انواع شرکت در سوئد

متقاضیانی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری را دارند و یا افرادی که قصد دارند در سوئد شرکتی را ثبت کنند؛ معمولا در مورد انواع شرکتهایی که در سوئد میتوان ثبت کرد به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند. در این نوشتار قصد داریم در مورد انواع شرکتهایی که میتوان در کشور سوئد ثبت کرد اطلاعاتی را ارائه نماییم.
در حالت کلی میتوان گفت که 5 نوع شرکت را در سوئد میتوان ثبت کرد که با هم اندکی تفاوت دارند که عبارتند از : 1- شرکت انحصاری 2- شرکت تعاونی  3- شرکت تعاونی با مسئولیت محدود  4- شرکت با مسئولیت محدود  5- موسسه اقتصادی  
در مورد هر کدام از شرکتها به طور خلاصه توضیحاتی در ادامه مطلب آورده شده است.
1-        شرکت انحصاری : همان طور که از اسم شرکت مشخص هست این شرکت در انحصار یک فرد میباشد یعنی فردی شرکت را تاسیس میکند و هزینه و مالیات به عهده یک نفر میباشد .
2-    شرکت تعاونی : این شرکت هم از چند شریک درست شده است و افرادی که شریک هستند در مدیریت ، سهام و در آمد شرکت سهیم میباشند
3-    شرکت تعاونی با مسئولیت محدود : در این حالت مانند شرکت تعاونی میباشد فقط از نظر حقوقی یک نفر مسئول بدهی های شرکت معرفی میشود
4-    شرکت با مسئولیت محدود : این نوع شرکتها معمولا دارای اعتبار بیشتری هستند به این علت که موقع ثبت این نوع شرکتها شما باید تا مبلغ 50 هزار کرون را به عنوان سرمایه اولیه شرکت نشان دهید و چنانچه شرکت ورشکست شود این مبلغ از دست رفته تلقی میشود . و البته به همین دلیل هم این شرکتها از انگیزه بیشتری برای فعالیت برخوردارند .
5-    موسسه اقتصادی : برای تاسیس موسسه اقتصادی حداقل 3 نفر نیاز هست و هر نفر حق رای در جلسه را دارد و تفاوت آن با شرکت مسئولیت محدود این است که نیازی به  ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها نیست .
همان طور که میدانید افرادی که قصد سرمایه گذاری در سوئد را دارند و قصد دارند ویزای سرمایه گذاری سوئد را دریافت نمایند ابتدا باید برای انجام پروسه سرمایه گذاری یک شرکت ثبت نمایند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ثبت شرکت در سوئد و دریافت ویزای سرمایه گذاری در سوئد میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.