بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

بسیاری از افرادی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کرده اند همچون ماماها، پرستارها و سایر رشته ها به دنبال راهی برای مهاجرت در جهت داشتن آینده ی شغلی بهتر و پیشرفت هر چه بیشتر می باشند.
از آنجایی که کار پیراپزشکان ارتباط مستقیم با جان بیماران دارد مهم ترین مساله ای که باید عنوان شود بحث معادلسازی مدارک می باشد و هر کشوری برای جذب گروه پیراپزشکانی که در کشوری خارجی تحصیل کرده اند، پروسه ی مخصوص به خود را در نظر گرفته است که پروسه ی معادلسازی در کشورهای مختلف که خواهان جذب نیروی کار هستند معمولا شامل آزمون های تئوری و عملی و همچنین یک دوره ی بیمارستانی یا اصطلاحا دوره ی کارورزی می باشد.

از آنجایی که تعدادی از کشورها در سالیان اخیر با کمبود نیروی کار در بخش درمانی مواجه هستند سعی دارند تا بتوانند با ارائه شرایط مناسبی به استخدام نیروی کار در بخش درمان بپردازند.
از جمله ی این کشورها که در حال حاضر از بهترین گزینه ها برای جذب نیروی کار در گروه پیراپزشکان به خصوص پرستاران هستند می توان به کشورهایی همچون دانمارک، سوئد و آلمان اشاره کرد که در این مطلب سعی داریم که به توضیح مختصری از نحوه ی ورود و معادلسازی مدارک برای پرستاران برای ورود به این کشورها بپردازیم.
 

کار پرستاران در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای برتر اتحادیه اروپاست و کوچکترین کشور در منطقه ی اسکاندیناوی می باشد و از نظر اقتصادی نیز دارای اقتصادی پایدار است و مردمان این کشور از نظر رفاه اجتماعی در بالاترین جایگاه قرار دارند.
همانطور که کمی قبل اشاره کردیم این کشور در سالیان اخیر در بخش نیروی کار در حوزه ی کار پیراپزشکان به خصوص پرستاران با کمبود نیروی کار مواجه است و برای جذب این گروه شرایط بسیار مناسبی را در سالیان اخیر ارائه داده است.
همانطور که میدانید پرستاران عزیز نیز برای مهاجرت به هر کشوری به جهت کار و فعالیت بایستی به معادلسازی مدارک خود بپردازند در واقع در مرحله اول  پرستاران بایستی مدارک تحصیلی خود را جهت معادلسازی به سازمان نظام پزشکی دانمارک ارسال کنند، این سازمان پس از بررسی مدارک در کوتاه ترین زمان ممکن که در حال حاضر 6 ماهه است و پس از تایید مدارک یک ویزای 3 ساله برای شخص صادر می کند که از نکات مثبت دیگر این نوع ویزا صدور ویزای همراه به صورت همزمان برای پرستاران متاهل می باشد.
پرستاران پس از ورود به این کشور بایستی در کلاسهای زبان دانمارکی که در حال حاضر به صورت رایگان برگزار می شود شرکت کرده و پس از دریافت مدرک زبان مورد نیاز بدون داشتن امتحان معادلسازی می توانند برای گذراندن دوره ی کارورزی اقدام کنند که این دوره نیز همراه با حقوق می باشد و پس از آن جهت کار در بیمارستانهای این کشور اقدام نمایند.
 

کار پرستاران در سوئد

سوئد کشوری واقع شده در شمال اروپاست و یک کشور چند فرهنگی ست که بخش اعظم جمعیت این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و از نظر اقتصادی نیز نرخ  بیکاری در این کشور چیزی در حدود 5 درصد است و کیفیت زندگی نیز در این کشور در حد بسیار بالایی قرار دارد.
از آنجایی که این کشور در سالهای اخیر با کمبود نیروی کار در بخش درمان مواجه است و آمار مهاجرت به این کشور در بخش های مختلف همچون کار و تحصیل بسیار بالا می باشد و مهاجرت و اقدام به عنوان پرستارا به این کشور با درخواست های بسیار بالایی روبروست، تعداد بسیار زیادی از پرستاران تمایل دارند تا برای ادامه فعالیت به این کشور مهاجرت کنند که در زیر به صورت مختصر به توضیح مزایا و نحوه ی اقدام برای ورود به این کشور می پردازیم.
کشور سوئد در حال جذب نیروی کار پرستار می باشد اما متاسفانه برای این منظور ویزای کاری مشخصی را در نظر نگرفته است پس متقاضیان می بایستی به دنبال یک راه ورود به این کشور باشند تا بتوانند برای معادلسازی مدارک خود اقدام کنند.
از راه های ورود به این کشور می توان به اخذ ویزای تحصیلی  در مقاطع مختلف، اخذ ویزای دوره زبان انگلیسی و یا دوره زبان سوئدی اشاره کرد که گذراندن این دوره ها برای متقاضیان بر خلاف کشور دانمارک هزینه بر است  و همچنین پرستاران بایستی در دوره های تئوری و عملی مشخص شده در این کشور شرکت کنند که تا حدودی زمان بر و هزینه بر نیز می باشد، اما از مزایای ورود به این کشور برای پرستاران می توان به صدور ویزای همزمان برای همراهان و دریافت حقوق بالا نسبت به سایر کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی اشاره کرد.
 


کار پرستاران در آلمان

آلمان دومین مقصد مهاجرتی محبوب در دنیاست که تعدادد بسیار زیادی از افراد برای ساختن آینده ای روشن تر به دنبال ورد به این کشور هستند.
آلمان نیز همانند کشور دانمارک و سوئد به دنبال استخدام پرستاران می باشد که پرستاران نیز باید این را بدانند که برای ورود به این کشور نیز همانند سایر کشور ها بحث معادلسازی مدارک مطرح است.
در حال حاضر برای ورود پرستاران به این کشور یکی از بهترین گزینه ها به دست آوردن یک قرارداد کاری از این کشور می باشد که در حال حاضر یک شرکت آلمانی در این کشور با شرایط خاصی که کمی بعد عنوان می کنیم به جذب نیروی پرستار می پردازد.
اولین مرحله برای شروع این پرونده این است که متقاضیان عزیز پس از شروع کار با موسسه بین المللی راد مدرک زبان a1 را رائه دهند و پس از آن تا پیش از مرحله سفارت مدرک b1 زبان آلمانی را اخذ کنند.
پس از آن با دریافت قرارداد کاری از کشور آلمان می توانند به این کشور وارد شده و یک دوره ی 6 ماهه ی کارورزی را در محل تعیین شده گذرانده و همزمان مدرک b2 زبان آلمانی را در این کشور به دست بیاورند.
لازم به ذکر است که در طول مدت 6 ماه ویزای همراه نیز برای افراد متاهل صادر نمی شود. در نهایت و پس از گذراندن این دوره ی 6 ماهه و ارائه مدرک زبان پرستاران می توانند با در دست داشتن یک قرارداد کاری یکساله در محل های تعیین شده توسط این شرکت مشغول به کار شوند و پس از اتمام این قراداد در بیمارستان های دیگر به ادامه فعالیت بپردازند.