شرایط دریافت شهروندی کانادا


کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر است  و به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشورسالانه مهاجرین بسیاری به این کشور مهاجرت میکنند. برای مهاجرت به کانادا روشهای مختلفی وجود دارد. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مهاجرت کاری به کانادا از طریق skill workers ، مهاجرت به کانادا به واسطه ازدواج و اخذ ویزای ازدواج کانادا، کارآفرینی و سرمایه گذاری در کانادا، هر کدام از این روشها میتواند یکی از روشهای مهاجرت به کانادا باشدو
در تمامی این روشها شخص پس از گذشت چند سال و البته طبق شرایطی میتواند اقامت کانادا را دریافت نماید. که تمامی این روشها و روشهای مهاجرت به کانادا در مقالاتی متفاوت توضیح داده شده است.
به شخصی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده باشد، مقیم دائم (Permanent Resident) گفته می‌شود. این شخص اقامت کانادا را دریافت کرده است، ولی به عنوان شهروند کانادایی اطلاق نمیشود، فردی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده باشد اجازه کار و زندگی در کانادا را بدون هیچ محدودیت زمانی دارد ولی چنین شخصی از حقوق شهروندی برخوردار نیست.
در واقع میتوان گفت که، متقاضیانی که دارای اقامت دائم کانادا میباشند ، از بسیاری از حقوق و وظایف یک شهروند کانادایی برخوردار هستند. ولی تفاوتهایی نیز بین افرادی که اقامت دائم را دارند با افرادی که پاسپورت کانادایی را دریافت کرده اند و شهروند کانادا هستند وجود دارد. تفاوتهای اصلی تنها در این می‌باشند که ساکنان همیشگی اجازه رای دادن در انتخابات فدرال کانادا، کاندیدشدن و دارا بودن پاسپورت کانادایی را ندارند. آنها همچنین نمی‌توانند به نیروی مسلح کانادا بپیوندند.
شرایطی که لازم میباشد شخصی که اقامت کانادا را دریافت کرده بتواند شهروندی کانادا را نیز دریافت نماید این است که از اقامت دائم شخص به مدت سه سال گذشته باشد تا بتواند برای شهروندی اقدام نماید. مسئله مهم این است که متقاضیانی که قصد دریافت شهروندی کانادا را دارند باید در طول مدتی که در کانادا حضور داشتند، از انجام کارهای خلاف و غیر قانونی برحذر باشند. دولت کانادا به افرادی که در این مدت دارای جرائمی باشند به خصوص جرائم جناحی شهروندی کانادا را نمیدهد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به کانادا و روشهای مهاجرت به کانادا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.