هزينه تحصيل پزشکي و دندانپزشگي در چين


کشور چين از جمله کشورهايي است که به خصوص در چند سال اخير مورد توجه متقاضيان تحصيل در خارج از کشور به خصوص تحصيل در رشته پزشکي و دندانپزشکي قرار گرفته است. هزينه تحصيل در چين در رشته هاي پزشکي و دندانپزشکي مقرون به صرفه ميباشد هم چنين دولت چين بودجه کلاني را در راستاي جذب دانشجويان خارجي اختصاص ميدهد. به طوري که دولت چين در سال 2010 مبلغ 800 ميليون يوان را براي پرداخت کمک هزينه و بورس براي دانشجويان خارجي تخصيص داد. چين دانشگاه هاي بزرگي دارد و بسياري از دانشگاه هاي چين در رتبه بندي QS رتبه هاي بسيار خوبي دارند. تعداد 4 دانشگاه چين جزو صد دانشگاه برتر جهان هستند. بدين ترتيب تحصيل در دانشگاه هاي چين شرايط بسيار خوبي را براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف به زبان انگليسي و امکان ادامه تحصيل در کشورهاي اروپايي و يا امريکا و... فراهم ميکند.
دوره تحصيل در رشته پزشکي و دندانپزشکي در چين 6 ساله است و داشتن مدرک آيلتس براي تحصيل الزامي است. دانشجويان در 4 سال اول تحصيل معمولاً به زبان انگليسي آموزش مي بينند و در دو سال پاياني براي گذراندن دوره هاي کارآموزي در بيمارستان و ارتباط با بيماران دانشجويان بهتر است با زبان چيني تا حدودي آشنايي داشته باشند.


هزينه تحصيل در چين
هزينه تحصيل در چين نسبت به بسياري از کشورهاي اروپاي غربي پايين تر است و اين مزاياي تحصيل در کشور چين مي باشد. به طور کلي شهريه دانشگاه ها در چين را ميتوان يک سوم شهريه دانشگاه هاي کشورهاي انگلستان و آمريکا دانست. هم چنين دانشجويان در طول تحصيل از بيمه هاي دانشجويي برخوردار هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در چین
شهريه دانشگاه هاي چين در رشته ي پزشکي حدود 6 تا 7 هزار دلار در سال و هزينه تحصيل در رشته هاي دندانپزشکي بين 7 تا 8 هزار دلار و هزينه تحصيل در رشته داروسازي در دانشگاه هاي چين را ميتوان در حدود 4 تا 6 هزار دلار در سال دانست.
هزينه زندگي دانشجويي در چين نيز نسبت به بسياري از کشورهاي اروپايي پايين تر است. به طور کلي متوسط هزينه هاي زندگي در چين در حدود 500 تا 700 دلار در ماه است.


براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در چين، ویزای تجاری چین، اخذ ويزاي توريستي چين و يا ديگر راه هاي مهاجرت به چين با مشاورين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.