مهاجرت به برزیل

مهاجرت به کشور برزیل در سال های اخیر مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گفته است. به طور کلی در سال های اخیر با توجه به افزایش نرخ مهاجرت و بیشتر شدن متقاضیان اخذ اقامت کشورهایی اروپایی، کانادا و استرالیا ؛ مقاصد جدیدی برای متقاضیان ایجاد شده است. از جمله این مقاصد کشورهای امریکای جنوبی چون برزیل میباشد که در این مطلب قصد داریم به شرایط کلی مهاجرت به این کشور زیبا و سرسبز بپردازیم.

برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی دارای یکی از در حال توسعه ترین اقتصادهای دنیا میباشد. برزیل هم چنین بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور امریکای جنوبی است. از شهرهای مهم این کشور میتوان از شهر برزیلیا( پایتخت آن) ، شهرهای سائوپائولو و ریودوژانیرو نام برد. زبان رسمی کشور برزیل، پرتغالی میباشد. این کشور سرشار از جنگل های استوایی و دارای طبیعتی بکر میباشد، برزیل یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا میباشد و سالانه هزاران نفر برای بازدید از مناطق دیدنی برزیل وارد این کشور میشوند.

به طور کلی راه های مختلفی برای مهاجرت به برزیل وجود دارد :
ویزای تحصیلی برزیل
ویزای کاری برزیل
ویزای سرمایه گذاری برزیل
ویزای ازدواج برزیل
ویزای تولد فرزند در برزیل
 

تحصیل در برزیل

برزیل دارای دانشگاه های معتبر و با رنکینگ بالایی میباشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های برزیل نیز نسبت به هزینه تحصیل در دانشگاه های کشورهای اروپایی تا حدودی پایین و مقرون به صرفه میباشد. امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. برزیل دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی میباشد که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برزیل پایین تر از دانشگاه های خصوصی آن است. به طور کلی هزینه تحصیل در برزیل را میتوان چیزی بین ۵ تا ۶ هزار دلار در سال دانست. امکان اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکتری در صورت داشتن رزومه قوی وجود دارد.
 

اقامت از طریق تولد فرزند در برزیل

برزیل از معدود کشورهایی میباشد که از سیستم تابعیت خاک پیروی مینماید. به این معنی که اگر فرزند شما در برزیل به دنیا بیاید، فقط به صرف تولد اقامت و پاسپورت برزیلی به او اعطا میشود. مزیت بزرگ تولد فرزند در برزیل نسبت به کشورهایی چون آمریکا و کانادا این میباشد که در برزیل با تولد فرزند به پدرو مادر و خواهران و برادران او نیز تابعیت برزیلی داده میشود. در ضمن هزینه های درمانی و هزینه های زایمان و سایر هزینه های مربوط به تولد فرزند برزیل تقریبا رایگان است که این امر شامل تمام مهاجرین و حتی توریست ها نیز میباشد.
 

سرمایه گذاری در برزیل

برزیل با توجه به روند در حال توسعه خود همواره از ورود سرمایه های خارجی به کشور خود استقبال میکند و سالیانه افراد بسیاری با خرید ملک در برزیل، ثبت شرکت و راه اندازی و ... به سرمایه گذاری در این کشور اقدام میکنند. برای سرمایه کذاری در برزیل باید سرمایه ای حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار در نظر داشته باشید. به محض ثبت شرکت در برزیل اقامت موقت یک ساله به شخص داده میشود که به صورت سالانه تمدید میشود که میتواند بعد از ۴ یا ۵ سال به اقامت دائم برسد. خرید ملک نیز از دیگر راه های سرمایه گذاری در کشور برزیل میباشد. اگرچه صرف خرید ملک امکان اخذ اقامت برزیل را فراهم نمیکند و فقط یکی از موارد کمک کننده میباشد.
 

کار در برزیل

برای دریافت ویزای کار برزیل باید بتوانید یک دعوت نامه کاری یا همان Job offer  از این کشور دریافت نمایید. اما در نظر داشته باشید که با توجه به پرجمعیت بودن کشور برزیل و وجود فقر و بیکاری در این کشور، اولویت استخدام با متقاضیان بومی میباشد. در نظر داشته باشید که برای پیدا کردن کار در برزیل بهتر است متقاضی به زبان اصلی این کشور یعنی زبان پرتغالی تسلط داشته باشد.

پاسپورت برزیل  از جمله معتبرترین پاسپورت های دنیا میباشد و به این ترتیب از جمله مزایای مهاجرت به برزیل این میباشد که شخص با دریافت پاسپورت برزیل میتواند به ۱۱۲ کشور دنیا از جمله کانادا، آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا و ... به مطالب مرتبط در وب سایت موسسه مراجعه نمایید و یا با برای دریافت مشاوره با شماره تلفن های موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.