ایالت منیتوبا کانادا و معرفی ایالت منیتوبا کانادا


ایالت منیتوبا کانادا یکی از ایالتهای کانادا میباشد که در مرکز کانادا واقع شده است. ایالت منیتوبا که برخی افراد ایالت مینیتوبا تلفظ میکنند،

نام منیتوبا از دریاچه منیتوبا گرفته شده است و یک اصطلاح بومی آمریکایی به معنی "روح بزرگی که در تنگنا قرار گرفته" می باشد . ایالت منیتوبا در سال 1870 میلادی به صورت ایالت تعریف شد. و در سال 1884 گسترش یافت. ایالت منیتوبا از طرف شمال شرقی محدود به خلیج هودسون در شرق اونتاریو می شود و از جنوب محدود به ایالات مینسوتا و داکوتای شمالی می شود و از غرب محدود به ساسکاچوان می گردد. ایالت منیتوبا در سال 1870 به کنفدراسیون کانادا پیوست و به خاطر فعالیتهای اقتصادی بسیار مشهور میباشد. فعالیتهایی که بیشتر در این ایالت رواج دارد فعالیتهای کشاورزی، معدن، جنگلداری و شیلات میباشد. ومرکز استان منیتوبا شهر وینیپگ میباشد و تقریبا 65 درصد جمعیت این استان در این شهر و البته درحومه این شهر ساکن میباشند. بعد از شهر وینیپگ دویم شهر بزرگ این استان شهر براندون میباشد. جمعیت این استان در حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر میباشد. ایالت منیتوبا بیشتر مسکن افراد بومی میباشد. ولی میتوان گفت که اکنون جمعیتهای بریتانیایی، آلمانی و فرانسوی و همچنین افراد هلندی بسیار در این استان دیده میشود و دورنمای نژآدی در این استان چنین خواهد بود.
در این استان دریاچه های بسیاری وجود دارد که سه دریاچه وینیپگ، دریاچه وینیپگوسیس و دریاچه منیتوبا از بزرگترین دریاچه های این استان میباشد. استان منیتوبا دارای معادن نیکل، طلا ، مس و روی و کبالت میباشد و یکی از صنایع مهم استان منیتوبا صنایع مرتبط با معادن در این استان میباشد.
از نظر پوشش گیاهی و کشاورزی باید گفته شود که تقریبا یک سوم مساحت این استان پوشیده از جنگل میباشد و در مزارع کشاورزی بیشترین محصول کشاورزی گندم میباشد و بعد از گندم دیگر محصولات مانند کانولا ، آفتاب گردان و ... نیز کشت میشود.
صنایع تولیدی در این استان بیشتر محصولات غذایی، محصولات مرتبط با صنعت هوا و فضا و حمل و نقل میباشد.
این استان هم اکنون از راه سرمایه گذاری و کارآفرینی پذیرای نیروی خارجی میباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در ایالت مینیتوبا (ایالت منیتوبا) میتوانید بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید و اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به ایالت منیتوبا از طریق سرمایه گذاری به دست آورید.

مهاجرت به ایالت منیتوبا از طریق سرمایه گذاری


برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و مهاجرت به ایالت منیتوبا کانادا میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته  و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.