معرفی ایالت بریتیش کلمیبا کانادا


افرادی که قصد مهاجرت به کانادا جهت تحصیل در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا، کار در کانادا و .. را دارند در مورد ایالتهای مختلف کانادا همواره نیازمند اطلاعاتی میباشند. در این نوشتار قصد داریم در مورد ایالت بریتیش کلمبیا اطلاعاتی را به علاقه مندان ارائه نماییم.
ایالت بریتیش کلمبیا غربی ترین ایالت کانادا میباشد. در جنوب این ایالت مرز ایالات متحده آمریکا قرار دارد. از شرق با ایالت آلبرتا هم مرز میباشد و از شمال با ایالتهای یوکان و نورث وست هم مرز میباشد. این ایالت در ساحل اقیانوس آرام میباشد. و یک ایالت ساحلی محسوب میشود.
مرکز این ایالت شهر ویکتوریا میباشد و از شهرهای مهم این ایالت میتوان به شهر ونکور اشاره کرده که معمولا ونکور به عنوان شهرهای برتر دنیا برای زندگی میباشد.
آب و هوای ایالت بریتیش کلمبیا معتدل و بارانی و البته در قسمتهای شمالی با زمستانهای پر برف به همراه میباشد.
جمعیت ایالت بریتیش کلمبیا در حدود 26 میلیون نفر میباشد و بیشتر افزایش جمعیت در این ایالت از طریق مهاجرین میباشد. و البته سطح رفاه اجتماعی بسیار بالا در ایالت بریتیش کلمبیا باعث شده است که مهاجرین بسیاری جذب این ایالت شوند.
بیشتر اقتصاد این ایالت بر روی صنایع کشاورزی، جنگلداری و صنایع چوب میباشد ولی در حال حاضر صنایع نوین مانند صنایع خدماتی نیز سهم عمده ای در اقتصاد این ایالت دارند.
از نظر آموزشی و سیستم آموزشی ایالت بریتیش کلمبیا بسیار مطلوب میباشد و دو دانشگاه بریتیش کلمبیا و سیمون فریزر جزو 10 دانشگاه برتر کانادا هستند. در ایالت بریتیش کلمبیا دانشجویان بسیاری نیز از طریق تحصیل اقامت این استان را دارند. و همچنین از نظر بهداشتی و سیستم درمانی نیز این ایالت شهروندان خود را به طور قوی حمایت میکنند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به کانادا و همچنین شرایط مهاجرت به ایالت بریتیش کلمبیا میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.