معرفی شهر مونکتون کانادا


کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیری میباشد که افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به کانادا تلاش میکنند و در این میان معمولا افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند در مورد ایالتهای مختلف کانادا و شهرها ی مختلف بررسی هایی انجام میدهند. و از

نظر اقتصادی و آب و هوایی و همین طور از نظر سطح رفاه اجتماعی شهرهای مختلف را با هم مقایسه میکنند. در این نوشتار قصد داریم در مورد شهر مونکتون ایالت نیوبرانزویک کانادا اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.
ایالت نیوبرانزویک از ایالتهای شرقی کانادا و همچنین از ایالتهای ساحلی کانادا محسوب میشود. از نظر سنتی اقتصادهایی چون ماهیگیری، کشتیرانی، صنایع چوبی و کشاورزی اقتصادهای فعال ایالت نیوبرانزویک محسوب میشود. این ایالت یکی از ایالتهای سرسبز کانادا است و تقریبا میتوان گفت که 85 درصد از مساحت این ایالت پوشیده از جنگل است و به همین علت هم صنایع مرتبط با چوب بسیار رواج دارد.
شهر مونکتون دومین شهر بزگ ایالت نیوبرانزویک میباشد. این شهر با جمعیت بالغ بر ۱۲۰۰۰۰ نفر می‌باشد. اکثریت مردم شهر مونکتون به زبان  انگلیسی صحبت می‌کنند . ۳۰ درصد جمعیت شهر مونکتون نیز به زبان فرانسوی صحبت میکنند. در این شهر اقتصادهایی مانند صنایع چوبی و کشاورزی رواج دارد و صنایع نو مانند مواد غذایی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. دانشگاه این شهر نیز همنام به خود شهر است ( دانشگاه Moncton) که البته بیشتر دروس به زبان فرانسوی تدریس میشود، و میتوان گفت که بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان خارج از کبک در این شهر واقع است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کاناد، مهاجرت به کانادا و همچنین مهاجرت به ایالت نیوبرانزویک کانادا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.