریافت دعوت نامه کاری از شرکت مقصد در کشور آلمان شود میتواند به صورت تلفنی مصاحبه هایی را انجام دهید و در صورت قابل قبول بودن نتیجه مصاحبه ها آن شرکت برای شخص دعوت نامه کاری خواهد فرستاد که از طریق آن شخص میتواند با مراجعه به سفارت آلمان در تهران نسبت به اخذ ویزای کاری کشور آلمان اقدام نماید .
پس از دریافت این ویزای کاری و سفر به کشور آلمان فرد میبایستی به صورت حضوری مصاحبه ای انجام دهد و در صورتی که این مرحله نیز با موفقیت طی شود یک قرارداد کاری به ضمیه یک نامه درخواست ویزای موقت آلمان برای متقاضی ارسال خواهد شد و شخص با تحویل این مدارک به سفارت آلمان میتواند نسبت به اخذ ویزای کاری کشور آلمان اقدام نماید.
سطح تحصیلات شخص میتواند در یافتن شغل مورد نظر در آلمان و همینطور مورد قبول واقع شدن شخص در شرکت مورد نظر در کشور آلمان موثر باشد که البته این مورد کاملا بستگی به نیاز و شرایط کاری شرکت مقصد دارد.
پس از اتمام این مراحل و در صورت پذیرفته شدن در تمامی مصاحبه ها شرکت مقصد برای شما قراردادی را خواهد فرستاد که در این قرارداد شرایط کاری و حقوق و مزایا و دیگر موارد به طور کامل ذکر شده است که در صورت موافقت طرفین پروسه ادامه خواهد یافت . توجه داشته باشید که حداقل حقوق  ثبت شده در این قرارداد باید مبلغ 44800 یورو  به صورت سالیانه باشد . و اگر شما در یکی از رشته های علوم پایه و ریاضیات و یا تخصص فن آوری اطلاعات و یا مهندسی و یا پزشکی دارای مدرک تحصیلی باشید حقوق ثبت شده شما میتواند کمتریعنی حداقل 34944 یورو به صورت سالیانه باشد.
مدارک تحصیلی شخص و اعتبار آن پس از اتمام تمامی این مراحل و دریافت قرارداد کاری توسط سفارت کشور آلمان بررسی و ارزشیابی خواهد شد. سپس مدارک شما برای برسی به کشور آلمان فرستاده خواهد شد که این مدارک شامل مدارک تحصیلی شما، سوابق بین الملل شما، اعتبار کارفرمایی که از شما دعوت به کار کرده و غیره است.
طبیعتا بعد از موفقیت آمیز بودن این مرحله طی یک دوره ی حدود 2ماهه ویزای کاری شما برای کشور آلمان صادر خواهد شد.
همچنین شما میتوانید به همراه همسر و فرزندان خود برای ویزای کاری کشور آلمان اقدام کنید که البته لازم به ذکر است که در 2 سال ابتدایی ورود به کشور آلمان طبق قانون این کشور فرد همراه امکان کار ندارد و این درحالی است که درعمل پیدا کردن کار برای فرد همراه چندان هم سخت نیست و امکان پذیر میباشد.
بعد از ورود به کشور آلمان و گذشت ۳ سال از اقامت در آلمان، در صورتی که شما همچنان شاغل باشید میتوانید برای اقامت دایم کشور آلمان اقدام نمایید.اگر مورد خاصی در مدت اقامتتون در آلمان نداشته باشید، احتمال کسب اقامت دایم بسیار بالاست.
چنانچه در مورد ویزای کاری آلمان و نحوه پیدا کردن کار در آلمان نیاز به مشاوره بیشتر دارید با مشاوران ما در موسسه تماس بگیرید تا از راهنماییهای مشاوران موسسه استفاده نمایید.