تفاوت اقامت دائم کانادا با شهروند کانادا


کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر است که سالانه مهاجرین بسیاری به این کشور مهاجرت میکنند. برای مهاجرت به کانادا روشهای مختلفی وجود دارد. مانند مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به کانادا از طریق کار، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و ....
در تمامی این روشها شخص پس از گذشت چند سال و البته طبق شرایطی میتواند اقامت کانادا را دریافت نماید. که تمامی این روشها و روشهای مهاجرت به کانادا در مقالاتی متفاوت توضیح داده شده است.
افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند همواره در مورد تفاوت اقامت کانادا با شهروندی کانادا سوالاتی را مطرح مینمایند. در این نوشتار قصد داریم در مورد تقاوت اقامت دائم کانادا با شهروندی کانادا اطلاعاتی را ارائه نماییم.
به طور کلی، به فردی که در کشور کانادا اقامت دائم بگیرد مقیم دائم گفته می‌شود.
مقیم دائم (Permanent Resident) در کشور کانادا به شخصی گفته می‌شود که شهروند کانادایی نیست ولی اجازه زندگی و کار در کانادا بدون هیچ محدودیت زمانی در طول اقامتش به او داده شده‌است. متقاضیانی که قصد دریافت اقامت کانادا را دارند، می‌بایستی به مدت ۲ سال از ۵ سال را در کانادا زندگی کند . در غیر اینصورت ممکن است که شخص اقامت خود را از دست بدهد.
متقاضیانی که دارای اقامت دائم کانادا میباشند ، از بسیاری از حقوق و وظایف یک شهروند کانادایی برخوردار هستند. ولی تفاوتهایی نیز بین افرادی که اقامت دائم را دارند با افرادی که پاسپورت کانادایی را دریافت کرده اند و شهروند کانادا هستند وجود دارد. تفاوتهای اصلی تنها در این می‌باشند که ساکنان همیشگی اجازه رای دادن در انتخابات فدرال کانادا، کاندیدشدن و دارا بودن پاسپورت کانادایی را ندارند. آنها همچنین نمی‌توانند به نیروی مسلح کانادا بپیوندند. البته لازم به ذکر است که افرادی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند، پس از سه سال اقامت در کانادا میتوانند برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام نمایند و در نتیجه شهروندی کانادا را دریافت نمایند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به کانادا و روشهای مهاجرت به کانادا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.